Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm under windowslasting

Anbefalte innlegg

da jeg skulle starte opp maskinen min i går kveld (nettopp kommet hjem på juleperm) så viste det seg at den ikke ville starte windows.

Dvs. at boot-sekvensen løper helt fint, helt til maskinen skal laste selve windows. I stedet for å få opp den klassiske windowsXP-logoen og loading-skjermen, så blir bare skjermen svart. Den har signal, og slukner ikke, men den blir svart, og så skjer det ikke mer.

Det virkelig rare var at da jeg skulle prøve å reinstallere windows, så fikk jeg nøyaktig samme problem når maskinen skulle boote fra cd'en.

Har byttet skjerm, uten at det hjalp. Har tatt ut alle komponenter og satt dem på plass igjen.

Har ikke ekstra komponenter tilgjengelig for å foreta fullstendig feilsøking.

Maskinen har vært brukt av søsteren min mens jeg har vært borte, men da har det ikke vært noen problemer.

Noen som har noen tanker om hva som kan være galt??

hjeeeelp!

HW:

Asus a7n8x rev 2

Athlon XP 2500+ Barton

2*512 MB Twinmos pc2700 minne

Sapphire Radeon 9600xt 256MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... vel du mister bilde akkurat i det maskinen skal begynne å bruke grafikk aksellerasjon så vidt jeg forstår. men får fortsatt styrestrøm til skjerm som gjør at den ikke slår seg helt av. mulig hovedkortet har et problem med signaloverføring til skjermkort :hmm: eller mulig skjermkort som har fått trøkken :(

det er nå min gjetning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...