TommyGun77 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) hvis jeg kjøper en vare til 199 kr hos playx og frakten er på 49kr må jeg da betale moms siden totalbeløpet kommer på over 200 kr? Endret 16. desember 2006 av TommyTheGun Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det er vel en norsk bedrift, altså momsen er innebakt i prisen? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det skal eventuellt betales mva av varens verdi og ikke frakten. Alle varer med en verdi under 200,- skal ikke avgiftbelegges. playx.no sender fra Danmark. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Det skal eventuellt betales mva av varens verdi og ikke frakten. Alle varer med en verdi under 200,- skal ikke avgiftbelegges. playx.no sender fra Danmark. 7513104[/snapback] Takk for svar, var akkurat dette jeg lurte på. Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det er vel en norsk bedrift, altså momsen er innebakt i prisen? 7513039[/snapback] De holder til/sender fra danmark. Lenke til kommentar
Sindres88 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har bestilt mye fra playx.no, og frakten legges ikke til prisen når pakken sendes....bestiller du f.eks 10 dvder sender de dem hver for seg, slik at du slipper toll...En annen ting er at frakten der varierer veldig, alt fra 10 til 69 kr...Dette er for å få varene under 200 kr, dette er jo bra for oss Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Koster varen 199 kr og det er 60 kr frakt betaler man mva for de 199 kr varen koster. Koster den derimot 200 kr og 60 kr frakt, så betaler man 260 kr frakt. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Liten bump for jeg lurer akuratt på det samme nå. Det er jo en norsk butikk, og selv om de sender fra Danmark skal en vel da ikke betale moms? CDON sender jo masse fra Sverige. For å registrere et .no domene må en jo være medlem av Brønnøysundregistrene, og da bør det vel ikke være moms på varen? Virker da i så fall som at firmaet har lager i Danmark, for å slippe å betale den norske momsen, og dermed "lurer" både kunde og stat? Eller noe jeg ikke har fått helt med meg her nå? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Eller noe jeg ikke har fått helt med meg her nå?Neida, men det er egentlig ikke ditt problem som kunde. Det virker derimot sansynlig at Playx/Cinemax kommer til å bli saksøkt av staten snart. Hvis (når) de taper vil de nok være skyldig kemneren noen kroner, og kan nepper operere med samme priser som i dag hvis de velger å fortsette driften. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Vi får se Playx har operert på denne måten veldig lenge. Lenge før media testet de til billigste på DVD. I tillegg er jo rettssystemet så treigt her til lands at vi kan nok enda ta det med ro en stund med de gode prisene Om de må øke prisene eller legge ned er jo forsåvidt heller ingen nedtur, det finnes flere som ikke er så alt for langt ifra mtp. pris. Og for å svare på det egentlige spørsmålet: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=betin...FTbvnP2PVpaf6fx "Bestillinger fra andre land playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge. Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter. * Du kan gjerne legge flere filmer inn i hver ordre. Vi sender likevel 1 DVD/Spill pr pakke eller opptil Nok 200 uavhengig hvor mange filmer det ligger i en enkelt ordre." Endret 7. februar 2007 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå