abene Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 CCCP er en kodek-pakke med avspillere og kodeker som takler de fleste video- og lydformatene som brukes i dag. Les mer Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 At annet godt alternativ er KLR-codec pack. Det skal samtidig sies at man (spesielt i HTPC-verden) er skeptiske til slike "pakke-løsninger". VLC er et genialt program; da slipper du å tenke på kodeker Lenke til kommentar
O.J Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jepp, bruk VLC Enkelt, lite og greit Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Personlig er jeg skeptis til disse store codec-pakkene, jeghusker med gru alle problemene folk hadde med nimo(?)codec-pack. Veldig sjelden jeg manger en codec om jeg installerer ffdshow eller vlc (som riktignok har med ganske mange codecer selv,men detvirker litt mer gjennomtestet og problemfritt). AtW Lenke til kommentar
O.J Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Eneste problemet jeg har med VLC er når jeg skal søke fram og tilbake i en film. tar ofte litt tid før den starter igjen da med et klart bilde, syns media player er kjappere akkurat på det punktet. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Er ening med at med Vlc så er det knotete å spole fram eller tilbake, skulle vært sånn som med feks. Winamp er en kan trykke eller holde inne venstre piltast for å spole tilbake. Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Kan man spille av MKV og TS filer i vlc ? Skal man spille av HDTV filmer og serier i HD trenger man CCCP. Funker utrolig godt i smmen med Zoomplayer. Har ikke funnet andre spillere som spiller MKV formatet... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) carbon_nisse: Jeg har enda ikke vært borti en eneste .ts, .mkv eller noen som helst HD-film (portsett fra DRM infiserte WMV filer tror jeg) som ikke blir spilt av helt uten problemer i VLC. Edit: Husk at Matroska (mkv) er et containerformat, ikke en audio/video codec, så det kan være mye forskjellig inne i den. Men jeg regner med det vanlige er en av de mer utbredte codec-ene. Endret 16. desember 2006 av dravisher Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Kan man spille av MKV og TS filer i vlc ?Skal man spille av HDTV filmer og serier i HD trenger man CCCP. Funker utrolig godt i smmen med Zoomplayer. Har ikke funnet andre spillere som spiller MKV formatet... 7513002[/snapback] Enda ikke hatt noen problemer med å spille MKV eller TS i VLC, eneste jeg ikke får spilt skikkelig er DRM infiserte filer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 VLC takler MKV og TS ja. Sjå den komplette lista over støtta format og codecar her: http://www.videolan.org/vlc/features.html Lenke til kommentar
O.J Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 eneste problemet jeg har hatt er sånne RWMB (eller noe lignende) filer. måtte ty til Real Player med dem Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Vet jo at dette er en container fil med lyd video og tekst inkludert, Men VLC virker utroligt treg å bruke pluss at det hakker noe jevlig på min maskin. Så det blei kasta ut ganske så fort. Takke seg til windows mediaplayer 11 som virker utrolig godt..hehe X2 4400 939 2gb twinmos 400 Mhz Nvidia gt7600 xxx 256 Mb For sløvt oppsett. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Den ultimate mediespilleren er mplayer. Spiller mer enn det VLC klarer (detaljer), og har et hav av muligheter (spesielt hvis du bruker den kommandolinjebaserte versjonen). Lastes ned her (velg Windows eller Windows GUI): http://www.mplayerhq.hu Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Den ultimate mediespilleren er mplayer. Spiller mer enn det VLC klarer (detaljer), og har et hav av muligheter (spesielt hvis du bruker den kommandolinjebaserte versjonen). Lastes ned her (velg Windows eller Windows GUI): http://www.mplayerhq.hu 7513068[/snapback] Men mplayer spiller vel ingen avanserte formater uten codecfene slik som VLC gjør? Alle spillere støtter vel alle formater (i teorien ihvertfall) bare de har riktige codecs/filtre installert, eller hur? -Stigma Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Men mplayer spiller vel ingen avanserte formater uten codecfene slik som VLC gjør? Alle spillere støtter vel alle formater (i teorien ihvertfall) bare de har riktige codecs/filtre installert, eller hur? -Stigma 7513106[/snapback] Sikkert sant, men nå snakker jeg om out-of-the-box. Lenke til kommentar
danibwoi Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har brukt denne pakken (tidl. Matroska pack) i noen år nå og aldri hatt et eneste prob. Ikke dèn fila jeg har hatt prob med - Og jeg avspiller MYE forskjellig. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Når man først skal finne et codec-programtips, så må det jo selvfølgelig være et som kun støtter Windows, fordi det finnes rett og slett ikke slike pakker/programmer som støtter flere enn et operativsystem. Endret 16. desember 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) CCCP er en codecpakke jeg trygt kan anbefale. Har ikke hatt noen problemer med den. VLC er egentlig ikke så fantastisk som mange skal ha det til. Den er dårlig til å spole, og virker generelt rimelig uferdig synes jeg. Men den spiller av alt jeg har vært borti, så jeg har den på maskina i fall jeg skal spille av en videofil som ikke CCCP/Media Player Classic klarer å spille av (som er veldig sjeldent). eneste problemet jeg har hatt er sånne RWMB (eller noe lignende) filer.måtte ty til Real Player med dem 7513037[/snapback] Real Alternative spiller av alle real-formater uten problemer. Det finnes i tillegg Quicktime Alternative for quicktime-formatet. Mye bedre enn både realplayer og quicktime syns jeg. (Og begge bruker Media Player Classic til å spille av, noe som er supert ) Endret 16. desember 2006 av Pug Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har hatt dårlige erfaringer med VLC jeg og. Enkelt subtitles klarer den bare ikke å vise riktig (De er helt ok i MPC og med DirectVobSub) så jeg holder jeg til MPC og installerer de codecene jeg trenger. Har installert CCCP for å spille .mkv-filer, men hver gang jeg spiller en DivX/XviD-fil kommer det noe nedi systrayen som ikke var der før. Betyr dette at CCCP har "tatt over" for de andre codecene? Kan jeg bare fjerne DivX og XviD codecene jeg har installert? Lenke til kommentar
Salamaza Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Eg hadde Bytte Til VLC hvis: - Den får litt bedre GUI(lyd justeringen, huske at jeg hadde mute lyden sist..osv) - blir raskare å spole fram og tilbake, - Bedre HD støtte(har ikkje testet HD i VLC 0.8.6 endå) - Slå av pc etter avspilling, slik so MPC classic har. det hadde vert perfekt spelar for meg då... deilig å tenke på ingen codec confliktar... takk, Endret 16. desember 2006 av Salamaza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå