Gå til innhold

Vår nye hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gi litt ris/ros:

- Logoen/banneret faller ikke helt i smak. Kanskje det er noe med fargen og omrisset av personen bak.

- Du bør forandre teksten. Bytte font, legge til marginer og avstander.

+ Du bruker CSS og divs :) Supert!

Var jo ikke så veldig mye å gi tilbakemelding på. Veldig simpelt design, men en god start!

Edit: Ingen grunn til å poste "ingen?" etter to minutter. Klokka er kvart på 2 en fredags kveld.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Jo, men etter to minutter hadde jo tro personer skrevet hvor er linken, trodde kanskje de skulle starte, men flott!

Hvorfor gjør CuteNews slik at nyhetene bare vises på halve diven? Skulle gjerne hatt den i hele bredden

Ser jo at CuteNews legger en del til i kildekoden som jeg ikke kan redigere i Notepad++, hvor kanjeg redigere koden som cutenews legger inn, eller går det ikke?

/Jan Tore

Lenke til kommentar

Du kan iallefall la det gå mer enn to minutter før du bumper. ;) Iallefall ikke på denne tiden av døgnet.

Men sida så grei ut den. Jeg er ikke akkurat en ekspert på dette området, men synes du kan jobbe litt mer med typografien. Er det meningen at det skal være så abnormt stort mellomrom mellom ordene? Ellers så koden ser veldig fin ut. Stå på!

Lenke til kommentar
Så de mellomrommene mellom ordene først nå, virker som CuteNews som gjør det:S

7512403[/snapback]

De mellomrommene kommer av en instilling i Cutenews under skriftformat/justering hvis jeg husker riktig. Ellers bør du legge inn margin til venstre og i bunn, slik at teksten ikke havner helt intill kanten.

Jeg synes graderingen i logoen ikke er helt vellykket, og ville nok satset på noe ensfarget/mer stilisert. Du kan også "fargelegge" hele siden, det ser litt tomt ut der bakgrunnen ikke er hvit. Dersom du ønsker hvit bakgrunn, kan jo kantene utenfor få en annen farge, eller du kan ramme inn sideinnholdet.

edit:leif

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

jeg vil si nyheten trenger litt mer plass til venstre.

utsendet på cutenews nyheten forandrer du :

options > edit templates

nå er det beste å opprette en ny template.

så kan du se kategoriene under:

Active News osv. det kan være lurt å bruke id og class her og og ikke style slik som den gjør nå og legge det inn i stilarket ditt.

Lenke til kommentar

Fortsatt en veldig enkel side, men er mye bedre en den mørke versjonen du hadde tidligere.

Noen tips:

- Legg inn litt margin, slik at teksten ikke flyter inn i kanten av siden.

- Veranda er ingen heldig font, Veranda har ulik default størelse i forskjellige OS, noe som gjør at siden ikke altid vises som lik..

- <u>Nyheter</u> burde heller vert <h2>Nyheter</h2>, og så definert hvordan h2 skal vere i CSS.

- Tilpasse CuteNews til siden.

- Definere hvordan lenkenes hover osv skal vere, slik som nå (standar) er mindre pent.

- Logoen kan forbedres, men ingen hastesak.

- Fin kildekode, men viktig å altid huske og avslutt html dokumentet med </html>.

Stor forbedring av siden! Stå på videre!

Endret av KimS
Lenke til kommentar

Sikkert en grei idè, men dårlig gjennomført. Jeg likte virkelig ikke fargene i headern og den ser ut til å være litt ute av plass på harpunen eller hva det er. Menyen kan gjøres mye mer med, og prøv og utnytt den hvite plassen på høyre for innholdet. Har du en header som dekker hele siden, så burde du ha sentrert innhold og. Og du bør virkelig fikse typografien til innholdet, Times New Roman er ikke pent.

Lenke til kommentar

Poenget er at Figuren i banneren skal se litt tegneserie aktig, ikke med helt rete streker osv.. !

Har ikke gjort noe med CuteNews instillingene enda, kommer senere..

Selv synes jeg mellomrommet fra den siste menyknappen fra høyre er pent..:D

/Jan Tore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...