Jotun Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det var lite respons å få inne på informasjonstråden til Inspiron 9400.... Stiller noen spørsmål her eg! Anbefales Extreme G mobileforce (sånn ca) driverne? har et 7900 GS kort i denne.... Var snakk om noe overklokking av skjermkortet, fant denne funksjonen under advanced på Nvidia Kontrolpanel... Det er denne måten som er sikrest og greiest å bruke kanskje? Find optimal....? Hva bør eg forvente på 3Dmark 05 og 06? Hvilken oppløsning skal eg kjøre testene på? Full pupp eller det som står som standard når man åpner programmet? (1020 for 05 og 1200 for 06) De driverne som er i informasjonstråden linker til "up to date" drivere hos Dell? Bios oppdatering, har versjon A04, såg på dell at A05ettellerannet var tilgjengelig, noen som har mening om det er verdt å oppgradere? Kommer nok noen flere spørsmål når tiden går! Så bare svar! ;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Her kan du ihvertfall se hva du kan forvente i 3DMARK Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Takker for link! Men d står ikke noe om oppløsning og andre innstillinger de har brukt... Har dette ikke noe å si for resultatet? Merket svært liten forskjell i de første testene uten å fullføre de mellom 1280 og 1920... Endret 15. desember 2006 av Jotun Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Lastet forresten ned I8kFangGUI men den viser kun CPU temp, ikke GPU.... Den viser heller ikke info om hastighet på viftene.... Ikke memory temp og ikke harddisk temp..... NHC klarer ikke variere hastigheten på prosessorene, er det ikke sånn som på AMD at frekvensen tuner seg ned når den ikke trengs på topp? Er jo strengt tatt ikke veldig nødvendig da tempen på CPU ligger rolig og fint, tar seg litt opp av og til, så går vifta i 20 sek på rolig fart og stopper! Utrolig rolig og fin! Bare harddisken som tikker litt hørbart, det er en 7200 rpm som står i den.. Så d er vel kanskje litt av grunnen til at eg hører det! Og det faktum at den ellers er veldig stille! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Takker for link! Men d står ikke noe om oppløsning og andre innstillinger de har brukt... Har dette ikke noe å si for resultatet? Merket svært liten forskjell i de første testene uten å fullføre de mellom 1280 og 1920... 7512056[/snapback] 3D Mark kjører aut oppløsning på 1024X768... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Takker for link! Men d står ikke noe om oppløsning og andre innstillinger de har brukt... Har dette ikke noe å si for resultatet? Merket svært liten forskjell i de første testene uten å fullføre de mellom 1280 og 1920... 7512056[/snapback] 3D Mark kjører aut oppløsning på 1024X768... 7512971[/snapback] 3Dmark06 startet med 1280xett eller annet, 05 startet med 1024x768.... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Hvilke temperaturer bør GPU og CPU ligge på ved surfing etc....? Ser GPU har høyere temp enn CPU størsteparten av tiden! Har ingen problemer med overoppheting, viftene går svært lite og maskinen er sjeldent ubehagelig varm! Men tenkte kanskje at med å stille inn en profil med surfing etc så kan eg spare komponentene enda mer?! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 GPU-temp ligger på 55-60 hos meg ved lett aktivitet, når jeg spiller kommer den opp i rundt 75. Det er visstnok helt vanlig, den tåler mye varme. Du kan evt sette viftestyringa til å slå inn på lavere temp og dermed senke tempen på bekostning av mer støy. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Hjertelig, 55-60 er normal tempen her også, tror vifta uten noe styring slår inn på rundt 70! Good! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå