Gå til innhold

Ny harddisk-basert mp3 spiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe julepresang til kona, og har da egentlig falt for en Creative Zen Vision:M. Problemet er at den skal brukes aktivt. Kona spiller håndball, er håndballtrener, er danseinstruktør og jogger/løper en del. Derfor blir eg litt bekymret når eg leser rundt på nettet at denne ikke bør brukes i fysisk aktive situasjoner, heller ikke andre hd-spillere. Men er dette et så stort problem som man skal ha det til?

Årsaken til at eg tror denne passer perfekt er alle mulighetene:

- hun har sikkert hundrevis av cdplater som blir brukt i dansinga, som ofte blir ødelagte

- hun kan koble denne til annlegget i hallen å få musikken ut der til håndball/dansing

- hun kan filme de hun trener, eventuelt legge inn musikkvideoer på den for å vise "moves" som eksempler(plasmaskjermer i hallen)

- mulighet for fjernkontroll(styre den uten å måtte gå bort til den)

Hovedsaklig, når eg da tenker meg om, blir den brukt stillestående, men eg mistenker nok at den blir brukt under bevegelse også, så det bør ikke være et svakt punkt.

Eventuelt noen andre anbefalinger? 30GB er jo ikke nødvendig, men 512/1GB/2GB tror eg blir litt lite :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av flash-spillere så er vel iPod Nano og Sandisk Sansa de med størst minne.

SanDisk Sansa e250 har 8 GB minne, og har plass til MicroSD minnebrikker, det største minnebrikket jeg finner er på 2 GB, så da har den 10 GB minne til sammen, man kan jo ha flere minnebrikker og bytte på dem.

iPod Nano har kun 8 GB minne, og har ikke støtte for minnekort.

Har lest litt rundt og jeg har ikke funnet ut om disse spillerne har noen video-utgang, det ser heller dårlig ut.

Zen Vision: M har jo video-utgang, men jeg finner ingen fjernkontroll til den.

iPod Video har jo video-utgang og en hel haug med tilbehør, så det er nok ikke noe problem å få kjøpt fjernkontroll til den.

Så hvis video-utgang er veldig viktig må man nok gi slipp på flash-spillere, og heller kjøpe en HDD-spiller. Uansett så får man ikke mange filmer og mye musikk på 10 GB.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Video-utgang er i seg selv ikke det viktigste, og den skal ikke brukes til lange filmer, men korte filmklipp og musikkvideoer. Fjernkontrollen eg fant var med kabel, så den er noe bortkastet.

Kapasiteten føler eg er viktig. Selv om vi ikke snakker om mye video så er det derimot mye musikk hun har. Selve videoene tar vel pr i dag 2-3GB, hvorav ca 1GB vil hun sikkert kunne dra med seg.

Men det viktigste spørsmålet blir hvorvidt en harddisk-basert spiller tåler fysisk aktivitet? Dersom den gjør det blir det uten tvil en Vision:M. Og med fysisk aktivitet mener eg da at den kan være med på en jogge/løpetur uten å bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...