Gå til innhold

amd 64 2.0 3000+ socked 754

Anbefalte innlegg

Ellu der!

Skulle hatt litt hjelp til å overklokke min gamle og trofaste prosessor!

System:

Epox Hovedkort ep-8hda5

Silent boost (TT er merket), Ati Radeon 9600se, 2x Twinmos pc 3200 512mb rams, western digital 200gig disk (WD2000), Enhance 400w psu, blå raidmax vifte i kabinett. Og sist med ikke minst Amd 64 3000+ 2.0ghz.

Prøvde å øke Cpu clock med 200hz, altså fra 200 til 220. Det fungerte fint til jeg skulle kjøre spill. Det har blitt sagt at jeg må gjøre noe med rammen i bios for at det skal fungere.

Noen som vet akkurat hva jeg bør gjøre? Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du må sette RAM'en din til å kjøre på en lavere hastighet.

Dette er ett valg i Bios som du må finne selv (les manual).

På noen hk står det sammen på den "siden" hvor du kan klokke CPU og sette spenninger (volt). På mange andre er det i en undermeny - "Advannced chipset....".

Her på du sett RAM til å kjøre på DDR333 (166). Noen kaller dette for "divider", ander skriver FSB:RAM ratio.

Når du da klokker opp HTT ("FSB") så følger RAM etter. Ved ca. HTT240 kjører RAM'en da på DDR400 (CPU/12).

Så må du også eventuelt justere opp VCore (CPU Volt).

Har selv nylig satt sammen ett S754 med en Semron 3400+. Denne kjører greit på (nesten)2.6Ghz (258x10) på stock VCOre..

Her er det også RAM som begrenser da det er en billig Apacer 512M DDR400 CL3 brikke jeg hadde til overs.

Minnekontroller til S754 CPU'er skal visstnok ikke være så bra som de CPU'ene som lages for S939/AM2, men det er muligens bare ett rykte/noe jeg har misforstått. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 1,500 til 1,550 på vcore volt og det virket ser det ut som :) driver med aquamark 3 nå og det ser bra ut! Sist gang jeg klokka fikk jeg blåskjerm i aquamark.

Så det er bare strømmen som skal til altså? trenger ikke tukle med rammen lell?

Edit: Fikk et error underveis i programmet nå, men bedre enn blåskjerm :) Det bare lukka seg.

Bør jeg gi mere volt?

Edit2: Satt ned rammen fra 200 til 166. Kom meg igjennom testen, tror poengsummen ble litt bedre.

Endret av Dalekq10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...