Gå til innhold

Ny widescreen - problemer i div. spill

PsychoDevil98

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp fått tak i en widescreen skjerm, en Viewsonic VG1921WM

6c27c4bc8dd0e45da14810bec39343bf9ce6.jpg

Problemet i spill er at jeg ikke får startet disse. Som for eksempel nfs most wanted og carbon. Spillene får enten feilmeldinger eller at de rett og slett ikke starter av uante årsaker.

Har derimot fått til bf2, etter mye om og men. Vet at det finnes en god side, widescreengaming.com, men har ikke funnet noen løsninger på problemene mine i carbon og most wanted. Har prøvd de forslagene som er gitt, men spillene virker fortsatt ikke.

Derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dette. Har jeg bummet mtp. skjermkjøp, da de fleste spill IKKE støtter widescreen?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et klassisk problem kan være oppløsningen de forskjellige skjermene du kjører på støtter. Widescreen skjermen trenger ikke å støtte de samme oppløsningene som de tidligere skjermene dine gjør.

7515107[/snapback]

Nei, det er akkurat det. Hvordan få endret oppløsningen i spillet til en widescreen-oppløsning?

Lenke til kommentar

Det enkleste pleier å være å avinstallere hele spillet, er du heldig forsvinner alle .ini/settings og liknende, slik at spillet nullstilles når du reinstallerer det.

En helt klart mer elegant løsning er å endre eventuelle .INI/konfigureringsfiler manuelt. Men dette er ikke alltid det enkleste, først må du finne de :) Se spillets katalog, søk i registeret, samt (veldig populært for tiden) Mine Dokumenter/My Documents.

Det du -kan- gjøre uten å rote for mye med spillet, er å koble til CRT igjen, og sette spillene i 1024x768 60Hz. Deretter skrur du av maskinen, kobler til LCD, og forsøker. Bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Det enkleste pleier å være å avinstallere hele spillet, er du heldig forsvinner alle .ini/settings og liknende, slik at spillet nullstilles når du reinstallerer det.

En helt klart mer elegant løsning er å endre eventuelle .INI/konfigureringsfiler manuelt. Men dette er ikke alltid det enkleste, først må du finne de :) Se spillets katalog, søk i registeret, samt (veldig populært for tiden) Mine Dokumenter/My Documents.

Det du -kan- gjøre uten å rote for mye med spillet, er å koble til CRT igjen, og sette spillene i 1024x768 60Hz. Deretter skrur du av maskinen, kobler til LCD, og forsøker. Bare et forslag :)

7515915[/snapback]

Har prøvd å finne de filene, men uten hell. Gidder ikke å avinstallere, så jeg skal nå prøve å gjøre det du sa sist.

Lenke til kommentar

Hvis du framdeles sliter, syng ut hvilkne spill du har problemer med :)

Mulig, om ikke jeg så kanskje andre, kan hjelpe med å endre oppløsning.

NFS MW & Carbon, har ikke spillene selv men skal ta en rask titt på Google mens lasagnen godgjør seg i ovnen :)

Lenke til kommentar

:wee:

Har fått det til nå, å kjøre begge spillene. Men i mw blir det jevn hakking hvis jeg bruker den hacken, som jeg også brukte på carbon, som jeg fant på www.widescreengamingforum.com. Har 1.2, så jeg må laste ned 1.3 antagelig.

Jeg har enda ikke fått til å kjøre MOHAA og FlatOut2 i widescreen.

PD

Edit: Det løste seg etter 1.3. Det gjenstår det FlatOut2 og MOHAA.

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

Manuell konfigurering av MOHAA

http://www.widescreengamer.com/m/medal_of_...ed_assault.html

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/..._Allied_Assault

Flatout 2 skal ha en oppdatering som støtter widescreen, 1.1, med både oppløsning og FOV støtte.

http://www.widescreengamingforum.com/forum...t=flatout#59299

PS: Ingenting av dette er noe jeg har bekreftet selv, men treff jeg har funnet på Google. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Har vært gjennom de løsningene med MOHAA, men det som nevnes stemmer ikke i det hele tatt med filene som er i spillmappen. MOHAA er jo også et quake 3 - spill, så det skulle ha vært nesten de samme filene som er nevnt i teksten som jeg skal endre på.

Fant ut noe om FlatOut 2 på nettet. Det går faktisk an å endre til en widescreen oppløsning, bare at du må komme deg fram til options rett før spillet startet, noe som ikke skjer hos meg. Får vel avinstallere spillet, for så å installere det på nytt.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...