Gå til innhold

DELL OG PRISER


e_lien

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en desktop-erstatter, og har den siste tiden snust litt på DELL Inspiron 8200.

Har vært inne på dell.no for å prøve å få konfigurert en noenlunde tilfredsstillende maskin. Problemet er at det er nesten komplett umulig å planlegge et pc-kjøp hos dell.no så lenge både priser og spesifikasjoner endres opptil flere ganger i uken.

 

Vel; hadde nå omtrent kommet frem til en maskin jeg var noenlunde fornøyd med i går ettermiddag. En Performance med 2,0 GHZ prosessor, 3 års henteservice, 512 Mb RAM, DVD/CD-RW-Combodrive(24x8x8x24), 40Gb harddisk, BT-skjerm, ATI Mobility Radeon 9000 64Mb, Dell Truemobile 1150 og sort Inspiron ryggsekk. Totalt rett i overkant av 26k.

Forargelsen er derfor stor når jeg i dag ser at DELL har fjernet tilbudet om 3 års henteservice innbakt i prisen og i stedet avspist meg med 1 års henteservice.

I stedet har de lansert 3 års henteservice + 3 års CompleteCare til i overkant av 3k med mva. Dette innebærer for min del at pakken jeg i går omtrent hadde bestemt meg for å satse på, over natten har blitt ca 2k dyrere og ender på ca 28k. Veldig irriterende.

 

Vil gjerne komme med litt kritikk til Dell's prispolitikk i denne sammenheng. Har lagt merke til en tendens hos Dell som jeg kanskje ikke liker så veldig godt. Dell har for vane å sette prisene på produktene sine ned regelmessig. Det som er viktig å merke seg her er at det som tilsynelatende ser ut som en prisnedsettelse, i en del tilfeller kan være det motsatte. Eksempelet jeg ga over er et godt bevis på dette. Dell setter prisene litt ned, men reduserer samtidig kvaliteten på produktet(I dette tilfellet redusert service). Om man ikke er årvåken, kan det derfor se ut som om Dell har redusert prisen, mens produktet for øvrig er uendret. Når man så oppdager at kvaliteten på produktet er redusert(I dette tilfellet service), oppdager man også at man for å få tilbake den samme kvaliteten på produktet som man hadde før prisendringen, må man betale en høyere pris enn før prisendringen. Jeg oppfordrer derfor folk til å være litt mer på vakt og ikke ta alle pristilbud for god fisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, postet en streng her for en stund siden hvor jeg også kommenterte Dells "forskjellige" priser på "samme" produkt...havnet i litt heftig diskusjon med en som jobber der, men virket ikke som om det var så mange som var enige! Man må jo for f... gå igjennom alle tilbud, ferdigkonfigurerte maskiner og selvkonfigurerte før man finner billigste pris på samme maskin...

 

Bra selskap, har handlet derfra selv, men synes også prispolitikken stinker. Et såpass annerkjent selskap burde ta vare på ryktet sitt og heller satse på litt mer "seriøse" kampanjer og reklametilbud.

 

Har f.eks. også sett eksempler på at en priskampanje er over og man fortsatt får kjøpt maskinen til samme pris! Og som du sier: Ofte når prisen endres, så endres specsene også!

 

VÅKN OPP FOLKENS! PRISEN PÅ PC STIGER ALDRI PÅ SIKT!! (Selvom Dell gjerne vil ha det til at prisen går opp etter kanpanjen..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...