Mr.M Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Skal se på en bil i helgen som jeg vurderer å kjøpe. Eu-godkjent til ut i 2008. P.g.a. at jeg trenger litt tid på å selge den bilen jeg nå har, og p.g.a. unngå "dobbel" forsikring, så tenkte jeg å innlevere skiltene på den "nye" bilen, og hente de ut igjen (og omregistrere) om en mnd. Koster dette noe, og må bilen inn på ny kontroll i den forbindelse? Endret 15. desember 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Nei, så lenge du leverer skilta frivillig, så koster det ingenting å få dem ut igjen for selve jobben. Når du vil ha ut igjen skilta betaler du omregistreringsavgift på vanlig måte, og om årsavgift, EU-OK, mangellapper, osv er i orden, så påfaller det ingen ekstra kostnader ved registrering. Husk at om det er en dyr bil du har kjøpt, så kan det være litt kjekt å ha forsikring på den selv om den bare står i ro.. Skilta ligger i 6 måneder dersom de er rene, hele og lesbare. Over 6 mnds, eller om skilta er skitne, bøyde, dårlig lakk, kan Biltilsynet makulere disse og du må betale for nye skilter, dvs rundt 450kr for 2stk dersom det er to store smale vanlige skilt. Endret 16. desember 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå