Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Avgifter evt. kontroll ved levering av skilter?

Mr.M

Anbefalte innlegg

Skal se på en bil i helgen som jeg vurderer å kjøpe. Eu-godkjent til ut i 2008. P.g.a. at jeg trenger litt tid på å selge den bilen jeg nå har, og p.g.a. unngå "dobbel" forsikring, så tenkte jeg å innlevere skiltene på den "nye" bilen, og hente de ut igjen (og omregistrere) om en mnd. Koster dette noe, og må bilen inn på ny kontroll i den forbindelse?

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, så lenge du leverer skilta frivillig, så koster det ingenting å få dem ut igjen for selve jobben.

Når du vil ha ut igjen skilta betaler du omregistreringsavgift på vanlig måte, og om årsavgift, EU-OK, mangellapper, osv er i orden, så påfaller det ingen ekstra kostnader ved registrering. :)

Husk at om det er en dyr bil du har kjøpt, så kan det være litt kjekt å ha forsikring på den selv om den bare står i ro.. :)

Skilta ligger i 6 måneder dersom de er rene, hele og lesbare. Over 6 mnds, eller om skilta er skitne, bøyde, dårlig lakk, kan Biltilsynet makulere disse og du må betale for nye skilter, dvs rundt 450kr for 2stk dersom det er to store smale vanlige skilt. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...