Gå til innhold

Hvordan blir musikken i fremtiden?

Sudine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er enig i at jeg skyter i blinde, men det er det eneste logiske hvis jeg skulle velge en sjanger. Growling vil vel dø ut rettere sagt. Hvor kreativt er det i lengden?

7517977[/snapback]

Hvor kreativt er det å synge? Herregud, det har blitt gjort i tusenvis av år! Alle som synger har bare slunget seg på "synge-bølgen". Elvis var bare en plagiat av et ulende hormonsprengt ape-menneske!

Lenke til kommentar
Gitaren må legges til side. Den er rundpult og skambanket.

7511891[/snapback]

Det der er det dummeste jeg har hørt. Nok sagt.

7520118[/snapback]

Ja, okey. Nå hører jeg ikke på metal (går ut fra at du gjør det? ^^) og kom med påstanden der på grunnlag av rocken. Etter min mening føles det som om alt med gitaren er oppbrukt. Men var det ikke sagt i 1940 eller noe at vi hadde funnet opp alt? :hmm: Jaja.

Men hvor barskt hadde det ikke vært med el-feler, -kontrabasser, -saksofoner, -trompeter osv? Hah, ville ihvertfall likt å høre det. Hadde nok skåret litt på originalitet.

Lenke til kommentar

jeg tror at musikken i fremtiden vil bare nå høyere høyder...

musikken fortsetter å utvikle seg mer og mer noe som imponerer meg sterkt.

kanskje i den nyeste fremtid vil det til og med komme en ny sjanger , det hadde vært kult :D

er jo ikke helt sikker på om metal kan bli mer ekstremt enn det er... er jo ganske ekstremt nå, men det skal bli relativt spennende å finne ut.

pop kommer og går.... hver uke er det nesten nye pophits og neste uke forsvinner de..

dette syns jeg er dårlig håper det kommer noe som varer litt lengre snart

trance utvikler seg utrolig mye.. kommer bare mer og mer , teknoligien utvikler seg enormt og dette kan men se via trance...

rap tror jeg ikke utvikler seg så mye... det har alltid handle om det samme : narkotika , damer og ghetto/gangster miljø..

mvh Scythe :thumbup:

Lenke til kommentar

Fiolin og klassisk er ikke avlegs som man skulle tro men det vil nok være er nok mer avsidesliggende del av musikken i fremtiden slik jeg tror mye av rocken også vil være.

Se på hva som selges mest av i USA, rnb. Der brukes mest datamaskiner og sythner for å lage musikken + vokalen.

Samme analogi med trancen som jeg også vil videreutvikle seg, med mer avanserte synthere.

Og muligens vil det komme nye og bedre instrumenter?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at jeg skyter i blinde, men det er det eneste logiske hvis jeg skulle velge en sjanger. Growling vil vel dø ut rettere sagt. Hvor kreativt er det i lengden?

7517977[/snapback]

Hvor kreativt er det å synge? Herregud, det har blitt gjort i tusenvis av år! Alle som synger har bare slunget seg på "synge-bølgen". Elvis var bare en plagiat av et ulende hormonsprengt ape-menneske!

7520482[/snapback]

Er ikke growling synging da? :hmm:

Fant på wikipedia foressten at growling er når mennesker prøver å lage dyre lyder. :!: .

Growling, animal vocalization

Det finnes ikke bare en oppskrift synging...

Lenke til kommentar
hvordan blir musikken i fremtiden?

Her er hva jeg tror:

heavy metal band blir mer grusomme og mindre melodi. Mere ekstreme.

rap/hipop blir mer forskjellig. gror i mange retningerl

pop-musikk blir det mindre av

det blir en liten bølge med retro rock og metall fra 80-tallet

det blir mer av de norske gamle mennene med gitar som mange jenter liker, og mange unge menn med gitar og.

Lenke til kommentar

For det første så vil vi nok etterhvert se at artister tar i bruk surround-lyd, mest sannsynlig 5.1. Dette tror jeg vil skje relativt fort i enkelte sjangere, hvor det er stort fokus på å bruke flest mulig virkemidler.

Videre tror jeg at vi får nye digitale instrumenter med analogt grensesnitt. Tenk deg en gitar som kan styre en hvilken som helst synth/sampler, med alle de naturlige variasjonene i spillestil og teknikk man kan ha. (vibrato, tremolo, bending, sliding, legato, stacato, A.H, mutes )

Når det gjelder selve musikken så vil selvfølgelig pop-musikken få sin spesielle retning, men denne tør jeg ikke spå. Det vil bestemmes så altfor mye av de store markedskreftene.

Når det gjelder annen musikk, tror jeg at vi vil få minst like mye variasjon som i dag. Nettopp fordi det i dag er rimlig å lage musikk, det er enkelt å spre og selge, og dette gjør at vi vil få mange små artister og band. Etter mitt syn er også dette en av de største grunnene til at man ikke har STORE band på samme måte som på 50,60 og 70 tallet.

Jeg tror forøvrig at om en liten tid så vil vi på nytt få en bølge av norsk musikk, med norske tekster, bilder og motiv.

Lenke til kommentar
Jo mer du hører på growl jo lettere blir det å tyde hva de synger. Jeg hører ikke masse brøl, jeg hører tekst. Prøv å les teksta til en sang med growl samtidig som han synger det. Du ser da fort at growl er ikke noe mer enn vrengt stemme, og jeg syns det er veldig kreativt, fins igjen der mange typer stemmer, lyst, mørkt, skarpt osv osv. Gir musikken mer stemning, og det er ikke bare å skrike, er forskjellige teknikker og man må faktisk ha "talent" om man skal skille seg ut, som med vanlig vokal.

7518007[/snapback]

Jeg er så enig som det går ann å få det.

Lenke til kommentar
Når det gjelder annen musikk, tror jeg at vi vil få minst like mye variasjon som i dag. Nettopp fordi det i dag er rimlig å lage musikk, det er enkelt å spre og selge, og dette gjør at vi vil få mange små artister og band. Etter mitt syn er også dette en av de største grunnene til at man ikke har STORE band på samme måte som på 50,60 og 70 tallet.

7528065[/snapback]

..og 80-tallet. Jeg er enig med deg. jeg synes det er litt dumt jeg :/

Lenke til kommentar
Jo mer du hører på growl jo lettere blir det å tyde hva de synger. Jeg hører ikke masse brøl, jeg hører tekst. Prøv å les teksta til en sang med growl samtidig som han synger det. Du ser da fort at growl er ikke noe mer enn vrengt stemme, og jeg syns det er veldig kreativt, fins igjen der mange typer stemmer, lyst, mørkt, skarpt osv osv. Gir musikken mer stemning, og det er ikke bare å skrike, er forskjellige teknikker og man må faktisk ha "talent" om man skal skille seg ut, som med vanlig vokal.

7518007[/snapback]

Jeg er så enig som det går ann å få det.

7528676[/snapback]

Ditto, helt enig. Det er nettopp growl er, som mange ikke greier å høre. Det er en mer "ekstrem" måte å uttrykke følelsene i sangen også.

Lenke til kommentar
..og 80-tallet. Jeg er enig med deg. jeg synes det er litt dumt jeg :/

7529226[/snapback]

Hehe, mulig det. Jeg var ikke der. :p Kanskje er det fordi det ble så mye metal (som jeg må innrømme at jeg hører mest på) på 80-tallet at jeg føler det ble større mangfold og dermed litt mindre idolisering på hver.

Personlig så er jeg glad for at artister verden over har mulighet til å få utrykke seg, uten å være avhengig av å backes med masse penger og pressedekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...