fffuuu manchu Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har fått tak i en portal til fremtiden! Slik blir musikken: Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket. 7514006[/snapback] Wow. Douche alert!1 7515111[/snapback] Dvs? Jeg sa ikke at musikken er elendig. Men den har alltid vært like elendig. Jeg fremstilte det på en måten siden det var så mange som hadde negative tanker ovenfor dagens musikk. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Mr. Crowley har rett. All musikk for 50 år siden var heller ikke bra, men det beste huskes. Endret 16. desember 2006 av shizz kebab Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ja? Jeg tar deg ikke seriøst før du kan begrunne påstanden din. Det er nok ikke akkurat de som blir husket fra 00-tallet. Hva med Robbie Williams? Han er akkuratt nå kanskje verdens største underholder. Greit han rekker bare opp til knærne på Elvis. Men han vil bli husket. Av de bandene du skreiv ned så tror jeg bare Audioslave vil bli husket! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Mr. Crowley har rett. All musikk for 50 år siden var heller ikke bra, men det beste huskes. 7515670[/snapback] Langt i fra. Du tar helt feil. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Mr. Crowley har rett. All musikk for 50 år siden var heller ikke bra, men det beste huskes. 7515670[/snapback] Feil det mest solgte vil bli husket. Elvis solgte mest, samme med beatless, folk var like ille på deres tid og kalte det de holdt på med simpel musikk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Mr. Crowley har rett. All musikk for 50 år siden var heller ikke bra, men det beste huskes. 7515670[/snapback] Feil det mest solgte vil bli husket. Elvis solgte mest, samme med beatless, folk var like ille på deres tid og kalte det de holdt på med simpel musikk. 7516475[/snapback] Nå begynner det å ligne på noe. Lenke til kommentar
Kasparf Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har fått tak i en portal til fremtiden! Slik blir musikken: 7515335[/snapback] oh yeah! sånn kommer det sikkert til å bli! gleder meg! Africa Bambataa har jo uttalt at det kommer til å være hip-hop på månen i fremtiden... Nei, men hvordan musikken kommer til å bli i fremtiden? Først må vi definere musikk: en sammensetning av lyder som skaper forskjellige stemininger hos folk. Musikk kommer til å være stemningsskapende fremover også, og jeg tror at musikere vil fortsette å finne sin stemning de ønsker å kommunisere... Det vil alltid være "god" og "dårlig" musikk fordi det alltid vil være folk som enten liker eller misliker den! Musikken har spredd seg utover i stilarter, og det tror jeg fortsatt den vil gjøre, men kanskje ved at musikere lar seg inspirere av stilarter som man ikke trodde kunne kombineres. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jan-Erik: Du beviser ikke noe som helst. Hva med å være litt saklig og begrunne påstandene dine, eller holde kjeft? Ja? Jeg tar deg ikke seriøst før du kan begrunne påstanden din. Det er nok ikke akkurat de som blir husket fra 00-tallet. Hva med Robbie Williams? Han er akkuratt nå kanskje verdens største underholder. Greit han rekker bare opp til knærne på Elvis. Men han vil bli husket. Av de bandene du skreiv ned så tror jeg bare Audioslave vil bli husket! 7516373[/snapback] Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l. 7514006[/snapback] Mr. Crowley har rett. All musikk for 50 år siden var heller ikke bra, men det beste huskes. 7515670[/snapback] Feil det mest solgte vil bli husket. Elvis solgte mest, samme med beatless, folk var like ille på deres tid og kalte det de holdt på med simpel musikk. 7516475[/snapback] Dessverre. Ikke alle mestselgende artister blir husket. The Beatles og Elvis ble hovedsaklig husket pga hysteriet. Har du hørt om Alla Pugacheva, Bing Crosby, Chubby Checker, Sir Cliff Richard, Julio Iglesias, New Jack Swing, Nana Mouskouri og Tino Rossi? Jo, kanskje en del her. Men alle disse artistene kan salgsmessig måle seg med The Beatles og Elvis. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Grunge sjangeren vil komme tilbake! Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg har fått tak i en portal til fremtiden! Slik blir musikken: 7515335[/snapback] Musikken blir nok ikke sånn i fremtiden... Hvorfor? fordi den har blitt lagd... og da vil det musikk som starta for mange år siden Det som er problemet, er at det er så veldig få som tenker nytt... de to mest "Nytenkende" i det siste som jeg kan komme på i farten(legg merke til i farten brukte 5 sek på tenke der) er faktisk Red Hot Chili Peppers og Justin Timberlake... Vi må være mer kreative når vi lager musikken. En artist gjør det bra. hva gjør resten da? de prøver det samme(innenfor sin sjanger). det som på en måte blir feilen. hva med Orgel i rock? osv... de som tenker nytt får mest oppmerksomhet. så hvis noen lager noe bra noe så må alle andre prøve å lage noe annet... men det gjør de ikke... Endret 16. desember 2006 av the_odd Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jan-Erik: Du beviser ikke noe som helst. Hva med å være litt saklig og begrunne påstandene dine, eller holde kjeft? 7516904[/snapback] HAHAHA! Okei, her skal du høre. Du nevner Beatles og Elvis. Greit. Vet du hvorfor de ble store? Vet du hvilke store apparater de hadde bak seg? Er du klar over hva og hvem sin musikk de faktisk spilte og hvilken betydning det hadde for platekompanienes økonomi? Det du nevner er gimmicker. Det samme har vi i dag. Vi får ikke Mew i 2040 på en toppliste, på samme måte som Dark side of the Moon. Tenk "Madonna". Der har du det neste steget i plateselskapenes strategi. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Fremtiden er et latterlig vidt begrep, men ellers er det et godt spørsmål. Sjøl har jeg tro på organisert støy. Jeg tror skribenten som kalte Merzbows musikk «the future of rock and roll» kan ha truffet Blink. Ellers mener jeg det er utstrakt fare for at bl.a. Ryoji Ikeda vil slå svært bra an hos fremtidsmenneskene. Jeg anbefaler albumet +/- på det aller sterkeste. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jan-Erik: Du beviser ikke noe som helst. Hva med å være litt saklig og begrunne påstandene dine, eller holde kjeft? 7516904[/snapback] HAHAHA! Okei, her skal du høre. Du nevner Beatles og Elvis. Greit. Vet du hvorfor de ble store? Vet du hvilke store apparater de hadde bak seg? Er du klar over hva og hvem sin musikk de faktisk spilte og hvilken betydning det hadde for platekompanienes økonomi? Det du nevner er gimmicker. Det samme har vi i dag. Vi får ikke Mew i 2040 på en toppliste, på samme måte som Dark side of the Moon. Tenk "Madonna". Der har du det neste steget i plateselskapenes strategi. 7517443[/snapback] Jeg overser den tåpelige latteren du skriver, og sier "Her snakker vi." Jeg vet jeg nevner gimmicker, men Beatles og Elvis er jo to "band" som, så og si helt alene, har sørget for at musikken etter er/var som den er/ble. Dette er to band som har skrevet musikkhistorie, og dannet grunnlag for musikken som kom etterpå. Derfor er dette et mektig argument. Men at det skal være en selvfølge at revolusjonerende artister/band hører til i alle tiår, blir feil. I hvert fall innenfor den mest populære rocken og popen. Madonna er jo ærlig talt ikke helt 00-talls? Hun hører hjemme i 80-tallet, etter min mening. Ellers, synes jeg du har rett. Det er ingenting hittil som har slått skikkelig an, som Pink Floyd-nivå. Men nå vet jeg ikke hvorvidt dette vokser etter 00-tallet. Annen mulighet er jo at idag er alt så kommersielt at så og si alt blir pop, og at 00-tallets musikk blir et indie-tiår. Det håper jeg ihvertfall. Den dritten som vi har i popverden idag er ikke noe jeg vil høre på på "Gylne tider" om 20 år. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Metallen vil vel dø ut.. Jeg mener at man ikke har et så vidt spekter i metallen, men hva vet jeg? Musikken vil alltid leve og å diskutere fremtiden synes jeg er litt waste of time.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Metallen vil vel dø ut.. Jeg mener at man ikke har et så vidt spekter i metallen, men hva vet jeg? 7517922[/snapback] Tydeligvis ikke en eneste ting. Hallelujah det der er så feil. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvorfor er det så feil? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Fordi metal er en ganske stor sjanger, med MANGE undersjangre. Er nok like bred som andre sjangre. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg er enig i at jeg skyter i blinde, men det er det eneste logiske hvis jeg skulle velge en sjanger. Growling vil vel dø ut rettere sagt. Hvor kreativt er det i lengden? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jo mer du hører på growl jo lettere blir det å tyde hva de synger. Jeg hører ikke masse brøl, jeg hører tekst. Prøv å les teksta til en sang med growl samtidig som han synger det. Du ser da fort at growl er ikke noe mer enn vrengt stemme, og jeg syns det er veldig kreativt, fins igjen der mange typer stemmer, lyst, mørkt, skarpt osv osv. Gir musikken mer stemning, og det er ikke bare å skrike, er forskjellige teknikker og man må faktisk ha "talent" om man skal skille seg ut, som med vanlig vokal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå