Gå til innhold

Hvordan blir musikken i fremtiden?


Sudine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på hitlistene så tenker jeg også at musikken bare blir værre og værre, men det lages jo også mye god musikk fortsatt og man trenger ikke lete lenge etter den, men som med all kunst så er det alltid det som er lettest å "fordøye" som folk flest tar til seg.

 

Jeg tror at også i de neste tiårene at popmusikk vil være masseprdusert søppel uten sjel, jeg tror at ekte musikere vil gå sine veier som de alltid har gjort, vi kommer til å se enda mer musikk utgitt av små selskaper over internett hvor artistene har større kontroll på produksjonen, og jeg tror musikkere fortsatt kommer til å ta ibruk ny teknologi for å lage nye lydbilder.

Lenke til kommentar
Når jeg ser på hitlistene så tenker jeg også at musikken bare blir værre og værre, men det lages jo også mye god musikk fortsatt og man trenger ikke lete lenge etter den, men som med all kunst så er det alltid det som er lettest å "fordøye" som folk flest tar til seg.

 

Jeg tror at også i de neste tiårene at popmusikk vil være masseprdusert søppel uten sjel, jeg tror at ekte musikere vil gå sine veier som de alltid har gjort, vi kommer til å se enda mer musikk utgitt av små selskaper over internett hvor artistene har større kontroll på produksjonen, og jeg tror musikkere fortsatt kommer til å ta ibruk ny teknologi for å lage nye lydbilder.

7511536[/snapback]

 

godt svart dette. Om 50 år tror jeg det blir mer vanlig å høre på dagens musikk og enda tidligere. Det blir liksom et stort utvalg som vil ta utrolig lang tid å høre på...

 

:yes:

Lenke til kommentar

Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket.

 

Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l.

Lenke til kommentar
Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket.

 

Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l.

7514006[/snapback]

det er tull

Lenke til kommentar
Har også tenkt denne tanken.

 

Mye av musikken i dag har vi enten hørt før eller er cover av et annet band.

Når kommer det som man kan kalle en "god sang"?

 

Da tenker jeg på gode band som:

 

Dire Straits/Mark Knopfler

Queen

Pink Floyd

RHCP

osv osv

 

Ingen band i dag som klarer å lage slike låter lengre, det irriterer meg.

7511244[/snapback]

 

 

Selv om vi har store stjerner i dag som Robbie Williams og Red Hot chillepeppers.

Justin Timberlake er også blitt ganske stor. Men kan de sammenlignes med Queen og Pink Floyd?

 

 

Om kanskje 10 år så er kanskje musikken oppbrukt

7513747[/snapback]

Herregud for en gjeng med grinebitere.... åpn gluggene og følg med. Musikk er det nokk av, men selvfølgelig er det vanskeligere å finne godbitene grunnet at du ikke kan slå opp i en jævla bok over klassikere og plukke derifra.

 

Dere kan ikke forvente at musikken skal hoppe opp å bite dere i leggen før dere skal høre på den, dere må finne musikken.

Lenke til kommentar
Har også tenkt denne tanken.

 

Mye av musikken i dag har vi enten hørt før eller er cover av et annet band.

Når kommer det som man kan kalle en "god sang"?

 

Da tenker jeg på gode band som:

 

Dire Straits/Mark Knopfler

Queen

Pink Floyd

RHCP

osv osv

 

Ingen band i dag som klarer å lage slike låter lengre, det irriterer meg.

7511244[/snapback]

 

 

Selv om vi har store stjerner i dag som Robbie Williams og Red Hot chillepeppers.

Justin Timberlake er også blitt ganske stor. Men kan de sammenlignes med Queen og Pink Floyd?

 

 

Om kanskje 10 år så er kanskje musikken oppbrukt

7513747[/snapback]

Herregud for en gjeng med grinebitere.... åpn gluggene og følg med. Musikk er det nokk av, men selvfølgelig er det vanskeligere å finne godbitene grunnet at du ikke kan slå opp i en jævla bok over klassikere og plukke derifra.

 

Dere kan ikke forvente at musikken skal hoppe opp å bite dere i leggen før dere skal høre på den, dere må finne musikken.

7514153[/snapback]

 

 

ØH.

 

Er ikke en grinebiter(lol), virker som om du er det.

 

Jeg hadde bare en teori :hmm:

Lenke til kommentar

En annen ting, blir det oppfunnet nye instrumenter? Det lurer jeg på. Man har vært innom ganske mye rart gjennom tidene. Alt fra mandoliner til piano-trekkspill til oljefat og bilfelger. Jeg håper og tror at folk blir mer kreative og finner på nye ting å hamre på. Eller hva om det blir en techno verden om noen år?! :ohmy:

Lenke til kommentar
Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket.

 

Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l.

7514006[/snapback]

det er tull

7514143[/snapback]

Ja? Jeg tar deg ikke seriøst før du kan begrunne påstanden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...