Gå til innhold

En Mages rolle i en gruppe?


Anbefalte innlegg

Først:

 

Jada, jeg vet jeg er et svakt, ødelagt menneske; jeg greide ikke å holde fingrene vekk fra WoW, jeg, heller. Neida. Røyker gjør jeg også, samt en masse andre mer eller mindre "dumme" ting. Så var dét sagt :)

 

Når det gjelder WoW er jeg kliss ny, men har så langt rukket å få min kjære PvE Mage opp på lvl28 (snart 29). Dette har i 99% av tiden foregått solo (liker det egentlig best slik), men av og til får man quests som er tilnærmet umulig å klare alene og jeg har derfor blitt nødt til å bli med i grupper ved noen ytterst få anledninger. Noen ganger har det gått veldig bra, andre ganger ikke. Hovedgrunnen til at det har gått litt komsi-komsa er at jeg er en smule forvirret angående min egentlige rolle/oppgave som Mage i en gruppe. Jeg føler meg veldig skjør; ikke noe som bør plasseres i de aller fremste rekker, akkurat.

 

Så hvordan spiller jeg Magen min slik at jeg blir til mest mulig hjelp og nytte for de andre i gruppen? - og kanskje minst like viktig: hvordan spiller jeg IKKE Magen min? Jeg ville sette veldig stor pris på om noen kunne komme med råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rollen din er å gi vann og brød, å buffe gruppa, samt å lage portal til IF når dere er ferdig :p

 

Neida, først og fremst er du damagedealer. Og du har også en spell som heter polymorph, den er veldig kjekk når gruppa skal sloss mot 2, 3 mobs.

I førsten kan casters virke litt "dårlige" i forhold til melee, men etterhvert vil du være den som skader mest i grupper.

Så godt som alle grupper trenger en mage, du er den tredje viktigste classen, bak tank og healer.

 

Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Men like viktig som det som nevnes over her er å disponere mana og damage godt!

 

- Du må passe på å ikke gjøre for mye skade på en gang, da vil tanken miste aggro (du får juling i stedet).

 

- Du bør velge spells slik at ikke resten av gruppa må vente på at du drikker etter hver eneste mob på deres vei...... (ikke blås mana unødvendig)

Lenke til kommentar

Det er som de sier over her.

 

-Crowd Control

Bruke polymorph for å redusere antall mobs man sloss mot. Ofte brukes poly for å trekke mobsa, så da må du planlegge dette med resten av gruppa siden det er du som starter kampen.

 

-Damage (..DPS)

Stå et stykke bak, ha samme mob i sikte som tanken har, vent til han får agro (sunder armor... hehe. Cirka 3 av de før du starter), og drep mobben. Ikke stress her. Ta deg litt tid og se til at tank får agro. Ikke vits i å kjøre på fra start, blir are svett for tank og healer.

 

-AoE

Noen ganger i instance kommer dere over hauger med mobs som ikke er elite. Da blir det moro å være mage :). Stup inn, samle hele røkkelet av mobs, og kakk alle sammen med AoE-spells som f.eks. Blizzard, Arcane explosion sov.

 

-Decurse

Som mage kan du fjerne forbannelser, og da er det din oppgave å ta disse bort. Gjerne ikke på så lave levler er det det viktigeste, men vil påstå at de bør fjernes så snart de blir kastet på gruppen. Stopp med DPS og ta bort curses før du fortsetter med å spamme frostbolts osv.

 

-Buff(s)

Intellect-buffen er viktig på alle casters. Sørg for at alle har denne!

 

-Mat og vann

Yepp, du er en MIX-kiosk, men i grupper så tjener du ikke penger på det :) Kan være lurt å ha dette liggende klar i sekken når gruppa samles, og ikke vær kjip med det. Gi det de vil ha, selv om det kan virke som om de tar en stack eller to for mye.

 

Mens jeg holder på her. Kan nevne, skulle du bli litt ivrig og trkke agro fra tanken, stopp DPS, og løp MOT tanken, ikke flykt. Da blir det lettere for tanken å få has på mobben igjen.

Counterspell er din venn. Om du ikke har talenter for å gi denne silence, så lær deg å time den. Hvis mobsa dere sloss mot er casters kan du bruke CS til å trekke de mot gruppen og tanken, men dette kommer etterhvert som du levler.

 

Ellers vil jeg gratulere med å ha valgt den morsomste klassen i wow! Mye action, og intense kamper! Mage dauer mye i pvp, men det er morsomt lell, siden de ikke er stasjonære, men alltid løper rundt og kaster instants.

Du kan se frem til mange morsome timer foran skjermen :)

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar

Når du blir level 60 med mye epix eller når du har mye +dmg gear kan du AOE overalt og det går mye fortere... Men da må du ha Mye mana, hp og +dmg gearog gjøre actale med healerne... I UBRS (eneste instancen du nesten må være over 5 personer) var det en med fult T2 (Tier 2 / Noe av det beste gearet du kjan ha som mage) og han bare pøste på med aoe og alt gikk drit fort :)

Lenke til kommentar

Beklager den noe sene responsen, men jeg har vært AFK (for å holde meg til riktig terminologi) en kort periode.

 

Jeg takker hjerteligst for alle innspill. For dere som har spilt WoW siden steinalderen er dette selvfølgeligheter, men for en nybegynner som meg, er det ikke det. For meg er dette veldig nyttig informasjon. Nå vet jeg ihvertfall hva som forventes av meg som Mage i en gruppe. Så gjenstår bare den vanskeligste biten, nemlig å sette lærdommen ut i livet. Det blir ikke enkelt, snarere tvert imot, egentlig.

 

Ikke at det betyr noe som helst for meg personlig, men jeg er nå ikke så heeelt sikker på at alle spiller sine roller til beste for gruppen til enhver tid. Jeg kan spesielt huske da gruppen jeg var med i skulle inn og opp i et tårn øst i Redridge Mountains. Alt gikk helt smertefritt helt til vi kom innenfor dørene der, da først begynte problemene - ihvertfall for meg. For det første var det så godt som stupe mørkt der, og som om ikke dét var nok, så viste det seg å være flere andre grupper der i tillegg til "min" gruppe. Jeg er overbevist om at det måtte være 20-30 stykker tilsammen, pluss alle vaktene (eller hva det nå var - jeg så ingen verdens ting i mørket. For meg fortonet det hele seg som et eneste stort virvar, og jeg nekter å tro at noen av oss som var der inne kunne ha full kontroll på noe som helst. Jeg hadde det ihvertfall ikke, men det var kanskje bare meg, jeg vet ikke. Ikke fikk jeg tak i det jeg var der for heller, men bare vent til jeg når lvl50 eller deromkring, da skal jeg tilbake dit og jevne hele jæ*** tårnet med jorden en gang for alle. Ja, det skal jeg. Men moro er det lell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...