Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Arti bug i Neverwinter Nights 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Uff.. Dere har visst aldri spillt penn og papir rollespill  :no:. Der bruker de annenhver he og she. Hvorfor? Rett og slett fordi ikke alle personer i d&d er menn.  :)

7527334[/snapback]

De kunne strengt tatt ha gjort det gender-specific med litt mer koding, men jeg tror det var meninga å ha teksten der som en "hardkopi" av player manual.

Lenke til kommentar
LOLLERSKATEZ, skikkelig morsom bug, hohohohoho

7511146[/snapback]

Gratulere, du er nettopp blit stlilt i esel hjørnet, enjoy your stay at donkeyland.

Unødvendig med slike svar, trodde den gjennomsnittelige alderen her på forumet var såpass voksent at man slapp slike idiotiske svar men den gang ei.

Dog, dette er vel mer en typo enn en bug, hadde du had en char som gikk på henda fremfor føttene når du spilte hadde det vært en morro bug :)

Lenke til kommentar
Men tilbake til D&D reglene, er det ikke i senere utgaver av dette blitt slik at kun menn er Wizards, mens tilsvarende kvinneklasse er Sorceress?

7541661[/snapback]

Wizards og Sorcress er to forskjellige ting. Er ikke sikker på om de har endra det eller noe sånt i D&D v.3 though.

Lenke til kommentar

Det er bare en description per klasse i spillet, rase eller kjønn har ingenting hva si hva d står i descriptionen. Samme gjelder NWN1 forresten...

Sorcerer og Wizard er to forskjellige klasser, sorcerer er en som er født med magiske krefter og maner dem fram over tid, bruker Charisma som spellcasting stat. Wizard er en som lærer magi over lange studier og trening, bruker Intelligence som spellcasting stat. I mesteparten av DND 3.5 historiene eller rulesets er Sorcerers jaget eller sett ned på ettersom de kan være litt overlegen(spes mot wizards eller andre spellcasting classes), noe som du merker i NWN2 før eller seinere;)

Endret av Gravemaskin
Lenke til kommentar

det er ikke en beskrivelse av karakteren din, det er en beskrivelse av klassen. sansynligvis tatt rett fra D&D regelboken. nå har jeg lånt bort Players Guiden min, men jeg synes å huske det er sån at player characters konsikvent omtales i hunnkjønn mens spillederen (DMen) omtales i hannkjønn. ikke noe bug, bare en D&D særegenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...