Gå til innhold

Pc - Kino.

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt og lage meg hjemmekino ved hjelp av datamaskinen. jeg har en maskin jeg tenkte jeg skulle bruke den har 400MHz og 64Mb sdram.

jeg tror kanskje denne maskinen ikke er rask nok men jeg er ikke sikker. jeg har et sb live 5,1 digital lydkort og et 5,1 høytaler system. det jeg tenkte på var og skaffe meg en dvd spiller til dataen og et skjermkort som man kan koble til tv med. får da kunne jeg se på dvd film på en større skjerm.

jeg har aldri drevet med no sånt før så jeg tenger hjelp. jeg vil også at bildkvaliteten skall hver bra.

det skall heller ikke koste så mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigma kortet er ålreit det, men vær obs på at det spiller ikke av de fleste DivX filmer.

Det spiller av DivX v4.02 eller senere versjon av DivX..Og så godt som alle DivX filmer som er released er kodet i DivX v3.11

(Gruppene på DivX scenen bruker faktisk ennå v3.11)

PII 200Mhz 64Mb RAM er minimums konfigurasjon på PC'en man kan bruke med dette kortet.

Ps. Det er forresten samme chipen som på dette kortet som sitter i den nye Standalone DVD spillern til Kiss.

[ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-11-20 21:21 ]

Lenke til kommentar

Sigma Designs X-card er virkelig et prima stykke hw, mpeg1/2-kvaliteten ut på tv er simpelten amazing iforhold til software dvd-spillere som PowerDVD og WinDVD og normale skjermkort som radeon og gf4's s-vhs/composite out.

Derimot så er DivX-støtta en vits, rett og slett, ettersom kun DivX coda på v4.02 (og nyere( og de aller mest standardiserte instillingene fungerer. Når det først FUNKER så er DivX-kvaliteten ut på tv også svært imponerende. Dog, IKKE kjøp dette kortet pga. DivX-støtta!

Det virkelig store abret med X-card er de ekstremt dårlige driverne og den mycket bøggie avspillersoftwaren som følger med. I dag er det 22.11, siste driveropdatering kom vel 12. juli, og det var v1.21. Alle vi som eier X-card er i ferd med å bli skalla pga intens kløe og napping i det håret vi måtte ha. Stoooor frustrasjon.

X-card er intet mindre enn et fantastisk stykke hw, med store muligheter(!), men som i dag er cripled seriously pga dårlig sw og drivere. Med et skikkelig driver og firmware-utviklerteam kunne dette kortet ha blitt det store for alle videofile, for hardwaren er definitivt genial, men ryktene vil ha det til at sigma sliter økonomisk og at hele driverutviklingsteamet består av 2(!) personer med ansvar for samtlige av deres produkter. :sad:

Pr i dag bruker jeg en combo av X-card til alt av mpeg1/2, og GF4 m/tv-out til DivX. Kjipt, men sånn er det. Hvem **** gidder å recode alt en har av divx til en versjon som blir akseptert av X-card.

Mvh Skuffet X-card eier.

Lenke til kommentar

Til dr.Erling

får du bestemme over stua selv eller?

Når jeg får meg et eget sted å bo skal ialefall jeg bestemme over stua.

den skal være halvmørk og pc-en SKAL være i stua tilkoblet en prosjektor eller en widescreen.

sofaen skal være rett forran tv-en og bordet i midten.

under sofaen skal det være en 15" bass.

og det skal ikke være stearinlys midt oppå tv-en.

Stå på krava!

Lenke til kommentar

Kortet mangler også støtte for en del av de mer avanserte funksjonene i Divx 5 som f.eks. global motion compensation. Selv om muligheten til å spille DVD/VCD/SVCD er utrolig bra, kan ma like gjerne kjøpe et Hollywood Plus kort til en langt hyggeligere pris.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Det eneste som er litt minus på X Carden til Sigma Designs er at lyden fra S/Pdif utgang blir nedmixet til kun 2 kanaler i stedet for 6 kanaler som er standard ellers er det nok bra..

Hollywood+ kortet fra samme produsent har jeg selv og det funker bra det da

X Carden blir nok bra den og skal man se..

Det er fakstisk ledig jobb som firmware ingeniør hos Sigma Designs (jeg kødder ikke...)

Se deres hjemmeside...

Netstream 4000 fra Sigma Designs er sikkert bedre...

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-11-25 23:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...