Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen slår seg ikke på

Anbefalte innlegg

Hei!

I morges satt jeg på pcen og alt var som det skulle, lot pcen stå på når jeg gikk på skolen. Når jeg kommer hjem er derimot pcen slått av og jeg får den rett og slett ikke på. Søstra mi hadde støvsugd på rommet mens jeg var borte men det var ikke brukt noe vann eller noen ting. Det kommer strøm til pcen, og det lyser i den on\off-knappen på baksiden...

Noen som har peiling på hva det kan være, evt hva jeg må gjøre for å fikse det? Kan det muligens være strømforsyningen som har kortsluttet eller noe sånt? hvordan fikser jeg det? forslag? tips?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surrer viftene?, om det er helt dødt så er det et dårlig tegn. Du kan prøve å resette cmos (evnt ta ut batteriet å sette det tilbake), ikke gjør dette mens du prøver å starte men mens pcen er slått av.

Om ikke det går er det bare starte å feilsjekke, prøve med en annen psu, har du en annen minnebrikke liggendet prøv me den osv osv.

Lenke til kommentar

Viften surrer ikke... eneste som lyser, og viser tegn til liv bak pcen er den "røde knappen" som du skrur av og på strømmen til pcen. jeg har meget lite peiling på pc osv, så å begynne å ta ut og inn batteri + minnebrikke osv er lite aktuelt. men takk allikevel.

andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...