Kenziz Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg får ikke lyd i PC'n, det funket før jeg måtte resette BIOS. Men kan det være noe med det? Jeg er nesten sikker på at alt står riktig inne på lyder og lydenheter. Men er det noen som kan ha noen tips å gi meg? Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje du ikke har drivere til lydkortet. Sjekk: Kontrollpanel (klassisk visning) > System > Maskinvare > Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Jeg har drivere, noe nForce opplegg (nvidia)' Dette står : ***Windows kan ikke kjøre Sndvol.exe. Installer ved å kjøre legg til / fjern programmer i kontrollpanel. Endret 15. desember 2006 av Kenziz Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 INGEN som vet noe?! :o Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei, ut i fra det du skriver så finner enten ikke windows sndvol.exe, eller sndvol.exe er korrupt. Avinstaller og reinstaller driverene for lydkortet ditt. Det er nok det enkleste og det har en fair sjanse for å fikse problemet. Lykke til. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hei, ut i fra det du skriver så finner enten ikke windows sndvol.exe, eller sndvol.exe er korrupt. Avinstaller og reinstaller driverene for lydkortet ditt. Det er nok det enkleste og det har en fair sjanse for å fikse problemet. Lykke til. Mvh, Beej80 7517287[/snapback] Jeg har prøvd å reinstallere driverne, men det hjelper ikke. Det blir helt det samme. Men det er ikke sikkert jeg gjør det riktig, så kan du forklare hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Tja, kanskje det. Kan jeg først få litt mer informasjon, som hvilket lydkort har du ? Er det integrert på hovedkortet, eller er det et "Stand alone" lydkort ? Dersom det er integrert, hvilket hovedkort har du (Produsent og modell). Dersom det er integrert, har du sjekket at det er "slått på" i BIOS ? (enable onboard audio). Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Tja, kanskje det. Kan jeg først få litt mer informasjon, som hvilket lydkort har du ? Er det integrert på hovedkortet, eller er det et "Stand alone" lydkort ? Dersom det er integrert, hvilket hovedkort har du (Produsent og modell). Dersom det er integrert, har du sjekket at det er "slått på" i BIOS ? (enable onboard audio). Mvh, Beej80 7517430[/snapback] Lydkort : nForce VAPU / sonata. Tror jeg :s Tror det er integrert. Men hvor i BIOS står det enable onboard audio? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Skal vi se... Siden jeg ikke vet hvilket hovedkort eller BIOS du har, så får jeg ta en råsjans Se etter "Integrated peripherals" og "Onchip PCI Device" og så "Onchip Audio controller", der skal det stå "enabled". (I min BIOS hvertfall) Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Skal vi se... Siden jeg ikke vet hvilket hovedkort eller BIOS du har, så får jeg ta en råsjans Se etter "Integrated peripherals" og "Onchip PCI Device" og så "Onchip Audio controller", der skal det stå "enabled". (I min BIOS hvertfall) Mvh, Beej80 7517559[/snapback] Fant bare "Integrated peripherals" men ikke noen av de andre.. Er det ikke noen andre måter eller tips? Trenger lyd!! =\ Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Nok en gang. Vet du hvilket hovedkort du har ? Anyway her er åssen du får fjernet driten og installert det på nytt : 0. Last ned SISTE versjon av drivere fra produsenten. 1. Gå til enhetsbehandling (Klassisk visning i kontrollpanel (System kanskje)). 2. Finn gruppen "Lyd og media" eller noe lignende. 3. Finn alt som heter "Audio, lyddrivere, lydkort, lydcodec" høyreklikk og velg avinstaller. Slå av maskinen. Slå på maskinen. Velg avbryt når windows vil installere noe nytt noe. Kjør installasjonen til driverene du lastet ned. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Nok en gang. Vet du hvilket hovedkort du har ? Anyway her er åssen du får fjernet driten og installert det på nytt : 0. Last ned SISTE versjon av drivere fra produsenten. 1. Gå til enhetsbehandling (Klassisk visning i kontrollpanel (System kanskje)). 2. Finn gruppen "Lyd og media" eller noe lignende. 3. Finn alt som heter "Audio, lyddrivere, lydkort, lydcodec" høyreklikk og velg avinstaller. Slå av maskinen. Slå på maskinen. Velg avbryt når windows vil installere noe nytt noe. Kjør installasjonen til driverene du lastet ned. Mvh, Beej80 7517675[/snapback] Nå har jeg gjort det, AKKURAT som du sa. Men nå kommer den samme tingen som først : Windows kan ikke kjøre sndvol32.exe, Innstaller ved å kjøre legg til / fjern programmer i Kontrollpanel. Jeg skjønner ikke hva som feiler denne dritten, men vurdere å kjøpe nytt lyd kort. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 OK... Sjekk dette da... sndvol32.exe er en del av windows. Klikk på Start, kjør, og skriv inn "cmd" (Uten hermetegn). Trykk på enter. Skriv så : cd \windows\system32 dir sndvol32.exe Da skal du få listet opp 1 fil med det navnet. Dersom du ikke får det, så har vi et lite problem jeg må tenke noen minutter på. Dersom du får det så skriv : sndvol32 Da skal volumkontrollen åpnes i windows. ELLER du får en feilmelding. Alle 3 er et skritt nærmere en løsning. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 OK... Sjekk dette da... sndvol32.exe er en del av windows. Klikk på Start, kjør, og skriv inn "cmd" (Uten hermetegn). Trykk på enter. Skriv så : cd \windows\system32 dir sndvol32.exe Da skal du få listet opp 1 fil med det navnet. Dersom du ikke får det, så har vi et lite problem jeg må tenke noen minutter på. Dersom du får det så skriv : sndvol32 Da skal volumkontrollen åpnes i windows. ELLER du får en feilmelding. Alle 3 er et skritt nærmere en løsning. Mvh, Beej80 7517900[/snapback] Dette stod da jeg skrev cs \windows\system32 og sndvol32 : Volumet i stasjonen C er uten navn. Volumseriernummeret er F46B-4E33 Innhold i C:\WINDOWS\system32 Finner ikke filen. Da jeg skrev sndvol så kom dette : sndvol32 gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. Jeg skjønner ikke en dritt av dett Håper du finner ut en løsning på dette! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ja, det håper jeg og. Her jeg fant en oppskrift på åssen fikse det. Siden det ikke er pent å stjele andre sine løsninger rett fra forumet deres så linker jeg til det. Se innlegg #21 litt lengre ned på siden. http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?page=2&t=1156 Lykke til. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 er du sikker på at jumpere sitter rett på hovekortet ditt? Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Skal jeg være ærlig så skjønte jeg ikke en dritt av det de prata om..^^ tror jeg har satt jumperen rett ja, Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei igjen, nesten på vei til sengs nå, men får vel ta og ordne dette først. Klikk : Start ->Kjør->cmd [enter] skriv expand -r <cdrom:>\i386\sndvol32.ex_ %systemroot%\system32 der <cdrom:> byttes ut med f.eks D: dersom du har cdrom'en som D:. Du må ha i windows xp cd'en når du gjør dette. Den tingen med jumper kan du bare overse. Du har et software problem, siden du mangler en fil windows trenger. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kenziz Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Hei igjen, nesten på vei til sengs nå, men får vel ta og ordne dette først. Klikk : Start ->Kjør->cmd [enter] skriv expand -r <cdrom:>\i386\sndvol32.ex_ %systemroot%\system32 der <cdrom:> byttes ut med f.eks D: dersom du har cdrom'en som D:. Du må ha i windows xp cd'en når du gjør dette. Den tingen med jumper kan du bare overse. Du har et software problem, siden du mangler en fil windows trenger. Mvh, Beej80 7519232[/snapback] Jeg gjorde det, men da kom denne meldingen : Ingen tilgang. Må vell kjøpe nytt lydkort..? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Nei, tviler på det. Men er du logget inn som administrator ? Du må være det. Det er forresten INGEN grunn til å kjøpe nytt lydkort. Lydkortet ditt virker helt fint det. Det er bare at windows mangler en fil. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå