Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink 524 og 802.1x

Anbefalte innlegg

Hei..

Sliter med oppsett av en dlink 524, den er nokså ustabil, det virker som om det er rent tilfeldig om jeg får logget meg som admin. Uansett det er ikke problemet.

Jeg prøver å sette opp routeren mot ett 802.1x nettverk som internett leverandøren min bruker mot nettet. Tanken er å la routeren koble seg opp med 802.1x verifikasjon og deretter ha ett eget nett der jeg deler ip til de datamaskinene jeg har i mitt område, alternativet er å la min stasjonære stå på dag og natt.. noe som ikke er et alternativ.

However... selv om routeren støtter 802.1x i utgangspunktet, er det ikke slik jeg har trodd iallefall i begynnelsen. Routeren støtter 802.1x forwarding, men den klarer ikke å verifsere seg selv direkte mot leverandøren, på samme måte som om det var mot ADSL (hvis man ser bortifra kryptering og nøkkel..).

Jeg har hørt om at det går ann å flashe routeren slik at den fungerer som en linux router, har så langt ikke funnet noen sider om det, men hvis dere vet om noen gode guider for å konfigurere routeren iforhold til eget behov med linux, så hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er for å sette opp mot WAN. Jeg vet at 802.1x støtte mot WAN er ikke vanlig på routere.. men hvis dere har informasjon om hvordan det kan gjøres, er jeg interessert.

edit: På laptopen og den stasjonære, må jeg i bl.a Linux verifsere meg ved å bruke wpa_supplicant, via PEAP protokoll eller hva det er for noe.. Samme i Windows også, bare at det er direkte støttet i nettverket for PEAP.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...