Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm (ingenting skjer) ved oppstart.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har jeg klødd meg i huet lenge nok her føler jeg.

Satt og spilte Heroes 5 her i uka, og plutselig blir skjermen svart. PC'en fortsetter å gå, men ingen respons fra skjermen. Den gikk liksom bare i hvilemodus.

 

Jeg rebooter, men det kommer ingen respons fra skjermen. Sjekker at skjermkort og alt står i, men ingen respons.

 

Nå har jeg prøvd med to forskjellige skjermer, og to forskjellige skjermkort. Samme greia, gang på gang.

 

Jeg har tatt ut og inn hardisker, prøvd å starte opp med og uten slave og master og hele pakka, men kommer ikke til BIOS engang. Skjermen vil rett og slett ikke gi noe som helst bilde.

 

Hva i all verden kan det her komme av? Er rimelig sikker på at hverken skjermkort eller skjerm er defekt, i og med at jeg har prøvd med to forskjellige av begge slag.

 

Har testa med ATI9800 og et GFORCE kort på et K8N hovedkort. Powersupply'et skal være greit nok, tror det er på en 6-700. Ingen av komponentene er noe særlig varme, men prosessoren var ganske varm da det skjedde første gang.

 

Kan prosessoren min være stekt?

 

 

 

 

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan skifte en jumper på en harddisk så kan du resette cmos/bios på hovedkortet. Det er bare snakk om å finne riktig jumper. På noen hovedkort er dette ikke en jumper i det hele tatt, men gjerne en knapp. Iallefall en funksjon for å resette alle innstillinger til hovedkortet inkl. riktig dato.

 

Har du prøvd å slå av pc'n, ta ut strømkabel, slå på pc med kabel ute, også koble til og slå på igjen? Det er standard prosedyre her og funker alltid.

Sånt som skjer etter det har vært torden og lyn. F.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...