nilie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg ny laptop, og har ca 7000kr å bruke, om ikke mindre. Har bare hørt at det er det man i hvertfall må opp i for å få en "brukanes" pc. Har funnet flere til rundt denne prisen, men for meg er det gresk hvilken av dem som passer meg best. Derfor håper jeg at en eller annen som har ltit mer peiling kan gi meg et tips? ;-) Skal bruke laptopen hovedsaklig til bilder, musikk, studier og internett. Trenger en med cd/dvd brenner, og gjerne utgang (eller hva man kaller det..) til minnekort til kamera osv. Vil gjerne ha med "glass"skjerm, eller hva det heter. Jeg er flink til å forklare ja.. Ellers har jeg sett at det finnes noen med integrert webkamera, det hadde jo vært morsomt, men ikke noe must. Best mulig plass og minne. Håper på svar, da jeg (som dere ser) ikke har peiling selv! Har for eksempel fått anbefalt denne; http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25120&cid=5546 Er den bra? Endret 15. desember 2006 av nilie Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Sitter med nesten den samme maskinen selv nå, bare at min er 5103 versjonen Vet egentlig ikke noe særlig om andre maskiner i denne prisklassen, men tror du får ganske mye for pengene hvertfall. Syns egentlig den støyer i overkant mye etter min smak, har lagt inn Notebook Hardware Control også men dette hjalp meg ingenting Tips til programmer som kan få den stillere? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_1501_2 jeg ville vurdet denne. God byggekvalitet, meget bra batteri og helt kurrant ytelse samt stillegående. Om du tar den så husk å velge den billigste garantien, 9-cellers batteri og truelife-skjerm (blir det jeg tror du vil ha), da koster den ca 6600,- inkl frakt, evt sleng i en større harddisk Lenke til kommentar
nilie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Tusen takk for svar. Kremt: Hva er forskjellen på 5103 versjonen? Vet du om den jeg har tenkt på har "glass"skjerm? Delavar: Takk for tips, den så jo veldig fin ut. Men prisen jeg får opp blir nesten 8000? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tusen takk for svar. Kremt: Hva er forskjellen på 5103 versjonen? Vet du om den jeg har tenkt på har "glass"skjerm? Delavar: Takk for tips, den så jo veldig fin ut. Men prisen jeg får opp blir nesten 8000? 7511494[/snapback] Fjern all ekstragarantien du, sett den på 90-dager, du har uansett 5 års reklamasjon om noe går galt. Velg så 9-cellers batteri og truelife-skjerm så koster den ca 6600,- Lenke til kommentar
nilie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Ah, fikk til å få ned prisen nå ja ;-) Så du tror altså den vil være et bedre valg enn Acer maskinen i forhold til mine behov? Kanskje du også kan svare meg på om Acermaskinen har "glasskjerm?" Igjen, takk for svar! Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Tusen takk for svar. Kremt: Hva er forskjellen på 5103 versjonen? Vet du om den jeg har tenkt på har "glass"skjerm? Delavar: Takk for tips, den så jo veldig fin ut. Men prisen jeg får opp blir nesten 8000? 7511494[/snapback] Ja, Acer Aspire 5101WLMI har Crystal Brigth Skjerm.. eller "glass" skjerm, som du sikkert mene. Ps. Har også sett den samme PCen, te den "samme" prisen, i reklamene til Telebutikken og AR Data.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
nilie Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hehe, ok, takk, er ikke så lett å forklare ;-) Mener i hvertfall blank speil/glasskjerm. Da tror jeg at jeg står mellom http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25120&cid=5546 og http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_1501_2 Flere med forslag på hvilken av dem jeg bør velge? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvis webcam og stor disk er viktigst så gå for aceren. Hvis batteri, lavt støynivå og pris er viktigst, gå for dellen. PS: om du velger dellen, så ring dem og oppgi koden samt ønskede spesifikasjoner og si du vil ha engelsk windows med gratis vista-oppgradering, det får du nemlig ikke når du bestiller den med norsk windows på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå