bjornegil Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Mulig jeg har postet dette på feil sted, men jeg skal formatere en gammel pc. Jeg skal legge inn XP på nytt, men først må jeg formatere c disken. Husker ikke hvordan jeg skal komme med i dos... Lenge siden jeg har gjort dette.. Trenger hjelp fort Endret 15. desember 2006 av bjornegil Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Prøv startmeny/programmer/tilbehør og finn command prompt. Dermed er det bare å skrive format c: og du skulle være i gang... mvh Øystein Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Prøv startmeny/programmer/tilbehør og finn command prompt. Dermed er det bare å skrive format c: og du skulle være i gang... mvh Øystein 7510132[/snapback] Hei har prøvd det men da får jeg bare at systemet er opptatt av en annen prosess.. Hvordan kan jeg komme ut i dos? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Når du starter med WinXP CD'en, så kan du under installasjonen formatere partisjonen. Trenger ikke å komme inn i DOS! Lenke til kommentar
Lars1989 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 gå i BIOS, sett "Firstboot" slik at den Booter cd-rom first. ha windows cd i cd-rommet og Restart =) så går alt sin gang. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Prøv startmeny/programmer/tilbehør og finn command prompt. Dermed er det bare å skrive format c: og du skulle være i gang... mvh Øystein 7510132[/snapback] Kan bli vrient å eliminere programmet man kjører. Fungerer dårlig å formatere C: fra CMD i windows xp i og med at windows ikke kjøres fra cmd men omvendt. Som regel brukes xp cd. Boote, formatere og installere nye verson derfra. hvis du først får boota fra OS cd står det så og si hva men gjør videre. Lykke til. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Som sagt flere ganger, man bruker ikke DOS. Her er en guide: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm En simulator: http://itpro.no/fil/906.html Edit: så ikke at dette var en bump av en gammel post. Endret 14. januar 2007 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå