Joachricar Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Har en opteron 146 som jeg har hatt klokket til 2.6 GHz en god stund nå. Det var ikke mulig å kjøre den stabilt på høyere. Men så nå nettopp klokket jeg den til 2.7 og 2.75 det funker som bare juling. Så det jeg lurer på er om CPU blir vant til hastigheten, så kan jeg klokke videre? Den vil nemlig ikke høyere enn 2.75 nå. Så kanskje jeg kan klokke til 2.8 senere? Takker for alle svar Endret 15. desember 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei, gjør nok ikke det du. Tipper du har gjort noe gale mtp. på ram e.l -- for RAMen har veldig mye å si. Er du sikker på at den er stabil? Dette kan du teste med ORTHOS som jeg har lagt ved. ~ loathsome orthos_loathsome_DISKUSJON.no.zip Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) hadde alle instillingene make som da jeg hadde 2.6 men også er det litt rart at jeg må ha 1.525 volt på 2.7 mens jeg har sett andre her inn med rett over 1.4 på samme og kanskje mer... irriterer utrolig mye... holder på med testen nå... hvor lenge skal jeg ha den på?? Endret 15. desember 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ja, cpu kan bli bedre med tia. Den greiaste måten å få dette til å skje fort på er å bruke eit stresseprogram f.eks orthos. Stress CPU over lengere tid, og når det har kjørt ei stund (veit ikkje kor lenge som er nødvendig) så set du ned volten eit lite hakk. Cpu skal med dette kunne kjøre på lågare volt, og dermed også ha muglegheit til å klokke lengere. Det skal ligge ein bedre beskrevet guide med fleire metoder inne på forumet her ein stad. Endret 15. desember 2006 av Zimmen Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) det høres flott ut. kjøpte opteron fordi jeg ville lære å klokke, men så kom den ikke lenger enn til 2.6, så jeg ble litt skuffet da... men jeg har kjørt testen i 12 minutter nå, og det kommer ikke noen feilmeldinger... Self-test 1024K passed! oppi 2.75 GHz og har tatt testen i 20 min den stoppet første gangen stoppet den men restartet den så funket det Edit: Leif Endret 19. desember 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 det høres flott ut.kjøpte opteron fordi jeg ville lære å klokke, men så kom den ikke lenger enn til 2.6, så jeg ble litt skuffet da... men jeg har kjørt testen i 12 minutter nå, og det kommer ikke noen feilmeldinger... Self-test 1024K passed! oppi 1.75 og har tatt testen i 20 min den stoppet første gangen stoppet den men restartet den så funket det 7510387[/snapback] jøss... 1,75volt det er jo j***ig mye da... Hvilken kjøling har du?? temp?? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) det var en liten skrivefeil der.. 2.75 skulle det stå GHz altså... Har 1.525 på volten. starter ikke på 1.55 som er maks i biosen Har forresten Zalman CNPS9500LED kjøling Endret 19. desember 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 det var en liten skrivefeil der.. 2.75 skulle det stå GHz altså...Har 1.525 på volten. starter ikke på 1.55 som er maks i biosen Har forresten Zalman CNPS9500LED kjøling 7533984[/snapback] ok...he he he Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nå vet ikke jeg hvordan ORTHOS virker, men i f.eks. Prime95 skal man gjerne kjøre testen mange timer for å se at systemet er skikkelig stabilt. 20 minutter er ikke nok om du skal teste om et system er stabilt 24/7. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 nei det er vel rett ville jeg tro, men finner no ut etterhvert med en del spilling osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå