Gå til innhold

Hvilket merke er mest stillegående? HDD

ekwathne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samsung Spinpoint "ER" mest støysvak .

Har selv alle typer untatt hitachi som jeg aldri har prøvd (WD,Samsung-SP,Maxtor,Seagate).

Seagate 7200.10 kommer på annen plass .

Maxtor kommer på tredje før Seagate 7200.7 .

7524976[/snapback]

I alle tester jeg har lest kommer samsung sine spinpoint disker bra ut. 250GB en ganske billig for tia. Jeg har hatt kjøpt 8 WD disker og 5 spinpoint de siste to åra, og disse to kan ikke sammenlignes. WD bråker mye mer. Valget var enkelt for meg når jeg satte opp en ny maskin som skulle være stille, 4x Samsung spinpoint i raid 0+1.

Lenke til kommentar

Sitter her med to generasjoner av Seagate diskene.

Siden jeg er skikkelig alergisk mot lyd, så er alltid HDD et problem. Vibrasjoner forplanter seg i kabinettet og diskene har generelt sett høy "suselyd" pga omdreingshastighetene.

Tipset er å støydempe disse med en egen kjøler som pakker disse inn totalt, eller du kan henge de opp i o-ringer, slik at vibrasjoner ikke får forplantet seg videre i kabinettet.

Seagate 250GB 7200.8 er helt ok. Denne støyer en del, mener jeg.

Seagate 320GB 7200.10 er langt raskere. Støyer også en del, men ikke fult så mye som førstenevnte.

Grunnen til at jeg velger Seagate, grunner vel i vane. Og at de gir meg 5 års garanti.

EDIT:

Jeg vil bare legge til at meninger om stillegående disker er SVÆRT subjektive. Selv tester man kan lese om hvor stille og flott et system er, vil også være subjektive. Kom over en test på tom's hardware, hvor da Seagate disken vistnok skulle være veldig stillegående.

HAHA, I've got punk'd!

Med andre ord, les innleggene, se om folk er uenige eller enige blant diskene. Ser at flere mener Seagate er temmelig lydløse, vel det er de ikke. De finnes ikke stille. Men ser man på det med litt historisk perspektiv, så vil de gamle traverne på 30/40GB høres ut som en Harley Davidson i forhold...

Men igjen, min mening. Og jeg er ekstremt var for støy.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Mange her som mener det samme som meg, Samsung er og blir den mest stille harddisk.

Dog, bittelitt tregere enn seagate men ikke merkbart.

Det er så lite, og veier opp mot støyen. Seagate vs. Samsung på hastighet er _ikke_ merkbart, selv om det står noen mindre milisek. overføringshastighet på papiret til seagate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...