funkweb Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Lurer på om noen her har god peil når det gjelder E-post. Jeg får vanligvis masse SPAM og begynner å bli lei av dette. Grunn til dette er at jeg har Broadpark som E-post som igjen forwarder til min Gmail konto. Men kvoten blir fylt opp fort og jeg ser meg lei å gå inn på broadpark for å slette E-post. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Installer antispam filter som SpamFighter. Når du først begynner å få det er det ikke noe du kan gjøre for å stoppe det. Du kan bare få hjelp til å fjerne dem automatisk. Noe spamfilter gjør. AKIRA Lenke til kommentar
Joney Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ikke registrer deg på 150 forskjellige sider. Hvilken mail bruker du forresten? hotmail, gmail, yahoo osv. Endret 15. desember 2006 av Joney Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg bruker gmail og får masse spam hele tiden. Jeg fant ikke ut av det før på skolen i dag faktisk, har aldri sjekka spam-mappa før , og der lå det jo et par hundre meldinger :/ Men det tyder bare på at gmail sitt spamfilter fungerer Fant ikke noe ikke-spam der heller. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Gmail er for så vidt grei og ha, digger den. Har da over 4 tusen i Spam mappen. Likevel så må du markere dem som spam hvilket er slitsomt også. Men i min vanlige konto som hos broadpark levert av NexgtenTel, så mottar jeg masse spam der, mye av det som kommer til Gmail er fra broadpark. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Installer antispam filter som SpamFighter. Når du først begynner å få det er det ikke noe du kan gjøre for å stoppe det. Du kan bare få hjelp til å fjerne dem automatisk. Noe spamfilter gjør. AKIRA 7509919[/snapback] Hm, har begynt å få samme problem jeg også. Har du tips til et spamfilter som funker med Thunderbird? Synes SpamFighter så veldig bra ut, men det virket som om at det bare funket med Outlook / Outlook Express? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) En ting jeg glemte å nevne, hvorfor skal jeg installere f.eks SpamFighter ? Altså jeg sjekker jo E-post over Internett, dvs. jeg bruker ikke E-post program på maskinen min. (Outlook eller hva det måtte være) Og en annen ting jeg funderer, er å skaffe meg et nytt E-post addresse. Endret 16. desember 2006 av funkweb Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Så lenge du bare sjekker epost online er det opp til leverandøren din å gjøre dette på server. Alt du trenger å gjøre da er å gå inn i options og slå på spam fighter. Men som regel er det automatisk på. Å få deg ny mail vil gjøre deg spam fri i en periode. Du må være bevist hvordan du begynner å få spam. Når du registrere deg på siter, skriver mailen din i forum, sender mailer til konkuranser osv...så blir mailen din samlet opp og solgt til slike spam folk..og så begynner du å få spam. Jeg bruker en hotmail adresse til å registrer meg til forum, konkuranser osv...så lar jeg all møkka mailen gå ditt. så prøver jeg å holde min ordentlig mail fri fra slike siter. AKIRA Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg prøvde å legge inn spam filter, men oppdager en problem, hvordan kan jeg legge til flere e-post addresser på samme filteret? og ikke bare en addresse? jeg prøvde med ; mellom addressene. men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 det er en fordel å ha en "tullekonto" som du oppgir når du registrerer deg på forskjellige steder mens du har en ordenlig adresse som du bruker til daglig. Trenger du noe mer når tydeligvis Gmail huker tak i spamen for deg og legger det et eget sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå