Gå til innhold

ansvarsfraskriving til et program

Anbefalte innlegg

hei

jeg har nyelig funnet et sikkerhetshull til en bestemt side.

derfor har jeg laget et program eller en "hack" som utnytter dette og gir brukeren flere rettigheter på siden en hva han eller hun egentlig skal ha.

det jeg lurer på er om jeg fult lovelig kan distruburete denne "hacken" på nette og til venner og bekjente, så lenge jeg fra skriver meg alt ansvar og at brukeren må godta at han/hun er fult ansvarlig for hva han eller hun måtte gjøre med dette programmet.

hvis dette er lov holder det å bare lage et vindu der brukeren leser dette og kan velge godta eller ikke godta, eller må jeg gjøre noe mer?

får å utdype det litt og gjøre det litt klare hva programmet kan forårsake kan jeg jo si at du kan med denne hacken endre på person opplyninger og slette/ legge til opplysninger som senere vil bli brukt om personen.

disse oplysningene er for det meste i skole sammenheng, eksemplevis fravær, anmerkninger , karakterer og lignende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser posten din sånn at du med hacken får tilgang til å endre fravær osv.

Når brukeren av denne hacken får tilgang til å endre opplysninger som de du nevner ville jeg ikke satset på at en ansvarsfraskrivelse ville holde deg unna problemer hvis noen av de du eventuellt sender den til gjør noe dumt... Tenk over konsekvensene av det du tenker på å gjøre en gang til først uansett

Lenke til kommentar

noen som kan henvise til noen reglier i ett eller annet regelverk?.

for jeg vil gjærne være sikker på at jeg slipper problemer ved å gi ut dette.

men programmet inndeholder ikke noe copyrighted matreale, det laster ned nødvendige filer fra siden og skriver de om.det er disse omskrevene filene som kan bli brukt til å endre fravær og lignende, er fult mulig å gjøre samme jobben i notepad men det ville tatt deg evigheter :p

uansett programmet i seg selv er helt harmløst er bare filene det produserer som kan brukes til disse tingen.derfor brude vel ikke programmet og programereren få noen problemer siden ingen av de på noen måte bryter loven eller ?

hvis du sammenligner det med endel cracker som ligger på nette så er du at de gjør bare en paching jobb, samme gjør programmet mitt det bare "patcher" nett siden :p

Endret av 0_0
Lenke til kommentar

Hvis du gjør noe ulovlig (er det ulovlig) og gir ut kode som gjør at andre kan gjøre noe ulovlig, så kan du bli medskyldig.

Det har noe med at du gir personen de verktøy han trenger for å utføre en ulovlig handling.

Det er forsåvidt samme type lov som gjør at noen mener at piratebay ikke er lovlig, men det er en anne historie :)

men jeg er ikke advokat eller no så ta det med en klype salt

bare en siste ting:

du sier (hvis jeg ikke tar feil) at du finner disse opplysningene på internett

eksemplevis fravær, anmerkninger , karakterer og lignende

Vel karakterer og anmerkninger og sikkert mer skal vel være adskilt fra internett ifølge datatilsynet.

god jul

Lenke til kommentar

hm...

det ligger vel noe i det du sier men....

det er jo fult lov å gi ut RATs (remote access trojans/Remote Admininistration Tools ).

disse blir brukt til å stjele passord fra folk og masse annen ugang, men den som har laget dette verktøyet slipper unna alle retslige problemer siden han får brukeren til å godta alt ansvar.

her er et lite utdrag fra min favoritt trojan optix pro:

DISCLAIMER: Optix Professional is written for

educational purposes only. The authors of Optix

Professional will in no way be held responsible for any

damages caused by the negligent use of this software.

WARNING: If this is an undetected server and you have

bought it from anyone using anything but the official

contact addresses on www.evileyesoftware.com at any

time during your purchasing of the server then it is a fake

because they do not have source! Type "xMs" (without

speech marks) in box below to accept agreement.

jeg må da kunne skrive noe sånt jeg også å slippe unna, er bare en liten ting som kan være et problem. optix kan brukes lovelig og bli brukt til bra ting men kan også miss brukes til negative ting. mitt program derimot er vel bare laget for ulovelig bruk. det kan vel kanskje skape noe problem eller ?

Endret av 0_0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...