robiwan Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Noen som vet hvordan man kjøper aksjer i Asia? Hvilke meglere er det som tilbyr dette? Tenker spesielt på Kina og India, og med minst mulig kurtasje selvfølgelig. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vet ihvertfall at man kan gjøre dette gjennom banker. Man oppretter en depotkonto gjennom banken, som videre tar seg av handelen for deg. Ett eksempel jeg var ute for i det siste var en som skulle kjøpe aksjer i noe så "eksotisk" som Sverige. Han hadde da ett par alternativer. 1. Opprette en VPC konto i Sverige (tilsvarende VPS i Norge) 2. Opprette en depotkonto i banken sin (som nevnt ovenfor) Å opprette konto i Kina er nok ikke det enkleste når man sitter her på "berget", så løsning nummer 2 er nok å anbefale. Men mulig det finnes flere løsninger som jeg ikke kjenner til. Selv satser jeg heller på fond som retter seg mot Asia. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Kina er fortsatt kommunister, og har derfor dårlig definert eiendomsrett. Det gjør det veldig risikabelt å investere direkte i Kina. Enig med GEman i at man heller bør kjøpe fond, siden man da slipper å sette seg så mye inn i forholdene. Ulempen er at de fleste av dem ser ut til å ha høy kjøps- og forvaltningsavgift. Når det gjelder handel på Stockholm-børsen kan man gjøre det gjennom Netfonds til lav kurtasje. Endret 17. desember 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kina er fortsatt kommunister, og har derfor dårlig definert eiendomsrett. Det gjør det veldig risikabelt å investere direkte i Kina. Enig med GEman i at man heller bør kjøpe fond, siden man da slipper å sette seg så mye inn i forholdene. Ulempen er at de fleste av dem ser ut til å ha høy kjøps- og forvaltningsavgift. Når det gjelder handel på Stockholm-børsen kan man gjøre det gjennom Netfonds til lav kurtasje. 7519730[/snapback] Fordi om Kina regnes som et kommunistisk land er det egentlig blitt et ganske kapitalistisk marked der, så det er egentlig ikkeså mye kommunisme igjen (har fortsatt diktatut og alt det der da..). Blir nok mindre av det fremover også så jeg vil tro at det kan være smart å ivestere der. Ellers så har du jo sikkert rett i at det er mye som er enklere med fond selv om det har sine ulemper det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå