Gå til innhold

Mitt syn paa USA og det Amerikanske samfunn.

Anbefalte innlegg

Jeg kan ogsaa nevne at omraaderepresentanten min faktisk saa at folk fra Europa var smartere en amerikanere generelt.

I tillegg har sier faktisk vertsfamilien min at amerikanere er dumme, og ramser opp en haug av tilfeller de selv har vaert oppi. Enkelte soer i landet tror faktisk at de fortsatt bruker hest og kjerre, og har ikke stroem. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ogsaa nevne at omraaderepresentanten min faktisk saa at folk fra Europa var smartere en amerikanere generelt.

I tillegg har sier faktisk vertsfamilien min at amerikanere er dumme, og ramser opp en haug av tilfeller de selv har vaert oppi. Enkelte soer i landet tror faktisk at de fortsatt bruker hest og kjerre, og har ikke stroem.  :D

7536541[/snapback]

Amish People? :p

Lenke til kommentar

I tillegg har sier faktisk vertsfamilien min at amerikanere er dumme, og ramser opp en haug av tilfeller de selv har vaert oppi. Enkelte soer i landet tror faktisk at de fortsatt bruker hest og kjerre, og har ikke stroem.  :D

7536541[/snapback]

Det beviser hvor lite amerikansk media tar for seg kultur fra andre land. Har noe med selvgodhet å gjøre.

Usa er sterkt nasjonalistisk, og skal dem fortsette å lede verden så er dem nødt til å isolere seg fra verden slik dem gjør nå.

Lenke til kommentar

7536541[/snapback]

Det beviser hvor lite amerikansk media tar for seg kultur fra andre land. Har noe med selvgodhet å gjøre.

7536700[/snapback]

Beviser ikke det utsagnet ditt hvor lite kritisk du er til kilder? Jeg har aldri forstått meg på folk som kan ta så løse påstander for god fisk og bruke det i videre argumentasjon.

Brick Tamland: I read somewhere their periods attract bears. Bears can smell the menstruation.

Brian Fantana: Well, that's just great. You hear that, Ed? Bears. Now you're putting the whole station in jeopardy.

Lenke til kommentar

7536541[/snapback]

Jepp, det bare beskriver hvor forskjellig USA faktisk kan være fra sted til sted ;)

Lenke til kommentar
Beviser ikke det utsagnet ditt hvor lite kritisk du er til kilder?

7536821[/snapback]

Forskjellen mellom meg og deg, er at du trodde min eneste kilde var fra en quote på et forum, mens jeg vet at jeg har dypere kunnskaper om det amerikanske samfunn, og kombinerer dette SAMMEN med hva jeg hører av andre (som jeg fra før vet stemmer overens med hva jeg vet fra før)

Hold deg on topic, ikke diskuter kildetroverdighet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Beviser ikke det utsagnet ditt hvor lite kritisk du er til kilder?

7536821[/snapback]

Forskjellen mellom meg og deg, er at du trodde min eneste kilde var fra en quote på et forum, mens jeg vet at jeg har dypere kunnskaper om det amerikanske samfunn, og kombinerer dette SAMMEN med hva jeg hører av andre (som jeg fra før vet stemmer overens med hva jeg vet fra før)

Hold deg on topic, ikke diskuter kildetroverdighet i denne tråden.

7537010[/snapback]

Jeg trodde ikke noe som helst, jeg tok utenlukkende utgangspunkt i det du skrev; "Det beviser at...". Kildetroverdighet bør diskuteres i alle tråder hvor det er aktuelt, forresten.

Samtid vil jeg komme med en påstand om at enhver person som kan kategorisere 300 millioner mennesker som "selvgode", "nasjonalistiske", "arrogante" eller alle de andre tingene folk har kommet med i denne tråden og andre situasjoner, så vitner det om en omfattende mangel på dypere kunnskap og forståelse. Bare denne diskusjonen vitner om de intense forskjellene på både kunnskapene og meningene til noen få norske borgere, alt fra at man mener patriotisme er positivt eller negativt til hvor strenge lovene skal være. Hvordan kan man da ta en gruppe som er 50 ganger større enn Norges samlet befolkning og slenge ut påstander som skal gjelde samtlige enkeltmennesker (evt flertallet), basert på enkelttilfeller?

Jeg oppdager feil i tråden hele tiden, basert på mine egne kunnskaper. "Amerikanere er arrogante" er feil, fordi jeg kjenner amerikanere og de er ikke arrogante. Utsagnet er falsifisert og dermed ubrukelig, likevel tviholder folk på dem,og tar varmt imot enhver persons enkeltopplevelser som videre bevis på teoriene deres.

Lenke til kommentar
Samtid vil jeg komme med en påstand om at enhver person som kan kategorisere 300 millioner mennesker som "selvgode", "nasjonalistiske", "arrogante" eller alle de andre tingene folk har kommet med i denne tråden og andre situasjoner, så vitner det om en omfattende mangel på dypere kunnskap og forståelse.

7537063[/snapback]

Du blander inn andre folks utsagn og prøver å få det til å se ut som det er mine. Dropp den suppen der.

Dessuten snakker vi ikke om 300 millioner amerikanere.

Lenke til kommentar
Jeg nevnte at det er det "folk" har kommet med, nettopp fordi jeg ikke skulle få det til å se ut som det var du som sa det.

7537115[/snapback]

Her på forumet bruker vi quote når vi skal diskutere folks utsagn, sånn at vi kan besvare tilbake. Man bruker ikke "folk", da blir forumet fort "tent og forbannet" og kan føle dine innlegg som trollete og for å flame.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...