Gå til innhold

Vifte-støy på MSI K8N NEO2-FX

Plank Plank

Anbefalte innlegg

Henger med et bilde av viften som lager lyd:

post-111650-1166199079_thumb.jpg

Beskrivelse:

Høy summelyd som kommer under oppstart.

Har remontert viften uten hell. Prøvd å kjøre PC uten strøm på viften, men blir fort varm. Ser ikke ut som den tar borti noe. Lyden kom i starten av oppstarten før. Etter hvert er det blitt mer og mer. Nettopp måtte jeg reboote PC for lyden forsvant ikke uansett hva jeg gjorde. Nå varer lyden til windows er lastet. Lyden varierer toneleie når jeg beveger på viften/PCen. Kortet er relativt nytt, og er tomt for støv.

Forslag?

Bytte vifte?

vaske?

"Glidemiddel"?

Klage til selger(totaldata)?

Garanti?

Har ikke hatt andre problem med PC etter kjøpet. Meget stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en vifteløs kjøler til NB Den blei varm hos meg (ingen vifter til og "blåse på"), skifta til kjøleblokk med vann (hatt vannkjølt CPU i snart 2 år)...

"Fikk" nytt skjermkort for ei uke siden og den hadde ikke passa uten og blitt "snauklippt" (max 10mm høg), dette er på et 939 Diamond kort fra MSI (med SLI mulighet) bruker fortsatt et kort, men pga. kjøle løsninga har det "dobbel høyde" Her er kortet

Lenke til kommentar

Takk for svar!

1) Har du URL til download?

2) Hva er MB-kjøler?

3)

Her er en vifteløs kjøler til NB Den blei varm hos meg (ingen vifter til og "blåse på"), skifta til kjøleblokk med vann (hatt vannkjølt CPU i snart 2 år)...

Forstår ikke helt hva du mente her... Kjøpte du den, og så ble den varm? Og hva med CPU?

4)Jeg skal ha meg et x1950pro AGP, og får nok ikke plass til en så høy løsning da. Kanskje det går akkurat.. Andre forslag til tilsvarende løsninger?

Lenke til kommentar
Takk for svar!

1) Har du URL til download?

2) Hva er MB-kjøler?

3)

Forstår ikke helt hva du mente her... Kjøpte du den, og så ble den varm? Og hva med CPU?

4)Jeg skal ha meg et x1950pro AGP, og får nok ikke plass til en så høy løsning da. Kanskje det går akkurat.. Andre forslag til tilsvarende løsninger?

7509431[/snapback]

Trur eg skreiv NB = "nordblokk", med 1950 kort i det hovedkortet som det er bilde av kan man glemme den Zalman finna eg linka til, "mitt" X1950 kort er ca. 2cm kortere enn hovedkortet. Vifta ("Kjølinga) på skjermkortet er og muligens så "høg" at PCI slot'en under skjermkortet blir dekka (ikke kan brukes).

Skifta fra A64 3200 til Opteron 175 (CPU=prosessor), "stressa" maskina litt og NB (system) kom opp i 47 grader, tok fingeren fort bort fra toppen av finna når eg kjente etter, hadde 120mm vifter foran og bak (på radiator) i kabinettet - lufta var ikke helt stillestående.

Bytta ut vifta for snart ett år siden, har "oppgradert" vannkjølinga med nytt system (Bigwater745 og kjøleblokk på chippen) den siste uka.

Med planer om et skjermkort som vil ligge over chippen er kjølefinner "utelukka" - neppe mer enn maks 15mm mellom skjermkort og hovedkort.Kikka i en test av en Chip kjøler hos "Extreme 64.com", noen hovedkort er vanskelige: "I expect I am one of VERY FEW to have this problem, but, please make sure your motherboard will allow a new chipset cooler, and I can tell you first hand, the MSI Neo Platinum 2 doesn't. The AGP slot is too close to the chipset chip so you have to install the chipset cooler half on/half off which, to my disappointment does not give the thermal adhesive a large enough surface area to completely take effect, consequently you are then faced with a problematic dilemma - power on, chipset cooler off". :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...