Gå til innhold

Metal Gear Solid: Substance Splinter Cell


Kyppre

Anbefalte innlegg

det er vel et skatespill i substance åsså, har sett bilder av solid snake p skateboard, hehe, ser litt konge ut=) men microsoft betalte vel for at mgs 3 sku komme ut tidligere enn på de andre konsollene. akkurat som med splinter cell. liker ikke at microsoft gjør det, siden det virker som om spillutviklerne heller fremskynder xbox versjonen istedenfor å utsette de andre versjonene, ergo xbox versjonen er dårligere :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt enig med deg..

Musikken er jo fra Harry Gregson-Williams, han som har laget musikken til:

 

Phone Booth (2002), Passionada (2002), King of the Jungle (2001), Shrek (2001), Spy Game (2001), Spy Kids (2001), Chicken Run (2000), The Magic of Marciano (2000), The Tigger Movie (2000), Whatever Happened To Harold Smith? (2000), Light It Up (1999), The Match (1999), Swing Vote (1999), Antz (1998), Armageddon (1998), Enemy of the State (1998), The Prince of Egypt (1998), The Replacement Killers (1998), As Good As It Gets (1997), The Borrowers (1997), Deceiver (1997), The Peacemaker (1997), Smilla's Sense of Snow (1997), Broken Arrow (1996), The Fan (1996), Muppet Treasure Island (1996), The Rock (1996), The Whole Wide World (1996), Witness Against Hitler (1996), Crimson Tide (1995), Full Body Massage (1995), Hotel Paradise (1995), White Angel (1993).

Lenke til kommentar

Må bare si meg rett og slett enig her. Musikken i MGS2 er bare helt superb bra. Samt at den stemmer totalt med spillet og de situasjonene der musikken forandrer seg. Spesielt intro'en når han hopper ned fra brua - helt sinnsykt bra.

 

Og spille MGS2 er som og spille i en film. de sinnsykt nydelige filmklippene, codec'en, musikken, osv - digg!.

 

Og spille Splinter Cell er som og spille et Tom Clancy spill. Alle Tom Clancy spill mangler en ordentlig story - samt at de mangler filmsekvenser mellom mission'ene, og i det heletatt sånt. Nå skal det sies at SC er nok det beste Tom Clancy spillet (synes jeg) - men det er fortsatt et Tom Clancy spill.. på tide og forandre litt på f.eks. menyene, og måten spillet framvises på (forutom når en spiller det, altså mellom missions, osv) synes jeg.

 

Men uansett, en kan ikke sammenligne MGS2 og SC - det er to totalt forskjellige spill, alikevel om de er av samme sjanger i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
MGS2 er jo best. Det er akkurat som en film. En utrloig bra film. Tenk 1 desiliter Mission: Impossible (historie), 2 desiliter Steven Spielberg (regissering), og en teskje Matrix (en spesiellt kul video)

=et drittspil uten like

 

Mission: Impossible 2 - Spyttklysa Tom Cruise har virkelig bæsja på lokket i denne filmen. Om eneren var dårlig, så er toeren elendig! Historien i begge filmene er uansett dårlig, og ikke minst usannsynlig.

 

Steven Spielberg - har ingen kommentar har. Han er en snill mann

 

Matrix - :lol::lol::lol:

jeg håper virkelig ikke at noen datanerder har denne filmen som favorittfilm. Filmen fungerer bra som komedie, men alt i alt blir resultatet latterlig komisk. Hvilken jævla idiot kan i det hele tatt tro at et "virkelig" matrix vil se ut på denne måten: Masse tegn og smiletryner som renner nedover konturer. Yeah Right ;-) Det må jeg si var jævli produktiv kode....

 

Og så kommer de latterlige actionscenene. Desverre så er det nettopp dette som gjør at folk synes "filmen er så kul (ass)".

 

Folk har forskjellige meninger... Beklager, men jeg klarte ikke å unngå å kommentere denne.

 

Jeg har ikke spilt MGS2, men jeg har spilt MGS - både på PC og Playstation. Jeg syntes ikke at spillet var så morsomt, og musikken merket seg heller ikke ut som spesiell god. Kanskje det bare er meg, men jeg har liten sans for "tøffe" "helter" i Solid Snakes stil, og enda mindre for japseanimè, med småtasser med store hoder og øyne. Nå er det ikke dette som gjorde at jeg ikke likte MGS så godt, og kanskje dette er "forbedret" i toeren. Dog så er det mange som har sansen for japanske tegneserierer... Dette er en ulempe for oss "ikke innvidde", da jeg har fått inntrykk av at mange PS-spill inneholder den slags.

 

Hvis jeg skal sette MGS (ikke 2, for det har jeg ikke spilt :-) )opp mot Splinter Cell, så mener jeg at SC vinner galant. Ikke bare på grafikk (hehe det blir litt urettferdig sammenligning), men også realisme (i historie, utstyr, animasjoner etc.)

Lenke til kommentar

Herregud, hva er det for en umenskelig samenlingning da? MGS1 mot SC? Å da tregger du inn at SC vinner på grafikk, animasjon osv? Og realisme? Når i allverden fikk du får deg at MGS skulle være realistisk, i hverfall prøve, slik som SC gjorde? Jeg trur min venn, at MGS1 vil bli husket i lang tid, fordi det er et av tidenes spill, SC derimot, det trur jeg ikke vil kommer på lista engang.

Lenke til kommentar
Herregud, hva er det for en umenskelig samenlingning da? MGS1 mot SC? Å da tregger du inn at SC vinner på grafikk, animasjon osv? Og realisme? Når i allverden fikk du får deg at MGS skulle være realistisk, i hverfall prøve, slik som SC gjorde? Jeg trur min venn, at MGS1 vil bli husket i lang tid, fordi det er et av tidenes spill, SC derimot, det trur jeg ikke vil kommer på lista engang.

Det er en urettferdig sammenligning. Poenget mitt var bare hvorvidt MGS2 er så mye mer forskjellig enn originalen, bortsett fra grafikk? Siden jeg selv ikke har spilt MGS2, så sammenliknet jeg det med eneren.

 

Jeg mener at et godt spill burde ha noe innslag av realisme (dette gjelder ikke alle sjangrer og/eller spilltyper). Dessuten så er det vel ikke urettferdig å sammenlikne gameplay med tidligere spill?

Det er det samme som å si at det er urettferdig å sammenlikne Half-Life og Wolfenstein 3d; Såklart man kan forvente at et spill som er nesten 10 år nyere (jeg runder det litt opp...) skal ha bedre grafikk, MEN skal man si Wolf 3d er verdens beste 1st person shooter fordi det er ti år eldre og var veldig stas da? "half-life suger ræv fordi det ikke går ann å sammenlikne wolfenstein og Half_life på gameplay" Det er som med kunst: En kunstner må konkurrere med fortiden og nåtiden...

 

Ting jeg syntes var dårlig med MGS:

Dårlig AI

Latterlig hovedperson (litt for macho-wannabe-tøff) og selvfølgelig en bimbo som han kommuniserer med

"Radaren" forsvinner når man blir oppdaget. Dem bruker sikkert et slags fancy jamming-system da ;-)

Hvortfor skal det være så "vanskelig" å vri om nakken på en slemming? Man må trykke febrilsk på X, mens slemmingen sier øh, øh, øh, øh, øh , øh og knekk <- OK. Dette er pirk. Det er uansett en morsom mulighet jeg savner i mange spill :-D

- Morsom fjernkontrollert rakett.... Bortsett fra at jeg kan krype raskere...

- En latterlig ninjadude som skriker "AHHHH PAIN!" Når du pepprer'n med gønner'n. Dette blir litt for latterlig. Dessuten så dauer han aldri. Det blir som superslemmingen i en dårlig amerikansk actionfilm fra starten av åttiåra.

 

MGS var veldig forut i sin tid, men jeg gidder ikke å sitte å spille spillet av den grunn, da det (etter min mening) finnes bedre spill der ute. Men jeg har lyst til å prøve MGS2, men jeg gidder ikke å kjøpe PS2 bare av den grunn (eller bare fordi jeg har lyst på gran turismo, Getaway, Timesplitters etc :-D).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...