MScofield Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har kjøpt et logitech 5.1 høytalersett.(x530) og lurte på hva jeg skal gjøre hvis jeg vil at alle høytalerene skal være i bruk på vanlige sanger osv, der det er vanlig stereo og ikke surround?! Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Paralellkoble alle høytalerne Endret 15. desember 2006 av LianLidude Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Om du har Creative lydkort så er det noe som heter CMSS, det finnes teknologier i de fleste lydkort som oppskalerer stereo til 5.1. Men det blir forvrengt lyd, så jeg ville ikke gjort det. Lenke til kommentar
MScofield Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Vil lyden blir dårlig hvis man stiller høytalerene inn på å spille av vanlig stereo? og hva er fremgangsmåten for å gjøre dette? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Lyden blir som regel noe forvrengt hvis du bruker forskjellige teknologier til å "upsample" lyden til surround. Men du kan dog få på mye fetere bass ved å upsample til 2.1, verdt et forsøk, blir litt annerledes, du velger selv om du liker det eller ikke. Du kan mest sannsynlig ikke skru på Stereo -> 5.1 ved hjelp av høyttalerene. Det er noe du må gjøre i Windows. Pass på at du har instillt 5.1 høyttalere i kontrollpanel (egenskaper for lyd). Last ned MediaPlayerClassic Last ned AC3 Filter http://sourceforge.net/project/showfiles.p...lease_id=403110 http://ac3filter.net/ Installer AC3 filter og åpne mediaplayer classic. Åpne en sang, velg Play -> Filters -> Ac3 filter, her kan du upsample til hva du vil. Du trenger kun AC3 filter om du skal bruke Windows Media Player. Da konfigurerer du ved hjelp av et setup program i start menyen som kommer når du installerer AC3 filter. Skal du bruke den konfiguratoren på start menyen, må du gå inn og ut av mediaplayer for at endringene skal tre i kraft. Endret 15. desember 2006 av vidiware Lenke til kommentar
MScofield Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Hadde Ac3 filter fra før, hva er det jeg skal gjøre innpå ac3 filter?, hjertelig takk for hjelp! Endret 15. desember 2006 av MScofield Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Sett output til "3/2 + SW 5.1" om det er det du vil ha. Det står under tabben "Main". Kan være du må restarte avspillingsprogrammet etter du trykker OK. Har ikke greid å få winamp til å fungere med AC3filter enda, om dere vet hvordan, så si i fra. Lenke til kommentar
MScofield Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg velger d men allikvel spiller bare de to hovedhøytalerene av, , må jeg forandre på pluggingen? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Du har 3 plugger koblet inn sant? En front, en bak, en center/sub. I tillegg må du sette at du har 5.1 i windows. Kontrollpanel -> Lyd -> Avansert (på speaker settings). Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 kanskje jeg har oversett noe, men har du innebygd lydkort? i såfall kan du laste ned nyeste driver, og stille det inn i den har msi hovedkort med realteck ac97 ellrns og med itunes (jada ganske dritt) funker 5.1 fett med x-530. Lenke til kommentar
MScofield Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Har lyd på hovedkortet ja og har ac97 hvordan stille inn? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Stikk inn på hjemmesiden til hovedkortmodellen din, søk etter hovedkortet du har, last ned de nyeste ac97 driverne. Sjansen for at du har et lydkort fra Realtek er rimelig stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå