PoNdUs Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei ok her er problemet Jeg har en pc denne som er hovedpc min. Har 2 nettverkskort. Denne er koblet opp mot internett. Har delt internett slik at den ene nettverkskortet er koblet opp mot en router sin inngang og deler nettet derifra til en annen pc. Dette funker kjempefint men.... Jeg vil gjerne kjøre remote administrator (www.radmin.com) på den. Det nettverkskortet som er koblet opp mot routern har ip 192.168.0.1 og den andre pc har 192.168.0.131 men klarer ikke koble meg til den. routern er en 3com 3crwe554g72 Har skrudd av firewall på den andre pc'en så det er ikke problemet. Noe som har noen peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) https://secure.logmein.com/ Denne er gratis Endret 15. desember 2006 av Håkki Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ja jeg har et remote adminstrator prg innstaler på pc'en allerede så det trenger jeg ikke... Endret 15. desember 2006 av PoNdUs Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vet, men du kan jo prøve dette. Bruker det selv og det funker fett. Lokal pc på samme switch. Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Legger til et bilde hvordan det er koblet opp (er vel litt letter og se det da) Endret 15. desember 2006 av PoNdUs Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det er PC2 som skal fjernstyres? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvis du har en router med fire lan-porter, som vist her - hvorfor ikke koble begge pcene på denne? Vil tro du slipper unna en del problemer relatert til "ustandard" nettverksoppsett på den måten.. Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 grunnet til at jeg koblet det slik er at jeg ikke vi ha noen for for blokkeringer mot nettet på hovedpc'en. kjører en hel del prg (og at jeg hater routere egentlig) derfor den rare tilkoblingen Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Fair nok, men du slipper alle slike blokkeringer hvis routeren har en dmz-funksjon. Det er ikke umulig at problemet er relatert til at Windows ikke klager å finne riktig route til den andre pcen, altså at den leiter på det nettverkskortet som er koblet til kabelmodemet. Dessuten - hvis du har koblet som du har tegnet (LAN2 på PC1 til WAN på router, og LAN1 på PC2 til LAN på router) er de ikke nødvendigvis i samme LAN, selv om de har IP i samme segment. Jeg ville helt klart ryddet opp i nettverksoppsettet før jeg gjorde noe mer for feilsøking. Å prøve å unngå routere når man lager et nettverk er som å prøve å unngå lyskryss når man skal gjennom Oslo sentrum med bil - lite effektivt. Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 joa men må jo være flere som tenker som meg og setter det opp slikt(eller noe lignende) som har løsning på problemet Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvis du insisterer på å beholde kablingen slik den er - og det ikke er momenter som ikke synes på tegningen: Ta vekk routeren. Den har ingenting der å gjøre uansett. Hvis du bruker PC1 til å dele ut internettlinja kan du jo bare sette fast ip på PC1_LAN2 og PC2_LAN1, og evt bruke kryssa kabel hvis ingen av nettverkskortene støtter auto-sense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå