Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan kjøre remote på en lokal pc i nettverket ?

Anbefalte innlegg

Hei ok her er problemet

Jeg har en pc denne som er hovedpc min. Har 2 nettverkskort.

Denne er koblet opp mot internett.

Har delt internett slik at den ene nettverkskortet er koblet opp mot en router sin inngang og deler nettet derifra til en annen pc. Dette funker kjempefint men....

Jeg vil gjerne kjøre remote administrator (www.radmin.com) på den. Det nettverkskortet som er koblet opp mot routern har ip 192.168.0.1 og den andre pc har 192.168.0.131 men klarer ikke koble meg til den. routern er en 3com 3crwe554g72

Har skrudd av firewall på den andre pc'en så det er ikke problemet.

Noe som har noen peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fair nok, men du slipper alle slike blokkeringer hvis routeren har en dmz-funksjon.

Det er ikke umulig at problemet er relatert til at Windows ikke klager å finne riktig route til den andre pcen, altså at den leiter på det nettverkskortet som er koblet til kabelmodemet. Dessuten - hvis du har koblet som du har tegnet (LAN2 på PC1 til WAN på router, og LAN1 på PC2 til LAN på router) er de ikke nødvendigvis i samme LAN, selv om de har IP i samme segment.

Jeg ville helt klart ryddet opp i nettverksoppsettet før jeg gjorde noe mer for feilsøking. Å prøve å unngå routere når man lager et nettverk er som å prøve å unngå lyskryss når man skal gjennom Oslo sentrum med bil - lite effektivt. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du insisterer på å beholde kablingen slik den er - og det ikke er momenter som ikke synes på tegningen: Ta vekk routeren. Den har ingenting der å gjøre uansett. Hvis du bruker PC1 til å dele ut internettlinja kan du jo bare sette fast ip på PC1_LAN2 og PC2_LAN1, og evt bruke kryssa kabel hvis ingen av nettverkskortene støtter auto-sense

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...