Gå til innhold

Dritten funker faen med ikke!


Killer_DT

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en t-bird 1,4, men jeg får ikke bilde på skjermen når jeg starter opp. Jeg har konstatert at det er Cpu'en det er noe iveien med eller en settings et eller annet sted som ejg ikke har sett. Hovedkortet er et Asus A7V og Rammen er en 256MB PC133. Så teoretisk burde dette ha funket!

 

MEN, det gjør det ikke. Det første jeg tenkte var at jeg hadde knust kjernen. Men da jeg tok av kjøleren igjen og så på kjernen med forstørrelses glass så var det ikke noe som var knekt av! Så tenkte ejg at det var HK'et som hadde blitt ødelagt under montering av den nye Cpu'en. Men da jeg tok i den gamle Duron700 igen så funket alt som faen.

Bios versjonen er seff. den nyeste (v1009).

 

Jeg har kjent på kjøleren mens maskinen står på med den nye Cpu'en og den blir varm, men ikke særlig varm. KJøleren er en Taisol-760.

 

Noen tips?

 

___________________________________________

Asus A7V, bios v1009

Asus 7700 geforce2pro

256MB PC133 orginal minne

Taisol 760.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du må skifte "CPU FSB Clock" i bios eller på kortet (kjenner ikkje kortet). Duron er en 200 MHz (100MHz CPU FSB) T.Bird er vanskelig (umulig) å få nå om ingen har restlager med 100MHz FSB, nå er det 133MHz FSB clock som råder, står vel xxxMHz/266 som benevning på disse. Dette kan lage problemet?

Lenke til kommentar

jeg har satt den i jumper mode på HK'et, 1,8v (prøvd også med default), multiplayer=10,5 og FSB=133MHz.

 

Til han over med referanse til den siden: Betyr det at jeg må kortslitte L1 broene? Jeg trodde denne ikke hadde den sperringen som de litt eldre hadde.

Og det er 200MHz versjoen ejg har kjøpt, og jeg trodde den gikk på 133MHz RAM.

Lenke til kommentar
Quote:


On 2001-12-17 21:37, Pluto skrev:

Kanskje til hjelp:

Sitat fra
:


"The Athlon 1.4 GHz/200 ( 14x 100MHz ) is only supported on this mainboard (revision) if it not unlocked (has a locked / hardwired multiplier). CPUs up to Athlon 1300 B ( 13x 100Mhz) may be used without restrictions."


Dette gjelder visstnok A7V revisjon 1.00 - 1.05. Og Athlon med 100 bus, 133 skal funke.



Ta å les dette en gang til..

only supported on this mainboard (revision) if it not unlocked (has a locked / hardwired multiplier)


Her står det da virkelig at CPU skal være multiplier låst for å virke.


Har selv en 1.4(133) Athlon, den kom ulåst og skal etter det som er skrevet IKKE kunne virke på det nevnte hovedkortet.



Yngve



Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...