Husam Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hva betyr egentlig 2D4 når det gjelder sverd for eksempel? Er det bedre eller dårligere enn 1D8 for eksempel? Vil gjerne vite betydningen av både det første og andre nummeret Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvis jeg har forstått det rett.. Du kaster en terning for å regne ut skade. 1d8 betyr at du kaster en åtter-terning en gang, dvs at du kan få en damage fra en til åtte hitpoints. (Longsword f.eks) 2d4 betyr at du kaster to firer-terninger for å regne ut skaden, dvs at du kan få en skade fra 2 til 8 hitpoits. Her står det en del: http://www.d20srd.org/index.htm Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 1D8 2D4 første tallet er minimum damage. gang de 2 talla sammen og du får maksimum enkel regel. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Ah, jeg skjønner tror jeg. 2D4 er hakket bedre, fordi man da unngår det laveste tallet, 1. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ah, jeg skjønner tror jeg. 2D4 er hakket bedre, fordi man da unngår det laveste tallet, 1. Takk for hjelpen. 7511695[/snapback] Samtidig kan det være praktisk å undersøke hvilket av disse våpnene som har høyest critical modifier OG threat range. et 1d8 sverd med x3 modifier og 19-20 threat er bedre enn et 2d4 med x2 og 19-20. Den høyere minimumsverdien gjør ikke så mye med tanke på all pluss til damage du vil få fra feks. strength og andre modifiere jeg gidder aldri å sjekke sånt på våpnene selv, men det kan vel være lurt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå