Gå til innhold

PS3 fra utlandet?


andypandy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

men allikevel leser du den tråden her :hmm:

 

hadde jeg vært admin hadde det vært ban grunn on teh spot her altså..

 

lille troll

7519518[/snapback]

 

 

Bra du spammer tråden med off-topic da . :)

 

Men angående utenlandsk PS3, er det ikke en rimelig stor volt forskjell? 110 (elns) i usa og 230 her? Da er det kanskje ett sjakktrekk og ha en adapter-sak?

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Bra du spammer tråden med off-topic da . :)

 

Men angående utenlandsk PS3, er det ikke en rimelig stor volt forskjell? 110 (elns) i usa og 230 her? Da er det kanskje ett sjakktrekk og ha en adapter-sak?

7521504[/snapback]

 

Alle PS3 har universal strømforsyning (110v-240v). Dette er bekreftet på bl.a AVforums.com (Englands største AV forum). Alt du trenger er en PC strømkabel. Men de på AVforums babler om 3A sikring.. Alle jeg fant har rundt 10A-16A. men burde ikke PS3'en ha noe form for sikring innebygd?

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Bra du spammer tråden med off-topic da . :)

 

Men angående utenlandsk PS3, er det ikke en rimelig stor volt forskjell? 110 (elns) i usa og 230 her? Da er det kanskje ett sjakktrekk og ha en adapter-sak?

7521504[/snapback]

 

Alle PS3 har universal strømforsyning (110v-240v). Dette er bekreftet på bl.a AVforums.com (Englands største AV forum).

7521511[/snapback]

 

Ok. Det visste jeg ikke, men ganske (for èn av få ganger) bra gjort av Sony det da. Rart at de åpner for at man skal kunne importere den mtp strøm, men lukker lik-sang :ermm:

Lenke til kommentar

Gå på www.ncsx.com og kjøp en japansk versjon. Fordi den japanske PS3 takler alt fra 110 til 220 volt. Jeg vet fordi jeg har en i stua.

 

Jeg har lenge visst at import lønner seg med de riktige leverandørene (som sniker tollen for deg): du får ting tidligere (i dette tilfellet har jeg hørt at PS3 kommer til Norge i høst 07 :O ), du slipper overprisede butikker som prøver å loppe deg (se hvor mye Wii og Zelda TP koster på Elkjøp pr i dag. Mens på Dvdboxoffice.com koster en Wii 1800 NOK inkl. frakt og de beholder prisen tross for stor etterspørsel)

Lenke til kommentar
Gå på www.ncsx.com og kjøp en japansk versjon. Fordi den japanske PS3 takler alt fra 110 til 220 volt. Jeg vet fordi jeg har en i stua.

 

Jeg har lenge visst at import lønner seg med de riktige leverandørene (som sniker tollen for deg): du får ting tidligere (i dette tilfellet har jeg hørt at PS3 kommer til Norge i høst 07 :O ), du slipper overprisede butikker som prøver å loppe deg (se hvor mye Wii og Zelda TP koster på Elkjøp pr i dag. Mens på Dvdboxoffice.com koster en Wii 1800 NOK inkl. frakt og de beholder prisen tross for stor etterspørsel)

7558844[/snapback]

 

Oki...

 

Hva trenger du for noe ekstra da når du kjøper en fra USA. Driver å dealer med en derifra :) Trenger jeg ny strømkabel eller holder det med en adapter?

Lenke til kommentar

Oki...

 

Hva trenger du for noe ekstra da når du kjøper en fra USA. Driver å dealer med en derifra :) Trenger jeg ny strømkabel eller holder det med en adapter?

7558868[/snapback]

Alle PS3 har universal strømforsyning. Så alt du trenger er en vanlig PC strømkabel.

Angående spill så er vel Resistance: Fall Of Man ganske hot til PS3 :)

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper en japansk PS3 så holder det med en reiseadapter for å kunne få plass til selve stikkontakta. på Ncsx.com går en 20GB PS3 for ca. 6000 NOK med frakt. Jeg vet ikke eksakt. Men dealing høres ikke så trygt ut slik du  formulerer det...

7558892[/snapback]

 

Er på eBay da.. Men paypal betaling og mulighet for refundering hvis jeg ikke får produktet.. Kaller det dealing jeg :) Så muligheter for at jeg kjøper den der.. Synes 6000kr er altfor mye å betale for en Ps3. Får jo den til halve prisen hvis man er heldig på eBay..

Lenke til kommentar

Oki...

 

Hva trenger du for noe ekstra da når du kjøper en fra USA. Driver å dealer med en derifra :) Trenger jeg ny strømkabel eller holder det med en adapter?

7558868[/snapback]

Alle PS3 har universal strømforsyning. Så alt du trenger er en vanlig PC strømkabel.

Angående spill så er vel Resistance: Fall Of Man ganske hot til PS3 :)

7558882[/snapback]

 

Det er kun den japanske som har universal strømforsyning har jeg hørt. Hvis man kjøper den amerikanske må man derimot skaffe konvertere i tillegg.

 

Edit: nei nå husker jeg. Alle PS3 har i _utgangspunktet_ universal strømforsyning. MEN, den amerikanske er blitt LÅST til 110 volt. Mens den japanske spenner fra 110 til 220 volt pga den skal dekke alle asiatiske land (f.eks. Kina bruker 220 v og Japan 110 v, dermed er det behov for strømforsyning som dekker begge).

 

Så ikke prøv å stikke en amerikansk PS3 rett i stikkontakta i Norge med mindre du vil kaste penger ut av vinduet.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Det er kun den japanske som har universal strømforsyning har jeg hørt. Hvis man kjøper den amerikanske må man derimot skaffe konvertere i tillegg.

 

Edit: nei nå husker jeg. Alle PS3 har i _utgangspunktet_ universal strømforsyning. MEN, den amerikanske er blitt LÅST til 110 volt. Mens den japanske spenner fra 110 til 220 volt pga den skal dekke alle asiatiske land (f.eks. Kina bruker 220 v og Japan 110 v, dermed er det behov for strømforsyning som dekker begge).

 

Så ikke prøv å stikke en amerikansk PS3 rett i stikkontakta i Norge med mindre du vil kaste penger ut av vinduet.

7559710[/snapback]

Er ikke helt riktig det du sier der.

ALLE PS3 har samme strømforsyning, men det er kun den japanske eller kinesiske som har klister bakpå der det står 110v-240v. Mange folk på div. forum har prøvd og bekreftet at en US versjon virker helt fint i Europa ved å kun bytte ut kabelen.

En kompis av meg har også bekreftet dette med en 60GB US PS3.

Lenke til kommentar

Hva trengs ekstra hvis man importerer PS3 fra japan? Tenker da selvfølgelig på det med strømtilførselen.. Er det eneste man trenger en adapter fra Asiatisk til Nordisk stikkontakt? Eller trenger man noe mer?

 

Å hvor bør man bestille spill ifra med tanke på utvalg og priser?

 

Takker på forhånd =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...