Gå til innhold

Lurt å selge maskinen før førstegangstjeneste?

RPA

Anbefalte innlegg

Jeg skal i militæret til neste år og lurte på om jeg bare skulle få solgt maskinen fortes mulig? Den blir neppe brukt mye på det året og har ingen søsken som har bruk for en PC.

Burde jeg selge dete å så kjøpe nytt når jeg er ferdig i militæret? :

Hovedkort : MSI KT3-Ultra Aru

CPU : Xp2000+

Ram : 2x256mb

Skjermkort: MSI GF4Ti4400

Lydkort : Audigy Player(retail)

Den maskinen vil vel bli ganske svekket på et år for de nyeste spillene?

Jeg kunne tenke meg en Hammer-cpu Geforce FX og hovedkort lignende Nforce2.

Noen som har noen meniger om hva jeg burde gjøre(med begrunnelse)? Hva kan jeg eventuelt selge disse tingene for? Andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selg den og kom deg vekk fra datahulen din. Når du dimmer, så får du endel tusen som du kan bruke til å kjøpe deg en god pc når du slipper løs.. ;)

Maskinen din kommer til å synke som en stein i markedsverdi på det året du er inne, selg den!

Ha heller en møkkamaskin hjemme som du kan gjøre enkle ting på, når du har perm. Imellomtiden sparer opp til "the big one" =)

Lenke til kommentar

ville nok ha solgt pc'en din, men om du kjenner noen som er på leting etter server, så kan du jo leie den ut og tjene mer på penger på den måten, men da må det bli over lang tid... og det er ikke sikkert at du tjener mer på det en å bare selge den nå og kjøpe ny senere. det er nok det jeg ville ha gjort, men det er jo opp til deg alene...

Lenke til kommentar

Behold den!

Utrolig greit å komme hjem til en pc. Ellers så er det jo muligheten for å ta den med. Jeg kjøpte meg bærbar i tillegg til den stasjonære når jeg reiste i militæret, men fant fort ut at det bare var å ta med begge. Flere i bataljonen vår som tok med etter hvert, så vi laget oss et eget lan på kasernen. Gjorde førstegangstjenesten litt bedre :smile: Men selvsagt er det noen befal so mer strikse på hva som kan taes med, så sjekk heller det først.

Lenke til kommentar

Ingenting er som et skikkelig Kaserne-Lan =)

Med litt uflaks så havner du på en møkkaleir langt ute i ingenmannsland, og da kan en Pc eller ti på kaserna være det som hindrer deg i å gå på veggen.

Ta den med deg du!

(Men la den stå hjemme til du er ferdig med rekruttskolen)

Lenke til kommentar

Tror nok jeg blir å selge den. Har en PIII-500mhz å leke meg med. Men burde jeg bare selge den strax før alt går for mye ned i pris? For etter sommerferien kan jeg vel nesten bare beholde den viss prisen på den faller så mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...