Gå til innhold

Trenger klokkevillig RAM..


-Eriksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor langt skal du klokke de til?

7510214[/snapback]

 

For og være ærlig, så vet jeg ikke. Har aldri klokket før, men det virker jævlig gøy :D Har også en E6600 jeg skal klokke :dribble:

Skal klokke så mye jeg kan med ett minne til en 2200..Men er ikke sikker på hva slags type RAM som er god å overklokke, men har hørt at oz er en god kandidat..?

Lenke til kommentar
Selv har jeg Kingston hyper-X pc 6000 750mhz som er klokket til 900mhz.

7510281[/snapback]

Men jeg kan anbefale Corsair Twin2X2048-5400C4 og GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

7510337[/snapback]

 

Hvis vi ser på hvilken spenning disse to modulene opererer på (hhv 1,9v og 2,3v), kan man ut ifra det anta at minnet som opererer på en lavere spenning har størt potensialet når det kommer til overklokking?

 

 

Ikke meningen å stjele denne tråden, men jeg har selv vurdert Geil minne som du linker til.

Lenke til kommentar
Vet egentelig ikke ossen ram som klokker hva, men om du har en e6600 så trenger du nok ikke å klokke ramen så veldig mye.

 

Selv har jeg Kingston hyper-X pc 6000 750mhz som er klokket til 900mhz.

7510281[/snapback]

 

Det passer jo perfekt :thumbup: . Er på psdata resten av delene blir kjøpt..Da blir det ett sett med Geil brikker. Takk for hjelpen!

 

Vet at det ikke skulle stått her, men er det noen som har erfaringer med Asus Commando? Har lest at de klokket RAMen fra 800 til 1264 eller noe rundt der.. :dribble:

Endret av eriksen_243
Lenke til kommentar
Vet egentelig ikke ossen ram som klokker hva, men om du har en e6600 så trenger du nok ikke å klokke ramen så veldig mye.

 

Selv har jeg Kingston hyper-X pc 6000 750mhz som er klokket til 900mhz.

7510281[/snapback]

 

Har de jeg og. Klokket til 800mhz 4 4 4 12.

Har ikke testet frekvens men kjørte de og 3 4 4 10 på 2volt, testet ikke standard volten da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...