Yamato47 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei hei, På studenbyen hvor jeg bor brukes netbeui-protokollen til uoffisiell fildelingsprotokoll. Hvordan kan jeg bruke mdk9-maskina mi til å få tilgang til netbeui-shares på andre maskiner? Jeg har søkt og søkt, men finner veldig lite om akkurat dette. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hm.. Netbeui kan jeg ikke huske og vært borti siden win9x? Har vel noe med windows shares og gjøre antar jeg. Ville tatt en titt på Samba viss jeg var deg. Eller er jeg på tynn is nå? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Been there, done that. Jeg ble ikke klokere. Google groups har jeg også prøvd. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vel som min mor pleide og si: "Det google ikke kan hjelpe deg med kan ikke en gang gud hjelpe deg med" Men seriøst, jeg vet ikke jeg nei hva som kan hjelpe deg da. Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 NetBEUI er den gamle protokollen i Windows netverk. Nå har jo også de kommet seg over til TCP/IP. Samba for Linux bruker TCP/IP , men det skal også være mulig å kjøre NetBEUI men da med noe redusert funksjonalitet. Procom på http://www.procom.com har vistnok laget en nettverk stack slik at Linux kan kjøre NetBEUI. Dette er bare noe jeg har lest, jeg har ikke prøvd det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå