Gå til innhold

Kjøpe billig DV kamera

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg et DV kamera, som jeg skal bruke til bare litt forskjellig filming ute. Jeg trenger bare et billig et. I Januar blir det ekstra billig også, men, hvem synes dere ser med rimeligst ut av disse kameraene?

Trenger et kamera som sitter godt i hånda. Hvis ikke må jeg ha hals bånd sak.

Jeg tenkte på noen av disse under :

Click me

Hvem av dem er mest rimelig å kjøpe?

Takk på forhånd! ;)

Endret av Labrie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg skal kjøpe meg et DV kamera, som jeg skal bruke til bare litt forskjellig filming ute. Jeg trenger bare et billig et. I Januar blir det ekstra billig også, men, hvem synes dere ser med rimeligst ut av disse kameraene?

Trenger et kamera som sitter godt i hånda. Hvis ikke må jeg ha hals bånd sak.

Jeg tenkte på noen av disse under :

Click me

Jeg ville valgt Panasonic eller Sony. Selv har jeg Panasonic NV-GS37, som er storebroren til den du har satt opp. Forskjellene er først og fremst at NV-GS27 ikke har videolys, har sort-hvitt-søker (ikke skjerm) og at NV-GS37 har en større bundle (følger med redigeringsprogram og USB-kabler). Selve bildebrikken, elektronikken ellers og optikken skal dog være den samme. I bruk synes jeg NV-GS37 er veldig bra, og bildekvaliteten er den beste i denne klassen.

Hvis du ikke har noe software fra før, bør du kanskje satse på NV-GS37, men har du annen software og har/skaffer en FW-kabel, kan du nok likegjerne gå for NV-GS27. Jeg bruker sjelden søkeren, videolyset er nyttig, men ikke umulig å klare seg uten heller...

Lenke til kommentar

Ja, takker for et nyttig innlegg. Men, hva med Canon kameraet til 2700,- da? Er den jeg tenker mest på å kjøpe. Jeg har redigeringsprogram fra før av, så det trenger jeg ikke(sony Vegas). Det står i mellom Panasonic og Canon kameraet tror jeg. Følger det ikke som oftest med USB kabler? Hvorfor følger det bare med baterilader på Panasonic kameraet? Det er også 1120.000 piksler på Canon skjermen.

Endret av Labrie
Lenke til kommentar

Det Sanyo kameraet kan du egentlig fjerne fra listen først som sist... det er ikke et fullverdig videokamera, men egentlig kun et stillbildekamera kamuflert som videokamera.

Personlig ville jeg valgt Panasonic'en, da den gir mest bildekvalitet for pengene. Canon kameraene har desidert dårligst bildekvalitet OG driftsikkerhet av disse kameraene... og Canon er lite villige til å godta reklamasjonssaker etter at garantitiden på et år har gått ut.

Lenke til kommentar

Det Panasonic kameraet, er det et miniDV kamera? Eller er det bare DV kamera?

Er ny med Videokameraer i det hele tatt, så jeg lurer på om man må bytte tape hver gang den er full, eller om det går an å slette ting på en tape? Engangstape?

Lenke til kommentar

DV og miniDV er i dag to namn på same sak. Tidlegare hadde ein DV-kassettar i større format, men eg trur ikkje ein får tak i det i dag. Alle konsument-DV-kamera er miniDV-kamera.

Du må ikkje bytte tape kvar gong, den kan skrivast over so mange gonger ein vil. Men det kan vere like greit å ikkje gjere det, og bruke kassettane som backup. Dei koster ikkje nødvendigvis so veldig mykje. Til dømes får du ein tipakning med 60min-kassettar for 385kr på Det Digitale Mørkerom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...