Labrie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe meg et DV kamera, som jeg skal bruke til bare litt forskjellig filming ute. Jeg trenger bare et billig et. I Januar blir det ekstra billig også, men, hvem synes dere ser med rimeligst ut av disse kameraene? Trenger et kamera som sitter godt i hånda. Hvis ikke må jeg ha hals bånd sak. Jeg tenkte på noen av disse under : Click me Hvem av dem er mest rimelig å kjøpe? Takk på forhånd! Endret 15. desember 2006 av Labrie Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tråd flyttet til : Forum > Digital foto og video > Videokamera Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Sorry. Hadde ikke helt oversikten. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei,Jeg skal kjøpe meg et DV kamera, som jeg skal bruke til bare litt forskjellig filming ute. Jeg trenger bare et billig et. I Januar blir det ekstra billig også, men, hvem synes dere ser med rimeligst ut av disse kameraene? Trenger et kamera som sitter godt i hånda. Hvis ikke må jeg ha hals bånd sak. Jeg tenkte på noen av disse under : Click me Jeg ville valgt Panasonic eller Sony. Selv har jeg Panasonic NV-GS37, som er storebroren til den du har satt opp. Forskjellene er først og fremst at NV-GS27 ikke har videolys, har sort-hvitt-søker (ikke skjerm) og at NV-GS37 har en større bundle (følger med redigeringsprogram og USB-kabler). Selve bildebrikken, elektronikken ellers og optikken skal dog være den samme. I bruk synes jeg NV-GS37 er veldig bra, og bildekvaliteten er den beste i denne klassen. Hvis du ikke har noe software fra før, bør du kanskje satse på NV-GS37, men har du annen software og har/skaffer en FW-kabel, kan du nok likegjerne gå for NV-GS27. Jeg bruker sjelden søkeren, videolyset er nyttig, men ikke umulig å klare seg uten heller... Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ja, takker for et nyttig innlegg. Men, hva med Canon kameraet til 2700,- da? Er den jeg tenker mest på å kjøpe. Jeg har redigeringsprogram fra før av, så det trenger jeg ikke(sony Vegas). Det står i mellom Panasonic og Canon kameraet tror jeg. Følger det ikke som oftest med USB kabler? Hvorfor følger det bare med baterilader på Panasonic kameraet? Det er også 1120.000 piksler på Canon skjermen. Endret 15. desember 2006 av Labrie Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 USB fungerer som oftast dårleg for overføring av video får kamera (sjå annonsering i Videoredigering og video). Akam.no har testa både Panasonic NV-GS37, Sony DCR-HC24 og Canon MV900 og MV960. Dei testane kan kanskje gje deg nokre tips. Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 åå.. Takk så mye! Skal sjekke! God jul! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det Sanyo kameraet kan du egentlig fjerne fra listen først som sist... det er ikke et fullverdig videokamera, men egentlig kun et stillbildekamera kamuflert som videokamera. Personlig ville jeg valgt Panasonic'en, da den gir mest bildekvalitet for pengene. Canon kameraene har desidert dårligst bildekvalitet OG driftsikkerhet av disse kameraene... og Canon er lite villige til å godta reklamasjonssaker etter at garantitiden på et år har gått ut. Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Jepp, det Sanyo kameraet hadde jeg egentlig allerede fjerna. Okay.. Da spørs det om ikke jeg går for Panasonic kameraet. Det ser litt kjedlig ut men. Sjekke om ikke det kommer noen ordentlig tilbud til Januar. Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Det Panasonic kameraet, er det et miniDV kamera? Eller er det bare DV kamera? Er ny med Videokameraer i det hele tatt, så jeg lurer på om man må bytte tape hver gang den er full, eller om det går an å slette ting på en tape? Engangstape? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 DV og miniDV er i dag to namn på same sak. Tidlegare hadde ein DV-kassettar i større format, men eg trur ikkje ein får tak i det i dag. Alle konsument-DV-kamera er miniDV-kamera. Du må ikkje bytte tape kvar gong, den kan skrivast over so mange gonger ein vil. Men det kan vere like greit å ikkje gjere det, og bruke kassettane som backup. Dei koster ikkje nødvendigvis so veldig mykje. Til dømes får du ein tipakning med 60min-kassettar for 385kr på Det Digitale Mørkerom. Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Okay, det er bra. Da fikk jeg svaret på det jeg trengte! Thanks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå