Gå til innhold

Hjelp meg å få en ny hobby!


Minus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Det gikk faktisk veldig bra, han vant kampen. Han er en av mine favoritter, Fedor Emalyenko ;)

 

Om du er intressert kan jeg finne hele kampen til deg :)

 

Men seriøst, da jeg begynte denne sporten for 3 år siden merket jeg at jeg ble både sterkere og fikk bedre kondisjon nesten med en gang. Anbefales!

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Baneskyting og RC helikopter er to VELDIG artige og desverre dyre hobbyer.

7576646[/snapback]

 

 

Stemmer det! RC-hobbyen generelt er dyr, men helikopter er nok det værste :p

Er vel ganske så lett å kræsje tenker jeg.

7577092[/snapback]

 

Jepp, kan anbefale RC biler. Sykt morsomt og det trenger heller ikke å være så dyrt, kommer an på hvor mye problemer du får eller hvor kresen du er. Selv synes jeg min 0,4hk motor ikke går fort nok :p (ca.45km/t) så jeg kjøpte nettopp en mye større 1,3hk motor. Gleder meg til å prøve den etter nyttår. :D Anbefales, når du først begynner blir du småhekta etter en stund. Men morsomt er det, tross for at det kan være en smule dyrt til tider.

Lenke til kommentar
Hvilken er det da ? Har selv Savage X. Kostet meg 6000kr for start pakke, med 4l fuel. Har kostet meg 8k totalt. Mange deler har blitt ødelagt + fuel. Fuel koster ca. 400kr for 4l.  Er skikklig morro, men etter en stund blir man lei. Det er jeg nå. Skal begynne på igjen når snøen kommer :devil:

 

forum.radiostyrt.no om du er intressert :p

7579134[/snapback]

 

hva mener du da? bilen tror jeg het alpha 1, så den er litt gammel men funker som bare det. Motoren jeg kjøpte var en mach 15 som visstnok var beregnet på buggyer som er dobbelt så tunge som min. :D Så den bør gå rimelig bra. Og til den motoren må jeg ha ny effektpotte, bensinfilter, nye slanger, nytt festebrakett til motoren, og litt andre småting. + at jeg skal kjøpe nytt karosseri og nye drifte dekk og felger. :D så det kommer til å gå et par lapper.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer nå å legge WoW-karrieren min på hyllen, og starte med noe nytt.

Å ha dataspilling som eneste hobby er jo greit for en periode. Bra du ser etter noe nytt. Men du trenger jo ikke legge karrieren helt på hylla, går jo ant å ta det frem i ny og ne. Bare skjære ned på mengden.

 

Det som er problemet, er at jeg ikke veit hva.

Fra tidligere har jeg gjort på dette (inkludert online-spill):

Fotball, boksing, speideren, korps, bordtennis, Socom II på PS2, World of Warcraft og innebandy.

Ofte har jeg sittet ved dataen og tenkt: "Nei, nå må jeg komme meg ut og gjøre noe.." uten at det har blitt noe særlig mer enn bare den tanken. Så nå trenger jeg hjelp fra dere til å få meg en ny interesse.

 

Du er jo litt interessert i data (har spillt en god del) og sikkert internett også siden du nå skriver på dette forumet. Du har også vært i speiderern og drevet med en del sport. Hvorfor ikke kombinere alle disse tingene i en ny hobby?

Geocaching er tingen!

 

Geocaching kan kort forklares som en moderne/elektronisk form for orientering. Det du trenger er en GPS og tilgang til internett. Deretter er det bare å gå på www.georcaching.com og laste ned posisjonene til boksene som ligger gjemt ute i skog, fjell og byer. Så tar du på deg klær og går ut på oppdagelsesferd.

 

Geocaching er en sport hvor folk gjemmer en boks (kan være forskjellig størrelse og utforming) ett eller annet sted. Helst ett interessant sted som man ønsker å vise frem, eller ett fint sted med en fin utsikt. Deretter lagrer så denne personen koordinatet på sin GPS og senere legger han dette inn på hjemmesiden for denne cachen på geocaching.com. Så kan du gå på den siden og finne beskrivelsen for denne cachen samt koordinatene som du legger inn på din GPS.

Deretter er det bare å gå ut i skogen og følge pila på GPS'en. Når du er fremme så leiter du rundt til du finner boksen. Logger navnet ditt i boken i boksen. Kansje du finner noen fine gjenstander i boksen? Tar du noe ut må du huske å legge noe annet tilbake i boksen.

 

Når du kommer hjem etter en flott tur ute i naturen så logger du deg på geocaching.com og logger ditt funn på den tidligere nevnte hjemmesiden til den aktuelle cachen. Kansje du skriver en fin liten historie om turen du hadde underveis? Og kansje andre blir inspirert av hva du skriver og selv vil ut å leite etter samme cache?

 

Uansett morro er det, om man finner boksen (cachen) eller ikke. Man har fått en fin tur og kansje fått oppleve nye steder og kansje tilogmed lært noe om historien om stedet som man ikke viste før?

 

Starte.no er ett norsk nettsted med forum og masse andre ting i forbindelse med geocaching. Vil du vite mer om geocaching så er det bare å stikke innom der.

På høyre side på Starte.no er det en funksjon for å finne ut hvor mange cacher det er i din by; velg by og trykk knappen "Vis turbokser".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Å begynne med gitar er noe jeg foreslår.

Jeg er 15 år og begynte i det små når jeg var 8 år gammel.

Den dag i dag spiller jeg minst 3 timer om dagen.

Mye av tiden min går dermed til Gitar.

 

Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg begynte med gitar og jeg foreslår dette sterkt for en som vil slutte med data spelling osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...