nymo Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 La oss fjerne alt av lover og begynne på nytt. Alle lover blir stemt over og vi blir (nesten) alle fornøyd. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har en lov få eller ingen bruker: margarinloven. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 pisse loven, den om at man ikke kan pisse ute...man vanner jo bare naturen, kan jo nå få bot på 6k for det Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 La oss fjerne alt av lover og begynne på nytt. Alle lover blir stemt over og vi blir (nesten) alle fornøyd. 7583698[/snapback] Du spøker? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 La oss fjerne alt av lover og begynne på nytt. Alle lover blir stemt over og vi blir (nesten) alle fornøyd. 7583698[/snapback] Du spøker? 7583754[/snapback] Jeg har tenkt meg litt om og funnet ut at det ikke er en god løsning likevel. Tror kanskje det blir litt mye jalla-lover da... Norges Lover: §1 - Fri import på kjøtt, sprit og røyk fra alle land som tilhører VERDEN §2 - Alle kan pisse hvor de vil §3 - Gjør hva du vil med mindre det strider mot § 1 og 2 ...eller ikke! Lenke til kommentar
Hekkerboi Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 nå har ikke jeg lest gjennom innleggene før her, men. - loven som sier at mopeder kun kan kjøre i 50 km/t - loven som sier at mopeder ikke kan ha passasjer Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 nå har ikke jeg lest gjennom innleggene før her, men.- loven som sier at mopeder kun kan kjøre i 50 km/t - loven som sier at mopeder ikke kan ha passasjer 7583916[/snapback] -Mopeder kan ikke kjøre i 50km/t -Mopeder kan ha passasjer ved visse betingelser, se forrige side. Pirke, pirke Lenke til kommentar
abiotic Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg er ikke kjent med Loven i sin helhet, og vet ikke hvordan den loven lyder, prøvde å søke den opp i lovdata.no men kunne ikke finne den.. Hva er den korrekte tittelen på loven, og hva går den ut på? 7539571[/snapback] Det siktes antagelig til formålsbestemmelsen i opplæringsloven: "Grunnskolen skal i samarbeid og forståing med heimen hjelpe til med å gi elevane ei kristen og moralsk oppseding, utvikle evnene og føresetnadene deira, åndeleg og kroppsleg, og gi dei god allmennkunnskap, slik at dei kan bli gagnlege og sjølvstendige menneske i heim og samfunn", jfr. opplæringslova § 1-2 første ledd; tilsvarende bestemmelse for videregående opplæring: "Den vidaregåande opplæringa skal vere med på å utvide kjennskapen til og forståinga av dei kristne og humanistiske grunnverdiane, den nasjonale kulturarven vår, dei demokratiske ideane og den vitskaplege tenkjemåten og arbeidsmåten", jfr. § 1-2 andre ledd. Dette er vel et utslag av at vi har en statsreligion i Norge (jfr. Grl. § 2, er det vel?), og er helt og holdent et politisk standpunkt. Men ettersom alle vel har rett på alternativ livssynsundervisning, er i hvert fall ikke dette det første jeg ville fjernet hvis jeg hadde hatt muligheten Lenke til kommentar
Hekkerboi Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 -Mopeder kan ikke kjøre i 50km/t-Mopeder kan ha passasjer ved visse betingelser, se forrige side. Pirke, pirke 7584429[/snapback] er det 45 km/t? hehe, ligger uansett i 80-90 jeg. Lenke til kommentar
Sersten Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Grr.. Blir ofte sur for det er så mongen låva og stas og stas!! Det går Abselutt ikkje annt å ha det kjekt lenger!Alt var bedre før!.. snus låven at det er 18.. koffor ikkje 16 som i danmark, og snus er jo ikkje engang Skikli farlig! onga får tak i det uansett..Og fyrverkeri koffor ikkje 16..kansje det blir ulåvli om et par år og! !!blir så lei av desse strenge låvane her i norge! skal fløtte til sverige om nonn månder!HaHaHa! "One more thing" - Kan ikkje folk berre ikkje bry seg så sykt mykkje forexempel nor ein onge sender opp ein rakkett og så kommer det ein mann å annmelder gutten! Og du har store problema viss du skal annmelda og springa/kjøre etter ein onge for ring på spring!koffor bryr folk seg? (store problemer) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 jeg har en lov få eller ingen bruker: margarinloven. 7583727[/snapback] Opphevet i 1991. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Grr.. Blir ofte sur for det er så mongen låva og stas og stas!! Det går Abselutt ikkje annt å ha det kjekt lenger!Alt var bedre før!.. snus låven at det er 18.. koffor ikkje 16 som i danmark, og snus er jo ikkje engang Skikli farlig! onga får tak i det uansett..Og fyrverkeri koffor ikkje 16..kansje det blir ulåvli om et par år og! !!blir så lei av desse strenge låvane her i norge! skal fløtte til sverige om nonn månder!HaHaHa! "One more thing" - Kan ikkje folk berre ikkje bry seg så sykt mykkje forexempel nor ein onge sender opp ein rakkett og så kommer det ein mann å annmelder gutten! Og du har store problema viss du skal annmelda og springa/kjøre etter ein onge for ring på spring!koffor bryr folk seg? (store problemer) 7610004[/snapback] KEKEKEKKELOL! ^_________^ Vær så snill, fyr opp et batteri og len deg over, bare for å være på den sikre siden at det går av som det skal. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kunne godt klart meg uten loven som pålegger en å diskriminere på bakgrunn av kjønn fordi man vil oppnå en prosentsats. Det er trist når myndighetene pålegger kjønnsdiskriminering. Blasfemiparagrafen kan de søple for min del også. At regjeringen må bestå av minst 50% som er medlem i statskirken likeså. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 At regjeringen må bestå av minst 50% som er medlem i statskirken likeså. 7610908[/snapback] Seriøst? Hva faen?! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) At regjeringen må bestå av minst 50% som er medlem i statskirken likeså. 7610908[/snapback] Seriøst? Hva faen?! 7611007[/snapback] Det er sant. Det står vel i grunnloven. Edit: Fant den til slutt: http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-003.html#12[/url] ']B. Om den udøvende Magt, Kongen og den kongelige Familie. § 12. Kongen vælger selv et Raad af stemmeberettigede norske Borgere. Dette Raad skal bestaa af en Statsminister og i det mindste syv andre Medlemmer. Af Statsraadets Medlemmer skulle over det halve Antal bekjende sig til Statens offentlige Religion. Kongen fordeler Forretningerne iblandt Statsraadets Medlemmer saaledes, som han det for tjenligt eragter. Til at tage Sæde i Statsraadet kan Kongen ved overordentlige Leiligheder, foruden Statsraadets sædvanlige Medlemmer, tilkalde andre norske Borgere, kun ingen Medlemmer af Storthinget. Ægtefæller, Forældre og Børn eller to Søskende maa ei paa samme Tid have Sæde i Statsraadet. Grlbest. 5 juni 1873, 30 juni 1891, beslutn. 18 nov 1905, grlbest. 28 april 1916, 24 mai 1919, 2 mai 1975, 3 mars 2006 nr. 270. Endret 2. januar 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jepp. Så du kan tenke deg hvordan det virker når nordmenn kritiserer andre land for å ha blant annet islamistiske ledere. Her sitter et land som påbyr at kristne sitter i regjering, i tillegg til at vi frem til 2005 hadde en prest som statsminister. Det er slike ting om fort kan vris og vendes på i utlandet Lenke til kommentar
FaO Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 jeg har en lov få eller ingen bruker: margarinloven. 7583727[/snapback] Opphevet i 1991. 7610135[/snapback] hehe, så konge godt at flere er enige med meg Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 At regjeringen må bestå av minst 50% som er medlem i statskirken likeså. 7610908[/snapback] Seriøst? Hva faen?! 7611007[/snapback] Det er sant. Det står vel i grunnloven. 7612874[/snapback] Heldigvis er det bare "fasadespill" uten reell betyding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå