Gå til innhold

Politikk og alkohol

Bør Stortingspolitikere få lov til å entre stortingssalen når de har drikket alkohol?  

83 stemmer

1. 1. Bør Stortingspolitikere få lov til å entre stortingssalen når de har drikket alkohol?

• Ja, dette får de styre selv.
      26
    • Ja, så lenge de opplyser om at de har drikket alkohol.
      8
    • Nei, det bør ikke være tillatt.
      45
    • Ingen formening/vet ikke.
      4

Anbefalte innlegg

Det er en vesensforskjell mellom lett beruset og i fylla, og de forskjellene må for all del ikke hviskes ut. Det er et ubestridelig faktum at jo lavere alkoholprosenten er, jo mer selvkontroll i forhold til vårt normale selv har vi. Vi kan da ikke hviske ut linjene mellom å føle seg lett i hodet og ligge i grøfta og spy som en 14-åring på rusbrus.

7523766[/snapback]

Det er riktig,men vi kan forenkle det veldig greit ved å forby enhver form for alkohol og påvirkning av alkohol på enhver arbeidsplass i norge inkludert stortinget.

Mvh Snekker`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en vesensforskjell mellom lett beruset og i fylla, og de forskjellene må for all del ikke hviskes ut. Det er et ubestridelig faktum at jo lavere alkoholprosenten er, jo mer selvkontroll i forhold til vårt normale selv har vi. Vi kan da ikke hviske ut linjene mellom å føle seg lett i hodet og ligge i grøfta og spy som en 14-åring på rusbrus.

7523766[/snapback]

Det er riktig,men vi kan forenkle det veldig greit ved å forby enhver form for alkohol og påvirkning av alkohol på enhver arbeidsplass i norge inkludert stortinget.

7524578[/snapback]

Der kan jeg i prinsippet si meg enig, men burde det da selges alkohol på arbeidsplassen?

Lenke til kommentar

7524578[/snapback]

Der kan jeg i prinsippet si meg enig, men burde det da selges alkohol på arbeidsplassen?

7524603[/snapback]

Sier ikke det seg selv? :)
Lenke til kommentar
Jeg vil tro det. Hvorfor selges det alkoholholdige varer på Stortinget egentlig?

7524804[/snapback]

Fordi et voksent fornuftent menneske selv skal få velge om han vil ha et glass øl til lunsj en dag? Jeg tror mye av grunnen til fyll i Norge er at det ikke er "tillatt" å ta seg en øl eller et glass vin midt i uken. Alkohol skal kun nytes i helgene, og da kun i store mengder. La nå folk få ta en øl til lunsj innimellom, hvis de har lyst.
Lenke til kommentar

7523766[/snapback]

7524578[/snapback]

7524603[/snapback]

Det er vel nettop fordi det er tillatt å ta en pils til maten og det er jeg imot,det er drikkepress nok i hverdagen om ikke dette også skal være tillatt på jobb.

Så jeg er for et totalt avhold og et totalt forbud mot alkohol og salg av dette på enhver arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Om det ikke har blitt kommentert allerede: Han hadde ikke 0,8 i promille, men 0-0,3 - altså i praksis under 0,2 før man rekker å ta blodprøve. Dette fordi man forbrenner 0,15 promille i timen.

Jeg er ikke særlig glad i denne Frp-politikeren, men ser ikke noe galt i det han gjorde her. Det hadde selvfølgelig vært en annen sak hvis han hadde mer alkohol i blodet.

Lenke til kommentar
Om det ikke har blitt kommentert allerede: Han hadde ikke 0,8 i promille, men 0-0,3 - altså i praksis under 0,2 før man rekker å ta blodprøve. Dette fordi man forbrenner 0,15 promille i timen.

Jeg er ikke særlig glad i denne Frp-politikeren, men ser ikke noe galt i det han gjorde her. Det hadde selvfølgelig vært en annen sak hvis han hadde mer alkohol i blodet.

7525424[/snapback]

Det er jeg uenig i,om han hadde 0,2 eller 0,8 noe vi forøvrig ikke vet noen ting om så spiller det ikke noen rolle for saken,alkohol hører ikke hjemme på jobb.

Lenke til kommentar
Synes grensene skal være like som ved kjøring - altså 0,2 ;)

7528631[/snapback]

Det er den jo i de fleste yrker, dvs promille under 0,2 blir regnet som "upåvirket av alkohol" da du kan kjøre personbil +++ uten at det får konsekvenser. Untatt disse reglene er yrker som krever 0 i promille (yrkessjåfører o.l).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...