Gå til innhold

FarCry Wii review hos IGN.com

Zylar

Anbefalte innlegg

Yuck. What happened to gorgeous Far Cry? This doesn't even look half as good as the year-old Xbox version.

4.0

Poor

http://wii.ign.com/articles/751/751136p2.html

Så altså langt dårligere grafikk enn selv den gamle Xbox 1 versjonen ? Og ikke minst en mye verre framerate også?

Amazingly, despite all of these technical drawbacks, Far Cry Vengeance cannot even cling to a smooth framerate. The title runs sporadically at 30 frames and usually well below. There are times, especially during big explosions, where the fluidity will chug to a slide-show crawl.

far-cry-vengeance-20061214045827218-000.jpg

Endret av Zylar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt merkelig at det ikke ser like bra ut som Xbox versjonen ? Folk sier jo Wii er kraftigere enn Xbox. Da skulle man jo å tro en port av Xbox versjonen så minst like bra ut ?

Men det er visst ikke i nærheten engang. Tragisk. Call of Duty 3 er visst også dårligere enn Xbox.

Lenke til kommentar
Er jo litt merkelig at det ikke ser like bra ut som Xbox versjonen ? Folk sier jo Wii er kraftigere enn Xbox. Da skulle man jo å tro en port av Xbox versjonen så minst like bra ut ?

Men det er visst ikke i nærheten engang. Tragisk. Call of Duty 3 er visst også dårligere enn Xbox.

7506608[/snapback]

CryEngine er basert på shadere som Xbox har masser av på skjermkortet. Wii har noe annet universalt istedet for shadere. Derfor vil det ikke se like godt ut. Dette er bare nok en dårlig port (selv om det er en ny historie) av Far Cry-serien.

Call of Duty 3 er også et forhastet produkt, men det ser helt greit ut og ingenting å klage over. Å spille det med en nye kontrollen er veldig tilfredsstillende og gjør opp for det etter min mening.

Lenke til kommentar

Er dessverre endel av disse typen spillene til Wii nå i starten. Spill som bare blir haste-portet over til Wii fordi man vil ha en bit av kaken.

Ettersom Wii er såpass forskjellig fra PS/xbox, bør nok spillene helst bygges opp fra grunnen, eller baseres på Gamecube, som er veldig lik Wii. Ellers ender man opp med slikt møl som dette her. Spill som dette er ikke verd fem flate øre.

Call of Duty har jeg hørt litt bedre om, men er nok ikke akkurat et spill som er tilpasset Wii. Red Steel blir nok det nærmeste man kommer av denne typen skytespil til Wii nå, men det også virker veldig hastet.

Jeg ser frem til om et års tid, når utviklere virkelig har fått litt tid på seg, og kan utnytte Wiiens maskinvare og kontrollere.

Lenke til kommentar

Dette var slakt, og det er vel ofte slikt som skjer når man rusher et spill...

Kunne aldri forestilt meg et bra FarCry på Wii. Grafikken var jo rett og slett imponerende da det kom på pc for noen år siden. Og så får vi dette presentert på Wii.. labert!

Lenke til kommentar

7506608[/snapback]

Wii kraftigere en Xbox? :dontgetit:

Lenke til kommentar

7506608[/snapback]

Wii kraftigere en Xbox? :dontgetit:

7506664[/snapback]

Alle sa/sier jo at Wii er som en Xbox 1.5 i ytelse. Jeg begynner å tvile.

Lenke til kommentar
Helt greit for meg at Wii ikke satser på grafikk like hardt som konkurrentene, men jeg synes grensa går når spilla ser dårligere ut en last-gen. Håper dette ikke blir en trend.

7506707[/snapback]

Blir nok noe ala DS i starten regner jeg med. Men mange gode spill som kommer neste år.

Lenke til kommentar
Du begynner å tvile pga en elendig og forhastet port av Farcry? Har du sett f.eks Zelda, som egentlig bare er laget for Gamecube?

7506713[/snapback]

Er jo ikke bare dette. Alle spillene på Wii som også har en Xbox 1 versjon ser dårligere ut på Wii. Og Wii eksklusive spill som Red Steel og Tony Hawk er jo heller ikke i nærheten av Xbox spill, selv i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Bare gi det litt tid, det trengs tid for utviklere å få utnyttet ikke minst kontrollen, som i mine øyne er det viktigste. Grafikken kommer i andre rekke.

Foreløpig holder jeg meg bare til de spillene som bruker kontrollen til noe nyttig, og dermed gir en annerledes spillopplevelse enn andre konsoller. Spill som Zelda, Sports og Rayman. Om tid og stunder vil det komme flotte skytespill til Wii og, men ville ikke holdt pusten. Det er ikke de som er Wii's sterke side.

Bruk heller xbox'en til din skytespill, og bruk Wii til partyspill, sosiale spill, Zelda, klassiske VC spill og slikt :)

Lenke til kommentar

*møkklei av topicer som denne*

Kan ikke bare alle kose seg med den konsollen de liker, istedet for alle disse forbanna drit trådene? Det er ikke gjort i en fei å lage spill for en konsoll, spesielt ikke når de varierer så mye både i styrke og oppsett som nextgen konsollene gjør nå.

Så hva med å bare drite i det, og ha det gøy istedet? Må jo være 10 000 tråder som har blitt tørna over til noe ala:

"LOLOLOLO, 360 suuuuuuuuuuuuuuuger"

"LOLOLOLO, PS3 suuuuuuuuuuuuuuuuger!"

"LOLOLOLO, Wii suuuuuuuuuuuuuuuuuger!"

Blir dere faen aldri lei?

Lenke til kommentar
Og hva er poenget med posten?

Sånn går det når utviklere haster seg til lanseringer og ønsker noen ekstra penger for en allerede døende series på konsoll.

7506570[/snapback]

Poenget var kanskje å poste en omtale av et spill til Nintendo sin nye konsoll?

Er det feil at det postes omtaler av spill til Wii som er av negativ art?

Edit; Støtter ikke opp om eventuell drittkasting eller fanboyism på forumet, men selve omtalen må det være lov å vise til.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...