simenfsf Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Heisann. Når jeg starter laptoppen min, som er en HP dv9005ea, så blir hele skjermen sort rett før den kommer til "Velkommen til Windows" delen og innloggingen. Den sorte skjermen varer rundt 1-2 minutter, og den kommer hver gang. Før den startet med dette var oppstarten helt fin og veldig rask. Jeg har gjort diverse ting for å prøve å fikse feilen, bl.a; defragmentere, søke etter virus, søkt med Ad-Aware, oppdatert diverse drivere, testet med og uten batteri, oppdatert endel noen drivere, avinstallert nylig innstallerte programmer, og googlet etter flere med samme problem/noen svar. Det jeg ikke har gjort er å ringe HP Support, da jeg er i Danmark på studie og ikke har mulighet for å levere den inn. Og er også redd for at jeg kanskje må formatere maskinen, noe jeg heller ikke har mulighet til, da jeg ikke ønsker å miste mye av det jeg har på maskinen. Noen som har noen tips, råd eller forslag til hva jeg kunne prøve, så ville jeg blitt eksremt glad! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Heisann. Når jeg starter laptoppen min, som er en HP dv9005ea, så blir hele skjermen sort rett før den kommer til "Velkommen til Windows" delen og innloggingen. Den sorte skjermen varer rundt 1-2 minutter, og den kommer hver gang. Før den startet med dette var oppstarten helt fin og veldig rask. Noen som har noen tips, råd eller forslag til hva jeg kunne prøve, så ville jeg blitt eksremt glad! Takk på forhånd! 7506513[/snapback] Hei. Jeg er ikke helt med på hva du beskriver. Mener du at det er helt svart skjerm helt fram til innloggingen? Eller får du opp Windowsflagget (den delen hvor du ser flagget heter bootscreen)? Om dette er tilfellet misteker jeg at boot.ini har blitt deaktivert. Trykk 'Start' velg 'kjør' og skriv deretter inn: msconfig. Hvis det vinduet som dukker opp ser identisk ut som det bilde jeg legger ved her, er alt som det skal være (om ikke det er noe annet som er galt). 1 - 2 minutter synes jeg var litt lenge. Du kan prøve å laste ned Diskeeper og foreta en bootdefragment og legge alle mappene sammen på et sted. Samt foreta en vanlig defragmentering med det programmet. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Hei. Jeg er ikke helt med på hva du beskriver. Mener du at det er helt svart skjerm helt fram til innloggingen? Eller får du opp Windowsflagget (den delen hvor du ser flagget heter bootscreen)? Om dette er tilfellet misteker jeg at boot.ini har blitt deaktivert. Trykk 'Start' velg 'kjør' og skriv deretter inn: msconfig. Hvis det vinduet som dukker opp ser identisk ut som det bilde jeg legger ved her, er alt som det skal være (om ikke det er noe annet som er galt). 1 - 2 minutter synes jeg var litt lenge. Du kan prøve å laste ned Diskeeper og foreta en bootdefragment og legge alle mappene sammen på et sted. Samt foreta en vanlig defragmentering med det programmet. 7506697[/snapback] Heisann. Takk for svar. Det jeg mener med sort skjerm er at etter at Windows logoen, hvor den loading baren laster inn drivere (mener å tro at det er det den gjør) , så skal den egentlig gå videre til innloggingsdelen, hvor man kan velge bruker etc. Men istedenfor å gå til innloggingen, så blir skjermen sort, og så først etter rundt 2min så fortsetter den videre til innloggingsdelen. Sjekket ut bildet du la ved, og min msconfig er helt lik. Så der skal alt være i orden. Takker for alle videre svar! Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Noen andre som har noen tips til hva det kan være? Kan dette være hardware basert eller software, tenker da på om det kanskje kan hjelpe med en reformat, selvom jeg ikke ønsker det med det første... Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå