Flippo Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) tja, da kom det jaggu en solid dose snø i Trondheim de siste 24 timene da. Men det er meldt regn igjen :-) God tur uansett! Endret 17. desember 2006 av Flippo Lenke til kommentar
maiar Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) har vært litt "duste snø" og plutselig glatt over kvikne om natten siste dagene også. Men ikke noe problem hvis du ikke satser på å ligge jevnt i 100. Hvordan det føles med "nordiske" vinter dekk vet jeg ikke. Har bare kjørt med sveitsiske vinter dekk. Som ikke er spessielt glade i is og snø Endret 17. desember 2006 av maiar Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Du skal ikke smekke girkassa i N mens bilen er i fart. Av samme grunn som at man IKKE kan taue en bil med automatgir. Girkassen tar skade av at bilen ruller hvis den er i Neutral. Og som sagt, finn deg en stor, glatt parkeringsplass og kjør gris. Både gøy og lærerikt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) En automat tar da ikke skade av å trille i N dersom motoren går. Så lenge den går vil det jo være sirkulasjon i ketchupen. (automat - tomat, automatolje - rød, rød tomatolje - ketchup!) Trøtt sa du? neeeida Endret 18. desember 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
xstian Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Da har jeg fått vinterhjula på, og det var noen Continental-dekk på, så jeg regner med de er ok (kosta skjorta iaffal). Forøvrig en liten historie om kundeservice: Når jeg kjøpte bilen, kjøpte jeg med vinterhjul, men forhandleren beholdt dem hos seg, og sa at når jeg ville ha dem på, var det bare å ringe. Så i dag klokka 8 møtte jeg opp, og de la om hjul mens jeg venta, balanserte og alt, og kalibrerte gps'en. Så spurte de om jeg ville ha med sommerhjula hjem, eller om jeg ville la dem ligge. "Koster det no å la dem ligge da" spurte jeg. Neida. kosta ikke ei krone. Omlegginga kosta ikke fem flate heller, og det kom det aldri til å gjøre, sa de. Og når jeg fikk den tilbake hadde de vaska den og støvsugd den inni Jeg vet om en stor fin parkeringsplass langt fra folk - der skal det kjøres gris Endret 18. desember 2006 av xstian Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Tenkte kanskje jeg skulle ta en tur på glattkjøringsbane, (som forhandleren foreslo) men det kosta nesten 2000 spenn, og de pengene trenger jeg til bensin En Lexus har du råd til å handle deg, men 2000 kr til glattkjøring har du ikke råd til fordi du trenger dem til bensin? Lenke til kommentar
xstian Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Tenkte kanskje jeg skulle ta en tur på glattkjøringsbane, (som forhandleren foreslo) men det kosta nesten 2000 spenn, og de pengene trenger jeg til bensin En Lexus har du råd til å handle deg, men 2000 kr til glattkjøring har du ikke råd til fordi du trenger dem til bensin? 7527359[/snapback] Ah vel... Betalte ikke så mye som man skulle tro for den bilen - jeg er i den heldige situasjon at jeg kunne kjøpe den uten avgifter og moms, så den kosta ikke stort mer enn en Mondeo med litt utstyr... Pluss at jeg har en tendens til å kjøre med pedalen i bånn Lenke til kommentar
97H1 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Grattis med kongebil Du får håpe på drittvær,det er da du skjønner hvorfor du kjøpte den. Lykke til Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Skal vel godt gjøres at det ikke er snø over Dovre eller Kvikne da.... 7514126[/snapback] Omtrent all snøen som kom har smeltet igjen på dovre nå. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det der er akkurat den type service Toyota gir oss her i Molde, xstian Akkurat sånn det skal være, jeg kan jo gi et eksempel herifra: For ganske nøyaktig et år siden kjørte fattern på en bolt som lå midt i veien. Lufta gikk ikke ut av dekket eller noe, men så lenge bolten sitter i dekket utgjør det en risiko. Vi svipper bilen nedom Toyota, og hører om det er noe man kan gjøre. "Jaaada" sier han vi snakker med. "Bare kjør bilen inn i garasjen her." Vi gjør som han sier, og han henter noe gummigreier (minte om ei pølse av meget tjukk tjære), napper ut bolten, trapper denne pølsa inni dekket, og fyller det opp igjen. Når han så var ferdig spør fattern hvor mye han skal ha for det der, og da svarer han fra Toyota bare "God jul", og 'shaker hands' med fattern ^^ Gratla med drømmebil, forresten! Lenke til kommentar
xstian Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Det der er akkurat den type service Toyota gir oss her i Molde, xstian Akkurat sånn det skal være, jeg kan jo gi et eksempel herifra: For ganske nøyaktig et år siden kjørte fattern på en bolt som lå midt i veien. Lufta gikk ikke ut av dekket eller noe, men så lenge bolten sitter i dekket utgjør det en risiko. Vi svipper bilen nedom Toyota, og hører om det er noe man kan gjøre. "Jaaada" sier han vi snakker med. "Bare kjør bilen inn i garasjen her." Vi gjør som han sier, og han henter noe gummigreier (minte om ei pølse av meget tjukk tjære), napper ut bolten, trapper denne pølsa inni dekket, og fyller det opp igjen. Når han så var ferdig spør fattern hvor mye han skal ha for det der, og da svarer han fra Toyota bare "God jul", og 'shaker hands' med fattern ^^ Gratla med drømmebil, forresten! 7547170[/snapback] Mange takk alle Jepp dette er bilen sin, og servicen er en av grunnene til at den ble valgt... Jeg kan gjerne skrive et lite essay om hvordan man velger bil, det er søren ikke lett Endret 21. desember 2006 av xstian Lenke til kommentar
lexers Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 De fleste nyere biler med litt mer futt en vanlig har en "snow-knapp", har Lexus selv( ), veit også at golf gt har snow-knapp... "snow-knappen" forandrer effektkurven, bilen får mindre dreiemoment ol. egentlig så er det en meningsløs knapp, det er bare å gi litt mindre gass istedenfor. med snowfunksjonen på, er det større sjans for at motoren kveles i en isete motbakke pga antispinnen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 En ting det er veldig lett å glemme, spesielt med godt sideveis grep, er at du bruker akkurat like lang tid på å bremse som en bil med bakhjulstrekk. Kanskje lengre, med tanke på vekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 På enkelte biler med "Snow"-knapp på automaten starter bilen i 3. gear for å gi lavere moment på drivhjulene, som reduserer muligheten hjulspinn. Bruk dette for å komme i gang opp en vanskelig bakke, og når du er i siget, slipper du gassen, og når du gir på igjen er kassen i vanlig modus, og fortsetter i 1. eller 2. etter behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå