stigkors Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Heisann. Skal kjøpe et socket A sett, men har ikke tid eller peiling på disse "kjølerne". Jeg ønsker en kjøler som er veldig stille, men likevel tilbyr litt rom for leking. Noen bra tips? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Silent Twin fra http://www.microplex.no er veldig bra. Du finner test av den hos http://www.overklokking.no Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Enig med posten over. Jeg har en slik kjøler og det er fint lite lyd fra den. Cdrom, harddisk osv overdøver den lett! Stille Tvilling! Lenke til kommentar
stigkors Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 ok guys, takk for tipset! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Soketen er da lydløs.... Det kom heller ikke frem hvilken kjøler du tenkte på.. chipsett eller CPU? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Sansynligvis cpu siden chipset ikke er av type socket A. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 17:18, skrev John_^:Sansynligvis cpu siden chipset ikke er av type socket A. Godt øoeng Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 17:18, skrev John_^:Sansynligvis cpu siden chipset ikke er av type socket A. Han spurte etter et Socket A sett.. (Chipsett?) Og kjøler.. (På Socket-A HK'et?) Ok, jeg kverulerer litt i dag, men det skrives jo så sløvt at man kan tolke ting dit man selv vil.. Selv tittelen er jo ganske teit. Det var derfor jeg sa at sokkelen er lysløs... [ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-11-20 18:20 ] Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 ja eg og synest det var et godt øoeng :grin: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 [kverulering] Jeg støtter deg fullt ut i din påstand om at selve socket'en er lydløs. Men du pleier vel selfølgelig ikke å putte noe i socket'en som trenger kjøling?? (ser bort ifra brødsmuler, middagsrester, potetgull og andre saker om ikke utvikler større mengder varme og dermed heller ikke trenger aktiv kjøling) Siden han trenger en kjøler som gir litt rom for leking, antar du da at han skulle hatt et lite lekehus med påmonterte kjøleribber?? (evt. vannkjøling og peliter) [/kverulering] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 [kverulering] Leking kan bety så mye.. Kanske han tenkte på spill..? Eller kanskje han skulle leke med FSB'en og derfor ville ha en godt kjølt og mest mulig stabil northbridge.. [/kverulering] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 18:18, skrev Simen1:Det var derfor jeg sa at sokkelen er lysløs... [kverulering] Han var da på jakt etter en veldig stille kjøler, ikke en veldig skyggefull en. :razz: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 20:14, skrev John_^:[kverulering](ser bort ifra brødsmuler, middagsrester, potetgull og andre saker om ikke utvikler større mengder varme og dermed heller ikke trenger aktiv kjøling)[/kverulering] [enda mer kverulering] En kjøleribbe med vifte er ikke per definisjon "aktiv kjøling". Et oppsett med et peltierelement derimot er aktiv kjøling! Uansett hvor mange vifter man har så har man ikke aktiv kjøling, bare bråkete kjøling :razz: [/enda mere kverulering] DrErling Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Og kveruleringen fortsetter :smile: Greit nok at en kjøleribbe er passiv, men når man kombinerer dette med en aktiv komponent (vifte i dette tilfellet) vil jo dette bli aktiv kjøling. Et peliter element flytter på varmen ved bruk av strøm. En vifte blåser luft på kjøleribben og gjør dermed det samme. Hvis dette er passiv kjøling så kan man jo vri litt på det og si at vannkjøling også er passiv kjøling. Luften er byttet ut med vann, viften er byttet ut med pumpe og kjøleribben er byttet ut med en kjøleblokk. Og i tillegg sitter det en passiv kjøleløsning for å kjøle vannet (radiator med vifte = kjøleribbe med vifte) Lenke til kommentar
stigkors Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Fy faderullan folk har lite å bruke tiden sin på. Jeg skrev MINST mulig fordi jeg regnet med at folk her skjønnte hva jeg spurte om. Det gjorde de, jeg fikk svaret jeg ønsket på første innlegg. Med "stille socket A" mente jeg selfølgelig cpu-kjøler, og med bygge socket a sett, mente jeg et system av socket a kort. Det finnes andre ting å krangle om.. Jeg skrev jo takk for svar i det tredje innlegget, hva er vitsen å drive det lenger da? Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:47, skrev stigkors:Fy faderullan folk har lite å bruke tiden sin på. Jeg skrev MINST mulig fordi jeg regnet med at folk her skjønnte hva jeg spurte om. Det gjorde de, jeg fikk svaret jeg ønsket på første innlegg. Med "stille socket A" mente jeg selfølgelig cpu-kjøler, og med bygge socket a sett, mente jeg et system av socket a kort. Det finnes andre ting å krangle om.. Jeg skrev jo takk for svar i det tredje innlegget, hva er vitsen å drive det lenger da? Det er detta som er nerding... Synes det er helt greit... kveruler på gutter! krangler ikke, vi kverulerer... jenter ser ikke forskjellen, vi gjør... Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det er og lese slike poster som gjør skolen utholdbar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå