Leifen18 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg lurer på om det er veldig mye forskjell på Club3D sitt 8800GTX og EVGA sitt 8800GTX? Og i så fall, er det for oss normale dødlige til å merke? Og også om de to som egentlig er relevante for meg, XFX og ASUS, siden prisen er lik der, ser jeg. Jeg har et XFX fra før, men jeg ser at det er en del som snakker ASUS, er det egentlig noe forskjell på disse? Er det forøvrig noen som vet om det kommer noen GeForce 8800GX2, sånn som med 7950? Kommer det til å bli en standard utgivelse per kort? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Eneste som er forskjell er Bundelen (Det du får med kortet), Fargen, og at noen klokker bedre. På noen er det kjøleløsning forkjeller også, men det ser du jo. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Forskjellene kan være klokking - noen leverandører "overklokker" korta sine - kjører ikke på frekvensen "basemodellen" (grunndesignet fra chipleverandøren) har. Neste ting kan være kjølinga der de også kan bruke sin løsning og ikke følge "grunndesignet". Siste forskjell kan være software som følger med i eska (spill, DVD "encoder"....) Skaffa selv et "mellomklassekort" nå, gikk for HIS X1950 Pro, hovedgrunnen var kjølinga, de bruker ICEQ3 på dette kortet og varmlufta fra kjølinga blir blåst ut under kortet i bakplata - "varmlufta" fra kortet blir ikke slippe løs inne i kabinettet Gikk også over til ATI pga. VIVO løsninga, virker som nVidia har lagt VIVO på "is" på nye kort nå (VIVO for meg er video in, "alle" kort har idag ut, til skjerm..) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Noen produsenter er mer "revolusjonære" og modifiserer kortene mer enn som så. Gigabyte har for eksempel en 7600GS med HDMI-utgang, det er et eksempel på at noen kort faktisk kan avvike litt mer fra referansedesignet. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Men det er sånt man ser...men kan jo ikke akkuratt se om kortet er mere klokkevennlig enn andre kort, men det er som du sier... Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Okidoki :-) Takker en hel masse for svar :-) Er det også noen som vet om det er noe klokkeforskjell på ASUS og XFX? :-) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det varier som oftest fra kort til kort egentlig... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ser ut som de er ganske like: ASUS XFX Mye identisk til skjermkortet "mitt" på kjøleløsninga - "varmlufta" ut bak, men det er noen åpninger mot bakplata som slipper ut "varmluft" inne i kabinettet... Klokkinga på de to korta er identisk når en åpner eska (ifølge linkene over). Vær OBS på denne anmeldelsen med hensyn til PSU: (Henta hos Komplett på XFX kortet) 2 av 2 synes denne anmeldelsen er nyttig: Utrolig bra! , 2006-11-20 Anmelder: Stb Har nettop bygget en ny PC med dette kortet og kan nå kjøre alle spill i max oppløsning og med extrem høy FPS Eneste ulempen var at jeg måtte bytte ut mitt gamle power supply på 480W som hadde en 12V rail på 18Amper med et nytt power supply på 580W som hadde 2x12V rails med total 38Amper. GTS kort trenger 26A på 12V rail og GTX kort trenger 30A til å funkere bra. Blir vel "ett fett" hvem som leverer kortet (ASUS, XFX,Gainward...) de har behov for litt strøm.. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Takker igjen for svar :-) Nå lurer jeg videre på om noen vet om det kommer et kort som er dobbelt, slik som med GeForce 7950?? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det er det ingen som vet sikkert enda... Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Da får jeg vel smøre meg med tålmodighet, og vente i spenning som alle andre :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå