Gå til innhold

Blue dragon i 1080p

NicNac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre Vrignaud, director of Technical Strategy for Xbox Live, made comments to this effect in his blog on Ozmandias.com. According to Vrignaud:

"There's been a lot of interest in the PS3 due to its stated 1080p output for both games and movies. What's interesting is that a lot of folks don't realize how meaningless 1080p actually is in this generation."

:p

Blue Dragon

Publisher: Microsoft Game Studios

Developer: Mistwalker

Release Date: TBA 2007 (more)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil en xbox representant si det. Hadde ikke forventet at han skulle si.. oi.. vi burde hatt 1080p vi også, men men gjort er gjort og lort er lort.

Hvorvidt dette vil stemme kommer vel ann på hvorlenge denne generasjonen av konsoller vil holde. 1080p tv'ene kommer på løpende bånd nu..

Lenke til kommentar
det er jo bare rare uorginale japanere som ikke liker noe nytt, og er skikkelige vanedyr som liker slike spill.

7505831[/snapback]

Blir vel på samme måte som oss som bare må massakrere nazister i hopetall eller eie aliens med store våpen som ligner gamle parabol antenner :dontgetit:

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil en xbox representant si det. Hadde ikke forventet at han skulle si.. oi.. vi burde hatt 1080p vi også, men men gjort er gjort og lort er lort.

Hvorvidt dette vil stemme kommer vel ann på hvorlenge denne generasjonen av konsoller vil holde.  1080p tv'ene kommer på løpende bånd nu..

7506001[/snapback]

Du er klar over at Xbox360 har 1080p?

Lenke til kommentar

Moderator ba om sitater, så jeg tenkte jeg skulle sitere dette:

Blue Dragon runs in 1080p (if you have the pricey kit), but even in 720p (the not-quite-so-pricey kit we're playing on) it looks good enough to give our retinas an anatomy-defying orgasm. There are huge wilderness areas with lovely elemental effects on show, contrasting with intricately designed villages, towns, and bulbous spaceships. It's a world full of rich colour - but more importantly, it has a consistency that's rarely seen outside of Nintendo's finest Zelda games.

EDIT: Jeg likte det jeg leste her. Det avslører ikke så mye, men... Håper det er greit nok.

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Ved å bruke 1080p vil du ha et større tilgjengelig detaljenivå på skjermen. Og jeg ser ingen ting negativt med 1080p, foruten at det krever en stor prosessorkraft.

Samt minne og båndbredde, noe som igjen vil sette en stor begrensing på mengden data til hver pixel. Dette er og ihvertfall blir en for stor tradeoff på Xbox360 og PS3 for de fleste utviklerene.

Lenke til kommentar

Det er egentlig utrolig irriterende med 360 nå, er at vi ikke vet om 1080p, er at de aldri forteller om det er native eller ikke native..

Det er egentlig samme F... om TV'n eller 360 oppskalerer, for meg, resultatet blir ikke bedre enn TV'n er i stand til å vise uansett.

Men forskjellen kommer dersom programmet leverer 2 millioner piksler pr. frame, som er vanlig på 1080p, sitedenfor 1 million piksler pr. frame som er vanlig for 1080i, for SÅ å oppskalere og halvere framerate.

Greit nok at de vil ødelegge for Sony som satser mere på native grafikk, men det er egentlig latterlig at de de pusher alle 1080i-spillene deres som 1080p-spill, selv om 1080i-spillene bare er oppskalert synes jeg.

Velger derfor å tro at alle 360-spill er falsk progrssive scan, ihvertfall til jeg får se native video som viser ekte progressive grafikk, som ikke har vært tilfelle på de Blue Dragon-filmene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...