Gå til innhold

Zelda TP bedre på GC (i følge GameSpot)?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp, det er visse kriterier som gjør at man ikke alltid kan sammenligne karakterer:

-Konsollen det er laget til. Man setter f.eks. lavere krav til grafikken på et DS-spill enn et PS3-spill.

-Tiden det kommer ut. Ettersom spillteknologien utvikler seg forventer man seg mer etter hvert som tiden går, både innen grafikk, lyd og gameplay. Et spill som fikk 9/10 for to år siden fortjener kanskje bare 7/10 hvis det har kommet ut nå i stedet. Dette kan også gå på originalitet.

-Prisen. Man må ta en viss hensyn til pris. Man forventer selvsagt mindre av en nedlasting på Xbox Live som koster 50 kr. enn et fullpris PS3-spill til 600 kr.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Så har det seg slik at GC ikke har mer å by på enn Wii.

F. eks DS har en ekstra skjerm, mens PSP bare har en vanlig.

Man utgir heller ikke ett spill med totalt råtten grafikk til en plattform for å så gi ut en med ti ganger bedre til en annen en.

Jeg står fremdeles for det jeg sa isted. Har heller aldri utelukket 10er i grafikk til de dårligere konsollene, jeg mener bare atdenne 10ern ikke skal ha like mye å si for helhetskarakteren, siden man ALDRI skal gi karakter utifra gjennomsnittet på alle karakterskalaene.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Vel, slik fungerer ikke Gamespot.

De bruker et vektet gjennomsnitt til å regne ut totalscoren. F.eks. teller grafikk 20% og lyd 10% i alle anmeldelser. Hvis det står mellom to karakterer (f.eks. totalen blir 8,85) er det Tilt som avgjør om den skal settes opp eller ned.

Eksempel:

Zelda TP (GC):

Grafikk: 20% 18

Gameplay: 30% 24

Lyd: 10% 8

Value: 15% 13,5

Tilt: 25% 25

88,5% -> 8,9

Gears of War (X360):

Grafikk: 20% 20

Gameplay: 30% 27

Lyd: 10% 10

95,5% -> 9,6

Rainbow Six Vegas (X360):

Grafikk: 20% 18

Gameplay: 30% 27

Lyd: 10% 7

90,5% -> 9,1

Gamespot har hva Greg Kasavin kaller et objektivt ratingsystem. Fra siden:

"Wait, reviews are just opinions. Right?

Actually, we don't think so. We make no excuses for our verdicts about games and believe our reviews stand for themselves. While our reviews, of course, do contain an element of subjectivity to them, we see the process of reviewing games as one that primarily involves the reporting of facts".

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Vil si du får nærmest fullt utbytte av spillet til GC.

- fiskingen er kanskje artigere på wii

- man må svinge for å slå på wii

Det er vel omtrent de forskjellene du går glipp av.

Ellers er spillet "speilvendt" av wii versjonen.

Dvs at link fortsatt er venstrehendt slik han skal være på gc :p

Lenke til kommentar
Selv om jeg er uenig i score'n Gamespot har gitt spillet på begge platformer (burde vert høyere). Så kan jeg godt skjønne hvorfor spillet får mer på Gamecube enn på Wii. Karakterene blir skrevet ut ifra forventninger av hva maskinvaren kan prestere. Gamecube leverer da etter det Gerstmann mener, mer av hva den er godt for enn hva Wii greier å gjøre av sin maskinvare.

Spillet burde så absolut blitt scoret høyere(på begge maskiner), men du skjønner ikke dette med at konsoller går i et generasjonsskifte, man forventer mer enn hva forrige generasjons konsoller vil prestere. Samme grunn til at f.eks Gun fikk bedre på Xbox enn det gjorde på Xbox360, selv om 360 versjonen ser bedre ut.

7509639[/snapback]

DS spill med GBA grafikk har fått seksere...

Edit: Mener også at en PSP kan prestere bedre grafikk enn Loco Roco, som før øvrig har fått gode karakterer over alt... MEN som sagt, lurer på hva Gamespot sammenlikner med når det gjelder grafikk. GOW muligens??

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Vel, slik fungerer ikke Gamespot.

De bruker et vektet gjennomsnitt til å regne ut totalscoren. F.eks. teller grafikk 20% og lyd 10% i alle anmeldelser. Hvis det står mellom to karakterer (f.eks. totalen blir 8,85) er det Tilt som avgjør om den skal settes opp eller ned.

Eksempel:

Zelda TP (GC):

Grafikk: 20%  18

Gameplay: 30%  24

Lyd:  10%  8

Value:  15%  13,5

Tilt:  25%  25

88,5% -> 8,9

Gears of War (X360):

Grafikk: 20%  20

Gameplay: 30%  27

Lyd:  10%  10

95,5% -> 9,6

Rainbow Six Vegas (X360):

Grafikk: 20%  18

Gameplay: 30%  27

Lyd:  10%  7

90,5% -> 9,1

Gamespot har hva Greg Kasavin kaller et objektivt ratingsystem. Fra siden:

"Wait, reviews are just opinions. Right?

Actually, we don't think so. We make no excuses for our verdicts about games and believe our reviews stand for themselves. While our reviews, of course, do contain an element of subjectivity to them, we see the process of reviewing games as one that primarily involves the reporting of facts".

7510607[/snapback]

Systemet er jo totalt herpa....

Eldre klassikere som F. eks Dune, Dungeon Keeper, Suikoden, Planescape: Torment, Baldurs Gate 2, Red Alert, Age of Empires, Deus Ex osv. blir grust av nyere spill som nettop Gears of War.

Noen av de nevnte spilla og mange flere med dårligere karakterer var sjangerdefinerere, og vil bli husket som klassikere i mange år framover, hvis ikke for alltid. Alikevel så får nye fancie spill dritbrae karakterer uten noe stress.

Lenke til kommentar
Vi husker da alle hvordan det gikk sist gang Link åpnet kjeften?

Lengre versjon:

7510170[/snapback]

Svarte! Etter å ha sett filmen og ledd så jeg hikstet etter luft fikk jeg latterkrampe av alle kommentarene. Prøver du å ta livet av meg. Kan hende det er jeg som er trøtt, men det der var phunny :tease: Jeg skjønner godt hvorfor de ikke har stemme-akting i Zelda-spillene. Å høre "Exuuuuuuuse me princess" hver gang jeg treffer Zelda ville være døden!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Svarte! Etter å ha sett filmen og ledd så jeg hikstet etter luft fikk jeg latterkrampe av alle kommentarene. Prøver du å ta livet av meg. Kan hende det er jeg som er trøtt, men det der var phunny  :tease: Jeg skjønner godt hvorfor de ikke har stemme-akting i Zelda-spillene. Å høre "Exuuuuuuuse me princess" hver gang jeg treffer Zelda ville være døden!

7512298[/snapback]

Det der er et godt eksempel på hvordan voice acting ville vært i zelda om alt gikk galt :D

Samtidig så tror jeg neppe Nintendo ville nøyd seg med halvgode resultater, så det er nok ikke no fare!

Forøvrig: http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=42

Hurra for Navi!

Lenke til kommentar
eh. ja? hvor er problemet?

siden når begynte folk å sammenlikne flere år gamle klassikeres anmeldelser med nye spills anmeldelser? og hvorfor skulle de det?

7511980[/snapback]

En klassiker og sjangerdefinerer blir regnet som ett dårligere spill enn nye spill som vil være glemt om 6 måneder, det sier litt om hvor herpa karaktersystemet er.

Lenke til kommentar
hehe.. gears of war og Rainbow six 27% gameplay=p zelda 24%..

sitter bare med et ? jeg..hehe=p menmen..

7511629[/snapback]

Skjønte ikke den jeg heller, hva er det på gameplayet til Zelda som trekker ned så grasalt mye. Vil si at Zelda har noe av det beste gameplayet som eksisterer per dags dato.

En av mange grunner til at gamespot fremstår som en useriøs anmelder side av spill. Synes de har tapt seg så forferdelig mye og har jo et totalherpa oppsett på bedømming av spillene.

Lenke til kommentar

Er ikke karakteren jeg klikker over, men selve omtalen som Gamespot ga TP, og hva den ble trukker for. MIDI lyd, stemmemangel og dårlig grafikk. Hadde skjønt omtalen om den hadde vært forståelig skrevet, men når den får trekk for små banale ting, som f.eks dårlig grafikk (noe jeg mener TP ikke har i forhold til konsollen), blir jeg litt irritert.

Lenke til kommentar

Hvor sier han at han trekker spillet for dårlig grafikk? Han klager litt på at det er kantet o.l. ja, men han sier jo også at de som henger seg opp i det har misforstått litt av poenget, og at spillet uansett er nydelig pga. av den artistiske stilen.

Det største problemet han har med spillet er rett og slett av det ikke er et stort nok skritt opp på evolusjonsstigen. Det gjør litt for mye av det samme som allerede er gjort, og føles dermed ikke like nytt eller fresht som tidligere Zelda-spill har gjort. Er jo et greit poeng det, eller?

Jeg er forøvrig enig med ham at det burde vært stemmer med i spillet (ikke på Link nei, men på de andre. Spesielt de som er viktige for historien), og spillet hadde sikkert ikke hatt vondt av et orkestralt løft i musikkavdelingen. Det er rett og slett slik vi forventer av spill av episk kaliber i dag, og jeg føler unnskyldningen "men det har jo heller ikke vært med i tidligere spill i serien" blir litt tynn. Man kunne jo latt vær å gå over i 3D også - ekte Zelda startet jo i 2D (sånn for å sette det litt på spissen ;)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...