Gå til innhold

Zelda TP bedre på GC (i følge GameSpot)?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn for å komme med et kjapt innspill:

Jeg har testet GameCube-versjonen av Twilight Princess litt i det siste, og jeg ser virkelig ingen grunn til å velge den foran Wii-versjonen. Du får kontroll over kameraet (som aldri var noe problem i Wii-utgaven) - og det føles kanskje mer imponerende tatt maskinvaren i betraktning.

Men jeg ville (om jeg skal dømme fra hva jeg har sett) valgt Wii-versjonen om jeg hadde valget. Den støtter bredskjermformat og framfor alt de nye, bedre kontrollene - som faktisk gir spillet en litt freshere følelse, der GC-utgaven føles mye mer som de gamle spillene. I tillegg har du plass til flere gjenstander samtidig på Wii, så du ikke trenger å ta turen innom menyen like ofte.

Lenke til kommentar
Skal vi kjøpe GC versjonen fordi den fikk bedre karakter? eller Wii versjonen som er bedre?? Eller burde karakteren et spill får, avgjøre hvor bra det egentlig er?

7505927[/snapback]

Det er jo faktisk mulig å lese hele omtalen og gjøre seg opp en egen mening istedenfor å stole blindt på karakterer som blir gitt av personer med andre meninger og erfaringer enn deg selv.

7507490[/snapback]

Har spillet, så det blir ikke noe problem. Mener bare at disse karakterene er misvissende, da de motsier seg selv. Hvorfor skal det stilles større krav til wii versjonen? Det er det samme spillet, og det er visstnok litt bedre på Wii. Ser ikke problemet her. Vi vet vel ikke helt enda hvor kraftig Wii egentlig er og hvor pene spill som kommer til den i fremtiden. Har enda ikke sett noen spill, som overgår dette grafikkmessig. Hvor skal lista da ligge? Ut fra hvor bra de beste spillene ser ut på 360?? det blir vel også feil, da DS spill ALDRI blir sammenliknet PSP spill når det gjelder grafikk.

Lenke til kommentar
Men hvorfor henge seg slik opp i den 0.1 differansen i karakter? Holder det ikke at omtalen forteller at spillet er veldig bra, men ikke perfekt, på både gc og wii?

7507967[/snapback]

Henger meg ikke opp i selve karakteren, den er MR Jeffs subjektive vurdering, og det respekter jeg. Men det er bare dennne differansen, som etter min mening ikke burde vært der. Syns begge spillene burde få lik score, eller at kanskje Wii versjonen bure få 0,1 bedre, da de selv lister denne versjonen som bedre...

Lenke til kommentar
Men hvorfor henge seg slik opp i den 0.1 differansen i karakter? Holder det ikke at omtalen forteller at spillet er veldig bra, men ikke perfekt, på både gc og wii?

7507967[/snapback]

Henger meg ikke opp i selve karakteren, den er MR Jeffs subjektive vurdering, og det respekter jeg. Men det er bare dennne differansen, som etter min mening ikke burde vært der. Syns begge spillene burde få lik score, eller at kanskje Wii versjonen bure få 0,1 bedre, da de selv lister denne versjonen som bedre...

7508035[/snapback]

Det er og snakk om hva som er forventet. hadde et PS2 spill blitt lansert med stort sett samme grafikk osv på både PS2 og PS3 så ville jo PS2 versjonen fått bedre karakter.

Wii er en ny konsoll å da er det enkelte forventninger som skal fylles opp. Og hva så om hva han mener. Koser du deg med spillet på Wii så gir du vel blanke F uansett.

Lenke til kommentar

7507967[/snapback]

7508035[/snapback]

Det er og snakk om hva som er forventet. hadde et PS2 spill blitt lansert med stort sett samme grafikk osv på både PS2 og PS3 så ville jo PS2 versjonen fått bedre karakter.

Wii er en ny konsoll å da er det enkelte forventninger som skal fylles opp. Og hva så om hva han mener. Koser du deg med spillet på Wii så gir du vel blanke F uansett.

7508079[/snapback]

Da vil mitt spørsmål til deg være, hvilke forventninger? Som jeg nevnte over, hvor skal lista legges? For å begrunne en karakter, må man ha en ramme.. Hadde gamespot lagt litt ut om dette og forklart litt hadde jeg ikke brydd meg. Det eneste Gamespot skriver, er at Wii versjonen er bedre, og allikvel vel en dårligere karakter fordi....?? Det ikke kan måles med 360 når det gjelder grafikk?? eller...??

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det på død å liv være tale i spill i dag, selv om det er mulig? Er det ikke opp til en vær utvikler om han vil ha tale eller ikke i spillet?

Se f.eks RPG spill, er jo mange som ikke har tale i seg men store feite tekstbokser.

Hvordan ville det blitt vis Gordon kom inn i HL3 og plutselig sa "We need to take those combines out on theyr own ground". Enkelte skal bare ikke snakke, slik er det bare.

Zelda versjonen til CD-I ble jo den største floppen i manns minne, og selv om Nintendo ikke hadde noe med det å gjøre, ser jeg ingen grunn til å endrer en formel som fungerer like perfekt i dag som den fungerte for 20 år siden.

Og orkestermusikk i Zelda ingame blir vanvittig vanskelig om ikke umulig, noe jeg har sagt millioner ganger før. Det er tidkrevende, resurskrevende og uhorvelig vanskelig. Ikke det, jeg kunne godt tenkt meg til å høre det i spillet, men da må vi og offre den perfekte overgangen du får mellom fare og ikke fare, for den lar seg bare ikke gjøre med orkestermusikk (blir garantert en sur overgang båd til og fra).

Man har potensialene til mange ting i spill men noe lar man bare ligge for å få frem andre punkter. Er bare det at mange synes at man skal putte i ALT man kan gjøre i dag i et spill, for da blir det perfekt. Noe som sef er en stor bøtte hesteskit.

Lenke til kommentar
Er greit nok at de kan prøve nye ting i zelda, jeg ble for eksempel ikke emo da de brukte celshading i wind waker. Men tale i zelda er en sånn greie som er skummelt, hva om det ender opp slik:

:(

7507343[/snapback]

Bwahahahahaha. Den videoen der var i en klasse for seg selv. "Exuuuuuuse me!". Morsomste jeg har sett på lenge. ^^ Anngående stemmer i Zelda-spillene må jeg nesten oppleve et med før jeg avviser det som feil. Jeg synes ikke vi kan avblåse noe kun på grunnlag av antakelser og nåværende preferanser.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg er uenig i score'n Gamespot har gitt spillet på begge platformer (burde vert høyere). Så kan jeg godt skjønne hvorfor spillet får mer på Gamecube enn på Wii. Karakterene blir skrevet ut ifra forventninger av hva maskinvaren kan prestere. Gamecube leverer da etter det Gerstmann mener, mer av hva den er godt for enn hva Wii greier å gjøre av sin maskinvare.

Spillet burde så absolut blitt scoret høyere(på begge maskiner), men du skjønner ikke dette med at konsoller går i et generasjonsskifte, man forventer mer enn hva forrige generasjons konsoller vil prestere. Samme grunn til at f.eks Gun fikk bedre på Xbox enn det gjorde på Xbox360, selv om 360 versjonen ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Hva i svarte har konsollen med spillet å gjøre?

Det er spillet man skal dømme, ikke spillet i forhold til konsollen!

Hvis alt er det samma på begge versjonene bare at grafikken er bedre på Wii, da er jo selvfølgelig versjonen på Wii den beste!

7510215[/snapback]

Da er du også uenig i at Call of Duty 3 kun skal få 1 karakter dårligere med tanke på grafikk i forhold til PS3 sin versjon? PS3 sin versjon har mye bedre grafikk, men de vurderes etter premissene til konsollen.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...